M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Cine sunt influencerii in Romania si cum influenteaza ei publicul

influencers-studiu-romania

Am intrat în blogosferă cu obiceiuri deprinse din perioada mea de jurnalist de media & marketing. Am vrut să cunosc domeniul și oamenii care formau prima comunitate de bloggeri din România. Am pornit așadar, în urmă cu 10 ani, alături de Carmen Holotescu primul studiu despre blogosfera românească, pe care l-am menținut viu câțiva ani. Deși a pornit ca un sondaj online, RoBloggers Survey a fost prima oglindă a bloggerilor din România, primul instrument de cercetare a noilor influencers pentru agenții și companii. Ulterior, am inițiat multe alte studii despre blogging, Facebook, digital, social media, second screen, oferind datele public pentru uzul tuturor celor interesați să exploreze și să utilizeze noile media.

În 2016, se vorbește mult despre content marketing și influencer marketing. Acesta este motivul pentru care am făcut o echipă foarte bună cu oamenii de research și strategie de la Starcom MediaVest în a cerceta statutul de influencer în mediul online local.

Ne-a ieșit un studiu consistent pe care l-am distribuit deja către media și blogosferă, însă îl pot pune la dispoziție și companiilor și agențiilor interesate să comunice cu segmentul de influencers de la noi.

Voi veni în perioada următoare cu mai multe articole explicative, utile atât brand-urilor, cât și bloggerilor. Până atunci, vă invit să parcurgeți un prim infografic generat din rezultatele studiului nostru, care face un portret foarte bun celor 3 tipuri de influenceri cercetați: oameni obișnuiți cu o prezență activă în social media, specialiștii și celebritățile.

no29_Influencer's-role_02-1

 

Sursa foto: © Candybox Images | Dreamstime.com

12 comentarii

  1. Multumesc, e un pas important din care multi au de invatat

  2. […] influencer ului Manafu pentru invitatia la […]

  3. s says:

    typo in email address ? consumer@starcom….. ?

    u, professional … ha

  4. Poate acesti oameni vor gandi si o strategie de influentare a publicului pe anumite zone deficitare in zona interesul national, sa zicem, sau al educatiei juridice?

  5. unde e adresa? zi-mi ce ai nevoie!

  6. […] Starcom MediaVest Group a lansat un studiu privind influencerii din România. Detalii. […]

  7. […] unui nou studiu, mult mai complex de data aceasta, realizat de Starcom MediaVest Group impreuna cu Cristian Manafu, acestia se impart in 3 […]

  8. Andrei B says:

    Salut Cristi!

    Scuze de offtopic, imi poti spune te rog ce plugin folosesti pentru feed-ul de insta? 🙂

  9. […] în orice domeniu, inclusiv în mediul online. Cei de la Starcom MediaVest Group împreună cu Cristi Manafu au făcut un studiu pe un eşantion de 855 de internauţi cu vârste între 18 şi 55 de ani pentru […]

  10. Mihai says:

    Buna ziua domnul Manafu. Long time reader first time writer. As dori sa vi-l recomand pe domnul Faiăr la sectiunea de micro-influencer. Aici este profilul de facebook https://www.facebook.com/SFaiar

  11. Chiar ai multe de invatat de la ei si fiecare lectie te poate ajuta sa-ti pornesti o afacere. E un inforgrafic educativ mi-a placut!

  12. MOCAPP says:

    […] Influencerii în categorii. Eu prefer cele trei tipuri de Influenceri definiți de un studiu ”Influence Me” realizat de Starcom/MediaVEST: Regular People, Professionals, Celebrities. Studiul arată și care […]

Comentează