MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum sa iti structurezi prezentarea la o conferinta in trei pasi simpli

dreamstime_s_36085463

Exista carti, exista articole, exista bloguri dedicate, exista clipuri pe Youtube si prezentari pe SlideShare, exista cursuri care ne invata cum sa pregatim o prezentare buna la o conferinta. Insa cei mai multi vorbitori in evenimente nu le urmeaza, nu le citesc, nu le vizualizeaza. Sunt siguri pe ei, pe experienta lor si e de ajuns sa fie acolo sus pe scena. Spun asta si din proprie experienta.

Pentru ca nimeni nu are timp, pentru ca de la o anumita varsta invatarea cade mai greu la stomac, pentru ca e si in interesul meu (ca organizator de evenimente si vorbitor invitat deopotriva), m-am gandit sa va arat o reteta simpla de a structura o prezentare. Este inspirata din cartea “Damn Good Advice”, scrisa de George Lois, the original Mad Man. Are doar trei pasi “simpli”.

Always do three things when you present a Big Idea:

1. Tell what they are going to see.

2. Show it to them.

3. Tell them, dramatically, what they just saw.

Am citit deja doua carti despre cum iti structurezi o expunere in public si am trecut prin alte trei volume despre design pentru prezentari. Si voi incerca sa aduc pe blog cat mai multe idei, sfaturi si recomandari pentru dei care pun mana pe microfon. Daca va intereseaza subiectul, va invit sa urmariti tag-ul Event Planning.

Sursa foto: ©  | Dreamstime.com

 

1 comentariu

  1. Razvan says:

    Strict legat din cartea lui George Lois cred ca se aplica foarte multe lucruri vorbitului in public.
    De la sfaturi de genul: Never act cocky ( But you better be cocksure!) la Always go for the Big Idea.
    E o carte foarte utila pentru oricine lucreaza in domeniul creativ sau in cel al educatiei.
    Cand vine vorba de a structura o prezentare, cred ca sunt multe solutii si cel mai important sfat din zona “retetelor” ar fi sa ai un fir rosu in toata prezentarea si sa repeti, din cand in cand ceea ce le-ai spus.
    Pe langa acestea, personal, cred ca toate prezentarile ar trebui sa fie vizuale si emotionale… iar pentru asta cartea ofera niste sfaturi foarte interesante 🙂

Comentează