M A N A F U *

MANAFU*

Future of Media

Cum se reinventeaza comertul offline

Cu toată dezvoltarea Internetului, cu toate noile modele de business și cu toate inovațiile care ne transformă viețile, experiențele adevărate se simt în continuare cel mai bine offline. Nu într-o aplicație, nu pe o rețea de socializare, nu pe un site. Offline, în viața reală!

Ne arată acest lucru chiar acum Amazon.com, care a decis să cumpere un retailer offline, pentru mai mult de 13 miliarde USD. Ne arată Tesla, care a creat showroom-uri auto până și în mall-uri. Ne arată Apple, compania care a reinventat practic felul în care un magazin trebuie să arate și mai ales ce experiență de cumpărare trebuie să ofere.

Ne arată și IQOS, dispozitivul adresat fumătorilor adulți, care are la bază o tehnologie de încălzire a tutunului (diferită de arderea clasică cunoscută de la țigările obișnuite). Produsul a fost lansat exact acum 3 ani, în Japonia, și de atunci a ajuns în peste 20 de țări.

IQOS Store Tokyo

De altfel, în Japonia se află și primul flagship store lansat pentru IQOS. L-am văzut când am vizitat Tokyo, în urmă cu câteva luni. Un alt magazin mi-a ieșit în cale în Soho, în Londra, iar de la finalul lunii mai, la Cluj s-a deschis primul IQOS Store din România. Am trecut pe acolo în perioadă TIFF 2017.

IQOS Store Londra

Situat în Platinia Mall, cea mai nouă destinație de shopping clujeană, IQOS Store e un magazin mic și cochet, creat pe conceptul unei “sufragerii”, dacă vreți, sau, mai modern zis, ca un living. Spațiul foarte friendly amenajat e gândit ca un punct de întâlnire între prieteni.

Când ne vom mută cu toții activitățile online, nu peste mult timp, spațiile offline vor fi locuri de socializare și interacțiune. Comerțul așa cum îl știm noi acum se va numi probabil networking.

***

Acest text a fost inspirat de IQOS, un dispozitiv pentru fumătorii adulți pe care îl utilizez de câteva luni.

2 comentarii

  1. Costi says:

    bune ponturile.
    viitorul suna… a networking.

  2. Maria says:

    Excelent articol. Dupa companiile mari ne ghidam si noi. Ei dau trendul

Comentează