M A N A F U *

MANAFU*

Moderarea comentariilor, un posibil business in social media

Exista companii cu cateva zeci daca nu sute de angajati, care se ocupa cu moderarea comentariilor pe forumuri, site-uri, Facebook etc. Nu e o mare noutate sau o idee de geniu, insa nu m-am gandit la moderare ca la o afacere pana acum. Mereu am vazut-o “la pachet” cu alte activitati online.

ICUC Moderation, eModeration si LiveWorld sunt cateva din firmele specializate de monitorizare, citate intr-un articol din BusinessWeek. Moderatorii au un program flexibil (multi lucreaza dupa programul obisnuit) si castiga intre 40.000 si 80.000 de dolari pe an.

Moderarea ar putea fi un business interesant si la noi, daca se doreste, fireste. Dar ca si in US, vezi mentiunile despre Gawker si Huffington Post din articol, cele mai multe publicatii online isi bazeaza cresterea sau mentinerea in topurile de audienta pe controversa starnita de comentariile mai putin decente.

Oricum, eu adaug aceasta idee de afaceri in social media la lista mea facuta in vara anului trecut.

3 comentarii

  1. Zina says:

    Unei persoane cu bune abilități de comunicare i-ar fi destul să i se precizeze poziția angajatorului, ca să modereze în sensul dorit de acesta, nu e mare lucru…

  2. E un job interesant, ceva intre customer care si PR, si cred ca e foarte binevenit de acum in orice companie customer oriented. Eu aprecieze companiile care raspund foarte repede si coerent la tot ce primesc pe Facebook fata de altele la care astepti cu zilele si nu apare nici un raspuns.

  3. Mie mi se pare foarte ok. Mult mai normal decât o situaţie în care un manager se ocupă de moderarea comentariilor, în loc de lucruri importante – vizionare. Ţine şi de OCD, şi de delegare, şi de nespecializare etc.

Comentează