MANAFU*

Abonamente Evensys

Top 10 campanii pe bloguri in 2013

 dreamstime_s_182967361

Spuneam in postul anterior ca am urmarit in 2013 – si o voi face si in 2014 – activitatea in social media a brandurilor de la noi. M-am uitat de asemenea si la campaniile desfasurate pe bloguri si dintre acestea le-am ales, in acest post, pe acelea care au iesit cu ceva in evidenta si ar putea constitui un Top 10 al anului 2013. Am inclus si campaniile de microblogging.

1. Coca-Cola – #haisamancamimpreuna: Prima campanie de la noi care a scos Twitter in fata si a aratat cel mai bine in 2013 cat de puternica poate fi combinatia old media – social media. Campania a avut parte si de sustinerea blogosferei.

2. Pepsi – Ia-ti vara in cap: Campania care a aratat ca bloggerii pot avea un rol important in comunicarea online si in deschiderea unei activitati promotionale. Ineditul mecanismului a cantarit foarte mult in succesul campaniei.

3. Staropramen – #inpraga: O alta campanie care a subliniat importanta bloggerilor, in care la fel mecanismul a avut un rol important. Ca si in cazul Pepsi, Staropramen ne-a aratat cat de importanta este planificarea atenta.

4. Danone – Drumul laptelui: Probabil cea mai curajoasa actiune in social media venita din partea unei companii in 2013. Danone a deschis portile catre intregul sau proces de productie, lasand bloggerii sa descopere #cumsefaceiaurtuldanone.

5. Heineken: The Voyage: Probabil cel mai bun exempul pentru cum poate fi adaptata o campanie interantionala pe plan local. Mai mult, The Voyage este una din campaniile in care Heineken a pus foarte mult accent pe implicarea blogosferei.

6. ROM – Marea Unire Digitala: Cand vrei sa cresti vizibilitatea, buzz-ul si impactul unei campanii punctuale, apelezi la bloguri. Asa a facut ROM cand a invitat mai multi bloggeri sa foloseasca domeniul .md pentru a sustine Marea Unire Digitala.

7. History Channel – Vikingii: A inceput ca un teaser in care Cosmin Tudoran s-a transformat timp de o zi in viking, a continuat apoi cu o petrecere de lansare a serialului TV si o campanie cu o serie de bloggeri, care s-au plimbat prin Bucuresti imbracati in costumele “traditionale”.

8. Samusocial – Zilele Sperantei: Personalizarea mesajelor este o foarte buna idee in abordarea bloggerilor. Pe aceasta tactica a mizat Samusocial cand in ianuarie 2013 a trimis clipuri video cu oameni ai strazii la mai multi bloggeri.

9. Free Miorita – Lumina pentru Ursici: O campanie spontana care a demonstrat inca o data impactul si importanta blogosferei in rezolvarea unor probleme sociale. Peste 30 de bloguri au participat pro-bono in campanie.

10. Heineken – #ShareTheSofa: Desi este o campanie de microblogging internationala, merita apreciata pentru idee si implementarea pe plan local. Heineken a activat o serie de bloggeri cu o prezenta importanta pe Twitter si a derulat mai multe evenimente de blogger relations.

***

Din numarul mare de campanii vazute in 2013, am putut trage cateva concluzii la final de an:

  • cele mai multe actiuni au urmarit obiective de awareness si de aceea cel mai adesea brandurile au folosit posturile sponsorizate.
  • creste numarul campaniilor care creeaza o poveste in jurul relatiei brand – bloguri (aici merita mentionate campanii derulate de Raiffeisen, IKEA, KFC, Coca-Cola, Metro, Promenada, Heineken, Arctic, ING etc)
  • campaniile care se bucura de cel mai mare succes (de orice fel) integreaza mai multe canale fie ele doar online, fie old media, fie chiar offline. De altfel, acesta este trend-ul major pe care il vad pentru 2014 in blogosfera.

Voi ce campanii ati apreciat in 2013?

© Punkle | Dreamstime.com

3 comentarii

  1. Natural says:

    Ma bucur ca am participat si eu la campania Lumina pentru Ursici. Spor!

  2. Bogdan says:

    Din punctul meu de vedere…campania ROM mi se pare cea mai relevanta campanie pe social media…chiar si astazi am banner ZeList tot pe aceeasi idee…Astept urmatoarele initiative pentru 2014…:)

  3. rivi says:

    cea de la Cola mi s-a parut inspirata. mi-ar placea sa vad mai mult implicat twitterul in astfel de campanii

Comentează