M A N A F U *

MANAFU*

Employer Branding

Cu ce bloguri au colaborat mai mult agentiile de PR in 2014

B-H7O6ICEAApid-

Astăzi am mai bifat încă o ediţie a Social Media Summit Bucureşti, un eveniment care a reuşit în ultimii patru ani să popularizeze noile media în toată ţară. Ca şi anul trecut, în cadrul evenimentului, organizatorii au anunţat rezultatele unui sondaj despre blogosferă, întreprins în rândul agenţiilor de PR. Biz a vrut să afle care au fost bloggerii cu care companiile de comunicare au colaborat cel mai mult în 2014.

Colaborarea a fost văzută din prisma implicării bloggerilor în campanii de marketing şi comunicare, participarea bloggerilor la evenimente şi transmiterea de comunicate de presă.

Anul trecut am făcut câteva observaţii pe marginea topului, care rămân valabile şi în 2015.

Eu îl invidiez pe Chinezu (foto homepage). Nu pentru locul I în top, ci pentru energia pe care o are şi felul în care reuşeşte cultive atât de multe relaţii.

Sursa foto: Dragos Asaftei

6 comentarii

  1. Mihai says:

    Din 10 bloggeri, pe 4 ii cheamă Cristian sau Cristina 🙂

  2. zoltybogata says:

    Ok, dar cum putem ajunge și noi ăștia mai mici, să colaborăm măcar cu o agenție două? Multă sănătate

  3. Cristina says:

    Buna,

    In primul rand, felicitari pentru prezentarea de ieri! Nu stiam ca deja exista un nume, “dark social”, dar cat de intunecata si incontrolabila e zona simt de ceva ani. Imi pare rau ca nu a mai existat sesiune de intrebari dupa prezentarea ta, asa ca profit aici de ocazie.
    Ce facem cu drepturile de autor pe zona aceasta de intuneric? Sunt materiale – in cazul meu – pe care le ofer la liber pe site. Si, in loc sa se propage linkul (si sa creasca traficul), in zona asta de dark incepe sa circule doar materialul auxiliar, care apare apoi repostat in alte locatii. Pentru mine este un consum nejustificat de timp sa monitorizez scribd, didactic &co si sa cer stergerea materialelor.
    Paralel incerc si educarea cititorilor, pentru evitarea situatiilor, dar e frectie la picior de lemn…
    Nu stiu daca sa ma multumesc cu gustul dulce-amar dat de zona aceasta. E ok, e super ca se propaga underground, dar in final nu imi foloseste la nimic.
    Ce mi-ar trebui? Ceva care sa ma ajute sa scad investitia de timp in supravegherea acestor activitati. Exista?

    Multumesc!

  4. Irina says:

    […] s-a părut interesantă tema abordată de Cristi Manafu, cea despre Dark social. A prezentat niște cifre interesante pentru situația distribuirii […]

  5. calinfiledinpoveste says:

    Felicitari celor din top. Fac o treaba foarte buna! Era interesant sa se faca o corelatie cu Facebook si sa aflam cine a raspuns.

  6. Salut Calin,

    De obicei nu las pe blog comentariile anonime. Chiar daca sunt de bine. Sunt de parere ca ne putem sustine punctul de vedere fara sa ne ascundem in spatele unor nume de poveste. Barbateste! Dar iti multumesc pentru gandurile bune.

    Citind comentariul tau, imi dau seama ca nu ai luat toate informatiile din sondaj. Au raspuns la sondaj cele mai multe agentii de PR de la noi. Ele nu sunt nominalizate asa cum in celalalt top nu sunt nominalizati bloggerii.

    Referitor la Facebook, activitatea bloggerilor in retea este foarte putin relevanta. Agentiile urmaresc intai acoperirea pe blog si apoi distributia pe Facebook, de exemplu. Subliniez: distributia. In conditiile in care Facebook devine irelevant fara investitii in ads, cred ca bloggerii care nu au cumparat fani si nu au strans o gramada de Like-uri, au facut bine. In plus, vorbim de blogging un fenomen care are o istorie mai lunga decat Facebook. Iar bloggerii cu vechime au facut blogging si inainte si vor face si dupa Facebook!

Comentează