M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Cum devine corporate outfit-ul parte a comunicării de brand

Subiect al multor dezbateri, corporate outfit-ul (sau, mai pe românește, uniformele) își demonstrează avantajele în special în industriile în care interacțiunea directă cu clienții e foarte importantă. Multe companii alocă bugete serioase pentru această componentă a comunicării de brand, deoarece ea contribuie la consolidarea brand equity-ului, dar și pentru că este cea mai firească modalitate de a transmite clientului standardele de calitate pe care compania le aplică în relația cu consumatorul.

Uniforma conferă unitate și accentuează profesionalismul unei companii – factor de încredere pentru persoanele care interacționează cu respectivul brand.

Noi, românii, știm probabil cel mai bine că prima impresie contează. Este deja antologică povestirea despre Nastratin Hogea, personajul lui Anton Pann, care este așezat în capul mesei atunci când ajunge la o nuntă bine îmbrăcat, respectiv, pe cel mai prost scaun, atunci când nu acordă atenția cuvenită aspectului vestimentar. Face parte din cultura noastră ca popor să ținem cont de „prima impresie”.

Această „primă impresie” contează și când intri într-o instituție – de stat sau privată – și vii în contact cu cineva din spatele unui birou sau de la un ghișeu.

Însă până la cuvintele de salut, prima impresie e dată de ținuta gazdei, de felul în care aceasta este îmbrăcată și se prezintă în fața ta. Istoria modernă ne dă multe exemple de companii care au lucrat împreună cu mari creatori vestimentari pentru a crea uniforme sau mai bine zis ținute pentru angajații lor.

Vorbim în principal de companii hoteliere și linii aeriene, care au invitat creatori precum Christian Lacroix, Cristóbal Balenciaga, Emilio Pucci sau Narcisco Rodriguez, designerul favorit al lui Michelle Obama.

Există și câteva exemple inedite: McDonald’s și firma de curierat Fedex au primit un boost de imagine când Stan Herman, inițiatorul Fashion Week, le-a creat noile uniforme. Un alt exemplu este celebra paradă a delegațiilor naționale la Jocurile Olimpice unde, la ultimele ediții de la Londra și Rio de Janeiro, designerii și branduri mari din lumea modei (H&M, Louboutin, Armani, Stella McCartney) s-au întrecut pe ele însele în crearea de outfit-uri pentru cei mai buni sportivi ai lumii.

În România, Grupul CEZ urmează acest trend printr-un proiect de creații vestimentare profesionale pentru angajații care interacționează cu clienții.

De fapt, vorbim de un proiect adresat atât clienților, cât și angajaților, prin care CEZ reafirmă apartenența locală. Grupul este un partener de încredere al comunității din Oltenia, prin asocierea cu cauze sociale relevante și printr-un dialog deschis cu partenerii, clienții și angajații. Prima etapă a proiectului o reprezintă procesul extern de dezvoltare a Centrelor de Relații cu Clienții din aria de activitate a Grupului, urmat de crearea unei linii unitare de vestimentație pentru angajați, care să accentueze sentimentul de apartenență într-un colectiv.

Ce face de fapt Grupul? Vine cu o nouă abordare atât în comunicarea internă, cât și în cea externă. Pe de o parte, a implicat angajații în acest proiect și a creat o ocazie de a transmite acestora valorile companiei și de a da startul unei conversații în jurul acestora. Pe de altă parte, aceleași valori sunt transmise și clienților în interacțiunea lor cu angajații CEZ. Ambele direcții de comunicare urmează în mod unitar promisiunile companiei: grija pentru angajați, respectul pentru clienți și responsabilitatea față de parteneri.

Noile uniforme au fost imaginate de Iulia Radu, CEO Depot 96, și Ionuț Marin, CEO Viggo, oameni care conduc două companii locale cunoscute ca repere în crearea de îmbrăcăminte profesională. Însă în tot procesul de design, cum spuneam, angajații au avut un cuvânt de spus, în modul cel mai democratic cu putință, pentru că au votat cele mai bune propuneri de ținute și au ales diversele elemente de design.

Uniformele sunt personalizate cu însemnele companiei și cu motive tradiționale oltenești, pentru a sublinia valorile locale. Materialele folosite sunt de cea mai înaltă calitate, fiind alese în funcție de specificul activității angajaților din centre, pentru a fi versatile și a asigura un confort sporit.

O uniformă pe care angajații o vor purta cu mândrie și în care se simț bine îmbunătățește interacțiunea cu un client, dar, mai ales, crește sentimentul de apartenență la valorile companiei. Oferă celor din exterior o prezență agreabilă, ce inspiră încredere și siguranța că soluționarea unei solicitări venite din partea unui client este o prioritate. Crește productivitatea și confortul angajaților la locul de muncă, fiind atât o modalitate de explicare vizuală a valorilor companiei, cât și una de pornire a unui dialog cu privire la aceste valori (între angajați și clienți).

Uniformele propuse de cei doi creatori vestimentari au rolul de a transmite și la nivel vizual preocuparea Grupului CEZ în România pentru dezvoltarea comunității locale și pentru accentuarea direcției #energiavinedelaoameni (prin implicarea angajaților în procesul de creare a propriei uniforme).

Uniformele au fost prezentate astăzi în cadrul unui eveniment moderat de Mirela Bucovicean, în prezența creatorilor și a managementului Grupului CEZ. Puteți urmări online un making-of al proiectului și în săptămânile următoare- o serie de clipuri ce reflectă etapele de design și producție a uniformelor.

***
Blogul Manafu.ro este implicat în campania de comunicare a Grupului CEZ

Comentează