M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Încrederea se câștigă în ani și se pierde în secunde

Începem să avem încredere într-o persoană din momentul în care începem să o cunoaștem mai bine și ne putem baza pe acțiunile ei viitoare. Încrederea e definită de relația pe care o construim cu acea persoană și este un stâlp de bază al societății, încă din vechi timpuri. Încrederea susține evoluția noastră. La fel se întâmplă și în lumea afacerilor, atât între companii, cât și în relațiile pe care le avem cu ele. Folosim un brand pe o perioadă îndelungată tocmai pentru că ne-a câștigat încrederea, nu ne-a dezamăgit și a atins sau depășit așteptările noastre.

În viața reală, încrederea e dată de contactul direct între oameni, de legi sau norme, de reguli de bun simț de conviețuire și de un interes civic comun. Este un capital social. În mediul online, cel în care de peste 20 de ani ne petrecem din ce în ce mai mult timp, încrederea este încă o provocare. Dinamica acestui mediu și progresul tehnologic pun adesea încrederea sub semnul întrebării. Mai mult, sub anonimitatea Internetului, unii profită de încrederea noastră.

Dacă ne uităm un pic în urmă, la ultimii doi ani, vedem atacuri informatice răsunătoare (WannaCry, GoldenEye etc) și noi căi prin care anumiți indivizi atentează la liniștea noastră online (atacurile de tip ransomware sunt la ordinea zilei, dar și mineritul de monede virtual fără știrea noastră a crescut).

Mi-am învățat și eu lecția acum câțiva ani, când m-am trezit peste noapte cu cardul fraudat. Chiar am scris aici pe blog un post numit „Când încrederea îți este fraudată”. Atunci nu m-a durut atât de mult faptul că am rămas fără bani (știam că îi voi recupera). M-a durut gestul în sine și – trebuie să recunosc – naivitatea mea. Am dat încredere Internetului înainte să o câștige de la mine!

Nu mi-a scăzut încrederea în mediul online de atunci. Am devenit mai atent la tot ce fac pe Internet și mi-am ales instrumente de încredere. Mai mult, de mai bine de 3 ani, sunt un ambasador online al securității online, la invitația Bitdefender, brandul românesc care a câștigat încrederea a peste 500 milioane de utilizatori la nivel global.

Nu mă consider pe blog un expert în securitate. Departe de mine acest gând. Știu doar că securitatea informatică devine din ce în ce mai importantă pe măsură ce ne conectăm astăzi online prin foarte multe dispozitive (Internet of Things) și caut să aduc în prim plan noile tendințe și noutățile Bitdefender. Pe înțelesul tuturor.

Concurs Bitdefender 2019

Bitdefender tocmai a lansat suita de soluții Bitdefender 2019, cu o serie de noi opțiuni, gată să înfrunte cele mai istețe atacuri. Am scris pe larg despre noua suită aici.

Ca în fiecare an, la fiecare nouă lansare mare Bitdefender, am și un concurs pe blog. Am primit 3 abonamente Bitdefender 2019 pe un an de zile, pe care să le ofer în cadrul unui concurs prin tragere la sorți peste două săptămâni. Trebuie doar să vizitați pagina Bitdefender Total Security 2019 și să îmi spuneți aici în comentarii ce calitate (opțiune) din această nouă suită apreciați cel mai mult, care vă oferă mai multă încredere în ceea ce faceți voi online. Ce vă place din ce știe să facă!

UPDATE: În urma tragerii la sorți, cele 3 abonamente merg la: STIULIUC GABRIELA, MIHAELA GRIGORAS, MARIA VASILE. Felicitări și mulțumiri tuturor participanților.

52 comentarii

  1. Ciurea Dumitru Daniel says:

    Straturi multiple de protecție anti-ransomware, cu opțiuni de remediere ransomware 

  2. micu maria says:

    Viteză optimizată și performanță, indiferent de platformă . ok ?