M A N A F U *

Advertisement

MANAFU*

Data Protection Conference

Experienta mea cu FGO, o solutie simpla de facturare online

Îmi place să integrez cât mai multe aplicații, servicii online și chiar platforme atât în activitatea mea profesională, cât și în cea personală. Dacă aș putea face totul online sau pe telefon, aș fi foarte fericit. Să evit drumuri în sucursale, oficii etc. ori să manipulez corespondență tipărită sau chiar să printez inutil.

De aceea, am decis să caut o soluție pentru facturarea online, care să fie cât mai apropiată de nevoile mele. M-am uitat după o soluție simplă, neapărat online, destinată oricărui tip de companie, mică sau mare, dar și freelancerilor. Practic, cerința era simplă – voiam o soluție care să mă scape de ping-pong-ul interminabil cu contabilul și clienții și care să mă ajute să gestionez rapid și organizat facturile, datele scadente, cât și plățile de la furnizori.

Cei de la Facturează Gratuit Online mi-au propus să le încerc produsul. FGO este integrat cu programul de contabilitate Saga, pe care acesta îl folosește și care este cel mai răspândit program de contabilitate din România.

Și pentru că în antreprenoriat nu e mereu despre spus povești, ci despre productivitate și utilitate, vă spun întâi la ce mi-a fost mie de mare ajutor. Din interfața FGO am emis facturi pe care le-am trimis imediat prin e-mail clientului, am întocmit contracte şi oferte personalizate folosind modele predefinite.  Puteam chiar să încasez facturi online prin mobilPay. În plus, îmi place că pot emite facturi chiar şi când sunt în mişcare, folosind aplicaţia FGO pentru telefon, unde am în permanenţă şi evidenţa încasărilor sau a plăţilor. Aplicaţie este disponibilă pentru telefoanele cu sistem de operare Android și iOS.

Interesanta mi se pare şi facilitatea de task management care include atât utilele liste de to-dos, cât și opțiunea de a calcula automat preţul pe baza numărului de ore lucrate.

Ce oferă soluția FGO

Serviciul FGO este disponibil în două variante: FGO Standard care este GRATUIT și oferă funcționalități de bază pentru tine și afacerea ta și varianta FGO Premium prin care ai acces la toate funcționalitățile serviciului pentru o taxă de numai 100 lei/an.

Versiunea FGO Standard oferă gratuit următoarele funcționalități:

  • Emitere de facturi
  • Posibilitatea de administrare a mai multor firme în același cont
  • Trimiterea facturii pe e-mail-ul clientului
  • Posibilitate de conectare și sincronizare automată cu programul de contabilitate SAGA (nici nu știi cât vei ușura munca contabilului)
  • Facturi de la furnizori (emise tot în soluția FGO)
  • Un singur utilizator pe o firmă
  • Notificarea clientului pe email pentru depăşirea scadenței (transmitere manuală)

Eu am ales să încerc versiunea FGO Premium care, pe lângă beneficiile din pachetul standard, îmi oferă mult mai multe avantaje pentru organizarea şi eficienţa firmei.

FACTURARE

  • Pot crea mai mulți utilizatori pe o firmă
  • Pot seta emiterea automată a facturilor şi proformelor periodice
  • Pot insera un link de plată pe fiecare factură, prin care clienţii îmi pot plăti facturile online, prin intermediul mobilPay
  • Pot tipări două facturi pe o pagină A4 (format factură A5)
  • Pot tipări chitanța pe aceeași pagină cu factura
  • Pot personaliza facturile: am la dispoziție mai multe modele PDF, pot adăuga watermark și pot elimina footerul FGO
  • Pot tipări facturile pe o mini imprimantă, atunci când sunt plecat şi folosesc FGO pe telefon
  • Personalizez emailurile transmise si automatizez generarea emailurilor de notificare către clienţi (informare scadență, întarziere plată), ceea ce mă ajută să fiu mai eficient.
  • Sunt informat pe email despre cât am facturat, cât am de încasat, dacă am facturi emise automat sau notificări pentru clienţi, ce trebuie aprobate.

CONTRACTE, OFERTE ȘI ALTE DOCUMENTE

  • Pot genera contracte, oferte, împuterniciri, cereri şi alte tipuri de documente, folosind modele predefinite sau modele pe care mi le-am creat eu.
  • Am la dispoziție peste 100 de modele de contracte, inclusiv pentru cele de tip barter.
  • Am posibilitatea de a-i furniza clientului un link al contractului, unde își poate completa direct datele; informațiile completate de acesta apar automat pe contract.

PROJECT MANAGEMENT

  • Soluția FGO are integrată o soluție de project management ce îmi permite programarea activităților cu termen limită si împărţirea lor pe proiecte.
  • Am posibilitatea de a aloca sarcini pentru ceilalţi utilizatori FGO ai firmei mele.
  • Secţiunea Activitățile mele îmi afișează toate taskurile mele + am posibilitatea să adaug activități private, ce nu sunt vizibile pentru ceilalți utilizatori.
  • În secțiunea Toate activitățile pot vedea activitățile tuturor utilizatorilor din soluție şi stadiul lor.

REGISTRATURĂ

Evidenţa numerelor de documente de intrare / ieşire. Mă ajută mai ales în aplicaţia pentru telefon, când am nevoie de o împuternicire întocmită rapid, “din mers”.

Cum arată soluția FGO

La final vă atașez și câteva capturi de ecran cu interfața FGO care este extrem de intuitivă și ușor de folosit încă de la prima vedere.

În meniul principal (Dashboard) sunt afișate câteva informaţii utile precum:

  • e-mail-urile de notificare generate automat, ce trebuie confirmate înainte de a fi trimise,
  • facturile care au depășit termenul de scadență,
  • facturile periodice emise automat,
  • statistici privind sumele facturate, încasate, structura lor pe clienţi şi o evoluţie în timp a veniturilor.

În secțiunea Facturare ai acces la toate facturile, bonurile fiscale, proformele etc. emise şi vezi rapid care sunt încasate, în termen, întârziate şi cât ai de încasat. Atunci când adaugi o factură pentru un client nou PJ, este suficient să începi sa tastezi denumirea acestuia, iar FGO va căuta automat datele clientului existente la ONRC.

Secțiunea Articole permite setarea unui stoc iniţial pe fiecare articol salvat. Stocul se va actualiza automat la fiecare emitere/anulare de factură.

Secţiunea Contracte, oferte și alte documente îţi pune la dispoziţie numeroase modele predefinite şi te ajută să întocmeşti mai repede documentele de care ai nevoie şi pe care le poţi personaliza cu header sau watermark (în pagina Setări).

Că tot se dezbate recurent supremația între Basecamp, Asana și Trello, iată că și FGO propune o secţiune de project management, care se numește Activități şi care, pe lângă organizarea propriu-zisă a activităţilor, este integrată cu funcţionalitatea de facturare. Astfel, secţiunea permite emiterea automată de facturi, conform numărului de ore lucrate pe fiecare activitate. Task-urile pot fi atribuite utilizatorilor existenţi în soluţie, fie că vorbim de contabil sau angajaţi.

Mă bucur să aflu că FGO este un produs în care se investește constant. Lună la lună, sunt adăugate opțiuni noi şi îmbunătăţiri ale celor existente.

Concurs Facturează Gratuit Online

În concluzie, platforma mi se pare bine organizată, are funcţionalități foarte variate și răspunde unei multitudini de nevoi, de la producător, distribuitor, prestator de servicii, până la freelancer sau ONG.

FGO chiar e o opțiune de încercat, așa că te invit să îmi scrii în comentarii ce funcționalitate ți-a stârnit interesul și ar putea crește performanța ta și a companiei tale, iar echipa FGO va oferi cadou 3 conturi PREMIUM prin tragere la sorți, peste o săptămână.

UPDATE: Mulțumesc în primul rând tuturor pentru participare. In urma tragerii la sorți, cele 3 abonamente anuale PREMIUM FGO merg la Adrian Boioglu, Robert Preda, Octavia Bratulescu. Veți fi contactați pe adresele de e-mail pentru mai multe detalii în zilele următoare.

28 comentarii

  1. Florin Popescu says:

    E interesanta partea cu documentele, gen oferte etc. Eu folosesc Smartbill și nu are nici pe departe atât de multe facilități, deși e mai scump.

  2. Partea asta mi se pare interesanta: “Sunt informat pe email despre cât am facturat, cât am de încasat, dacă am facturi emise automat sau notificări pentru clienţi”

    Eu le calculez manual acum, dar ar fi mult mai simplu la modul asta.

  3. Radu says:

    Parerea mea e ca e o solutie cu destul de multe facilitati dar destul de slab implementate fata de alte solutii de pe piata. S-au grabit sa faca multe si a iesit o mica varza. Sunt foarte noi pe piata, ramane de vazut daca vor supravietui.

  4. AlexPop says:

    Te rog ia in considerare sa adaugi un image viewer, sau, si mai bine, click to show images at full size. Imaginile astea postate la 600×224 pixeli doar de decor pot fi considerate, ca nu se vede nimic pe ele.

  5. Vladimir Sopov says:

    Partea de Registru de casă este incompletă ; nu am un total pe zile al încasărilor/plăților.
    Nu se poate spune că are facilități pentru evidența analitică a neîncasatelor, atâta timp cât nu am posibilitatea de a înregistra încasările prin bancă.
    Este o soluție bună pentru facturare online, dar e perfectibilă. O folosesc din mai 2017, pentru 10 utilizatori si aprox. 1500 de facturi pe lună.
    Din păcate acest articol, este o formă jenantă de reclamă, străveziu de slabă, ca să fiu elegant.

  6. Laura says:

    Este interesant ca este integrat cu programul de contabilitate Saga. Am folosit si eu fgo gratuit pentru testare si sunt foarte multumita. Integrarea in Saga imi usureaza enorm munca.

  7. Salut, Radu. FGO a pornit ca o solutie care sa ajute gratuit orice companie care vrea sa isi optimizeze organizarea financiara, iar in timp i-am adus foarte multe imbunatatiri pe care noi sau clientii nostri le-am considerat valoroase. Lucram constant la dezvoltarea beneficiilor oferite si chiar tratam cu seriozitate orice feedback. Daca vrei sa ne spui mai multe despre problemele de implementare pe care le-ai gasit, te rog sa ne scrii cu incredere pe site sau pe Facebook, iar noi promitem sa le gasim o rezolvare in cel mai scurt timp. Multumim.

  8. Popisteanu Daniel says:

    Probabil faptul că are conexiuni cu saga ar fi interesant . Restul se cam gasesc la smart Bill.

  9. Robert Preda says:

    Ce mi-a placut mie si m-a facut sa iau in considerare crearea unui cont pe FGO este faptul ca pot avea in cadrul unui cont mai multe firme in comparatie cu concurentul din piata SmartBill al carui client sunt in momentul de fata. In cazul in care detii mai multe firme/startup-uri iti este de folos sa poti avea un singur cont de unde sa poti administra facturile si restul activităților.

  10. Alex, mersi de sugestie!

  11. Octavia Brătulescu says:

    Trăim în vremea în care clasicul birou s-a transformat în soluții rapide de buzunar. Dintre multitudinea de funcționalități pe care FGO le oferă, mi-a atras atenția faptul că nu ești nevoit să verifici manual termenele facturilor ci este suficient să aprobi transmiterea unei notificări pentru clienții tăi. Simplu și eficient pentru toate părțile.

  12. Constantin Barbu says:

    Pt ca momentan nu folosesc nicio solutie de facturare online, cam tot ce face FGO mi se pare interesant, dar mai ales util.
    “Trimiterea facturii pe e-mail-ul clientului
    To-dos
    Notificarea clientului pe email pentru depăşirea scadenței
    Pot tipări chitanța pe aceeași pagină cu factura
    Pot adăuga watermark
    Sunt informat pe email despre cât am facturat, cât am de încasat, dacă am facturi emise automat sau notificări pentru clienţi, ce trebuie aprobate
    Registratura.”
    Totul, super!

  13. Catslun says:

    Partea de integrare ci saga ma face sa-l testez.

  14. Teo says:

    Il folosesc de ceva vreme și e ok programul. Mai ales ca am si posibilitatea de a verifica pe mobil totul, primesc notificări etc. Am posibilitatea de a folosi facturarea ciclică si asta e ok la servicii de mentenanță, actualizare sau host.

    Partea de contracte abia o testez dar îmi pare ca e ok și acolo.

  15. Hmm interesantă aplicație, cred că nu voi aștepta să câștig un cont Premium pentru că s-ar putea să-mi fac eu un abonament la ei. Mă atrage foarte mult mai ales partea de trimitere automată a facturilor prin email. Îmi salvează extrem de mult timp chestia asta. Mă atrage și partea de contract. Aș avea totuși o întrebare pentru cei din echipa FGO. În acest moment folosesc un alt program de generare a facturilor (Facturis) și mă interesează dacă ar exista o opțiune de import din programul acela în aplicația lor?

    Oricum, ți-am zis e destul de atrăgător prețul de 100 lei pe an, față de ceea ce oferă.

    Mersi de info!

    Cu respect,
    Damian

  16. @Vladimir – Orice feedback este binevenit, cu atat mai mult cu cat vine de la un utilizator al aplicatiei. Legat de inregistrarea incasarilor prin banca, acestea se pot adauga manual, iar in prezent avem deja in faza de testare o noua versiune in care exista si optiunea de procesare automata a extraselor (ING, BCR, BT, mobilPay, Fan Curier, Fastius). Stim ca mai sunt multe aspecte de rezolvat si sunt in lucru. Daca vrei sa testezi varianta la care lucram acum, poti trimite CUI-ul firmei tale pe suport@fgo.ro si o sa ai acces in exclusivitate la aceasta optiune – cine stie, poate se preteaza mai mult necesitatilor tale

    @Damian – Ne bucuram ca ai gasit interesanta solutia FGO. Dupa ce iti faci cont, ne poti scrie pe mail daca doresti sa te ajutam cu importul facturilor din solutia ta anterioara in platforma FGO.

  17. Marius says:

    Doua lucruri foarte practice îmi trag cu ochiul la acest program:
    – aplicaţia este disponibilă pentru telefoanele cu sistem de operare Android și iOS.
    – pot insera un link de plată pe fiecare factură, prin care clienţii îmi pot plăti facturile online, prin intermediul mobilPay

  18. @Valeriu de la FGO mulțumesc. Deja sunt client Premium. Mersi Manafu, ne vedem pe 29!

  19. MARIA DUCU says:

    Cred ca este foarte utila functionalitatea pentru Project Management, mai ales ca este online si in varianta Premium pentru mai multi utilizatori. Si Registratura este speciala mai ales pentru cei care calatoresc mult in interes de serviciu. As avea o intrebare: cum se face salvarea datelor pentru a avea back-up?

  20. […] aceea ne-a bucurat si feedback-ul lui Cristian Manafu care a testat un cont premium si povesteste experienta lui cu FGO pe blog, pentru care ii […]

  21. @Maria – Toate informatiile din FGO sunt pastrate pe servere securizate in cloud si le poti accesa de pe orice dispozitiv, prin autentificare in contul tau pe http://www.fgo.ro. Daca doresti sa faci back-up online al bazei de date contabile SAGA, acesta se face chiar din programul SAGA. Gasesti aici un tutorial video detaliat: https://youtu.be/S4ZFLBkPG9o

  22. Ionela says:

    Folosesc FGO Premium de aproape un an. Sunt multumita, avand in vedere activitatea firmei noastre.Dar ar trebui facute niste modificari la facturi si la alte documente . As vrea sa stiu unde pot trimite cerintele mele.

  23. Ionela, cred ca poti si aici. Vad ca echipa FGO a raspuns la unele comentarii. Sau poate lasa ei o adresa de contact!

  24. Buna, Ionela. Ne poti scrie oricand pe suport@fgo.ro. Multumim.

  25. M-am trezut cu un email de la FGO azi. Hehe. Nu am mai castigat de ceva vreme un premiu. Poate si pt ca nu am timp sa particip la concursuri.

    Dar asta chiar vine la momentul potrivit 🙂

    Multumesc, Cristian si FGO!

  26. Astept impresii! Felicitari, Adrian!

  27. @Adrian – Gasesti in emailul de la noi cateva detalii de care avem nevoie pentru activarea abonamentului Premium. Felicitari pentru premiu! 🙂

  28. Octavia B says:

    Întrucât mă număr și eu printre câștigători vreau să mulțumesc echipei FGO și ție Cristian. Este pentru prima dată când obțin un premiu și mai mult decât atât este un start foarte bun pentru proiectul meu. Toate bune.

Comentează