M A N A F U *

MANAFU*

Cum se vad brandurile cu impact in social media

De 8 ani, revista Biz si Synovate realizeaza in fiecare vara studiul “High Impact Brands“: Topul brandurilor cu cel mai mare impact in Romania.

Pornind de la cea mai recenta editie, ZeList a analizat cum sunt reflectate aceste branduri in social media in ultimul an (15 iulie 2009 – 15 iulie 2010), care dintre aceste branduri de impact in Romania s-a bucurat de numarul cel mai mare de mentionari in presa online, in blogosfera si twittosfera romaneasca. Iata cum arata clasamentul in social media. Aici e clasamentul din revista Biz.

Descarcati analiza brandurilor cu impact de aici.

PRECIZARE: Pentru ca au aparut cateva comentarii, as vrea sa aduc lamuriri. Am folosit ZeList pentru a vedea cum sunt reflectate in social media cele 20 de branduri cu impact gasite de Biz si Synovate (cititi articolul din revista). Deci am cautat sa vedem numarul de mentiuni strict pe acele branduri. Intr-un top dat acum mai bine de doua saptamani (ce cuprindea brandurile in general), Apple + iPhone ocupau locul 1.

Articol publicat initial in newsletter-ul Strategist, numarul 3. Daca doresti sa citesti aceasta editie, trimite un e-mail la manafu [@] gmail [.] com.

FOTO: ANDREW CURRIE

9 comentarii

  1. interesant cum Dacia (ca brand) bate prin social media tot ce inseamna crema: BMW, Audi, Mercedes, VW, Opel… 🙂

  2. Dan says:

    nu vad Apple

  3. andreic says:

    dupa buget Serbane:)

  4. Florin says:

    si mai interesant este cum un brand ca Apple, care a avut doua lansari majore in ultima perioada (iPad si iPhone 4), lansari cu un coverage mai mult decat extensiv (de exemplu, doar EvZ a avut vreo 3-4 articole despre iPad), nu apare in acest top…

  5. Brand says:

    Pai nu are loc de Arctic …. 🙂

  6. Cred ca Apple si Google nu are rost sa le pui.. e plin online-ul de ele!

  7. Am incercat sa aduc niste clarificari in post!

  8. Salut,

    Poate mai corect era “Cat se vad…” nu “Cum se vad”, deoarece este vorba de o analiza cantitativa si nu calitativa. Toata lumea presupune ca numarul de mentiuni este egal cu mentiuni pozitive ? Am dubii. O analiza in online trebuie sa fie o “analiza media in online”, cu toate aspectele (frecvente, frecvente ponderate cu audienta, cu diversi indicatori precum traficul, etc.). Daca apar mentiunile in text, in comentarii, daca este vorba de mentiuni din endorsement platit (de vazut regulile FCC privind advertising-ul ).
    Daca se spune ca sursa de cercetare este “presa online, in blogosfera si twittosfera romaneasca”, care presa online ? Cum a fost selectata, care blogosfera, ce tip de bloguri ? Etc., etc. eu sunt mai carcotas. Cercetarea media este rocket science totusi.

  9. dobrin says:

    Pro tv pe 4 , nici aici nu scapam de televiziunile de 2 lei

Comentează