M A N A F U *

MANAFU*

Te-ai gandit macar la o politica de social media?

Saptamana trecuta, CNN a concediat un reporter cu vechime, Octavia Nasr, dupa ce a aceasta si-a exprimat pe Twitter respectul fata de un lider Hezbollah, organizatie asociata de US cu terorismul. Motivul? Credibilitatea ei a fost compromisa. Mai mult, Nasr a ignorat Politica de Social Media a CNN. O gasiti aici alaturi de cateva exemple din randul unor mari companii.

Pe masura ce companiile incep sa isi construiasca o prezenta consistenta in social media, acestea ar trebui sa ia in considerare crearea unei politici de social media. Vorbesc aici mai ales de companiile mari, cu multi angajati si colaboratori. Uneori pot fi usor absurde sau pline de ingradiri sufocante, insa de cele mai multe ori ajuta la dezvoltarea brandurilor in social media.

Din pacate, foarte putine companii au creat o politica de social media si multe dintre ele constientizeaza nevoia abia dupa un incident.

Am pus mai sus o prezentare care explica destul de mult conceptul de Social Media Policy.

5 comentarii

  1. Cristian Ion says:

    Interesant dar totusi prea superficial.
    o zi minunata iti doresc

  2. @ Cristian

    Ce este superficial?

  3. blogatoru says:

    mda, sunt destul de multi care au fost concediati pentru ce au scris pe twitter, facebook. lumea nu prea foloseste cum trebuie aceste retele de socializare

  4. pif says:

    Lucrez intr-o mare companie de FMCG, intr-un domeniu destul de indepartat de consumator si de tot ce inseamna mkt, vanzari, promovare. Cu toate acestea, am primit de curand un ghid de dos and don’ts in social media (mai degraba don’ts) despre cum ar trebui sa se comporte angajatii grupului pe FB, Youtube si Twitter. Ideea centrala era ca nu avem voie sa exprimam niciun fel de parere despre categoria de bunuri pe care le producem, pentru ca desi poate fi doar o opinie personala, va fi interpretata drept o pozitie a companiei. Cu alte cuvinte, mai bine ne lipsim de social media decat sa spunem prostii.

    Mai mult decat atat, desi nu se intampla in Romania, colegii mei din alte tari europene au accesul de la birou blocat pentru site-urile de mai sus. Si e vorba de oameni care prin natura muncii ar trebui sa fie in contact direct cu consumatorul. In opinia mea si a lor, daca cineva e nemultumit de produsul cumparat o prima reactie va fi vizibila in social media, deci retelele respective ar trebui permanent monitorizate de cei din mkt/customer service. Se pare insa ca in top management nu s-a inteles deloc chestia asta.

  5. […] Iti recomand sa citesti si articolul lui Manafu (putin mai vechi, dar inca de actualitate), tot pe acest subiect: Te-ai gandit macar la o politica de social media? […]

Comentează