M A N A F U *

MANAFU*

Cat tine succesul unui proiect online de numele sau?

Bobby scrie pe blog ca testeaza acum mototrul de cautare DuckDuckGo.com. Pe mine m-a integrat numele: Ce a fost in capul lor? Oare vedeti oamenii spunand “Ce  tare e DuckDuckGo!”?. Poate motorul e un succes. Cand a aparut Trilulilu, am zambit din nou. Nu credeam ca o sa razbata cu numele asta. Si uite, acum e unul dintre cele mai vizitate site-uri din Romania.

Facebook, Pinterest, YouTube si Instagram au nume usoare si se bucura de succes. Twitter, Tumblr, LinkedIn, Airbnb si HootSuite nu s-au lansat cu cele mai “digerabile” nume si totusi sunt un succes. Dar ce ziceti de Forkly, Tracx, CowBird si Chirpify?

Eu cred ca numele are o legatura foarte mare cu succesul pe piata. E un feeling personal. Voi ce credeti?

12 comentarii

  1. GoldMidas says:

    hmmm…si da si nu. Aici ar fi loc de o dezbatere. Eu cred ca numele trebuie ales in asa fel incat sa nu se piarda in multime. Un nume bine ales e un pas in fata. Eu cred ca 40% din succesul unui proiect este dat de nume.
    Cat despre DuckDuckGo.com, concurenta directa il incadreaza fara sanse din start.

  2. eugen plesa says:

    Cel mai mult contează produsul. Twitter mi se pare mai simplu decât Facebook (ca și denumire), iar cel mai aiurea este Tumblr. Numele este puțin important. Și totuși, DuckDuckGo este doar o denumire infantilă.

  3. La fel zic si eu, conteaza foarte mult numele produsului. Cred ca trebuie sa fie cat mai usor de retinut, ca utilizatorii sa isi aminteasca de el fara sa adauge pagina la bookmark si exemplele pot continua. Intradevar, cand devine un brand, pare usor pentru toata lumea, dar daca din prima are un nume bun, simplu, ajunge mai repede cunoscut, cred eu..

  4. Haotik says:

    Cand am vazut al Bobby cum se numeste motorul de cautare repsectiv am zis din start ce porcarie mai e si asta, cu o rata, si am zis ca nu-l testez nici mort.

    Cred ca e o bila neagra daca proiectul e totusi bun aceasta denumire. Adica daca era o bufnita, un vultur ceva, care vede mai bine ca omul in padurea de siteuri web… dar asa o ratza?

  5. Hm. Cristi, eu nu folosesc HootSuite, dar Tumblr urmeaza modelul Flickr, deci greu de retinut nu-i. Twitter e oarecum pe modelul Google, “google it – twit/tweet it”, linkedin e insasi ideea de a lega profesional. Eu cred ca au fost adevarate brainstormuri inainte de a alege numele. Nu mai tin minte de la ce vine airbnb, dar citisem undeva ca si ala avea o logica. Altfel, da, ai dreptate, numele are legatura cu succesul. Ia ReadFu > Summify, de exemplu 🙂

  6. ”to google” a devenit verb in limba engleza si e f comun sa spui lets google it

    ma indoiesc ca vreodata va spune cineva lets duckduckgo it 😛

  7. Mie imi place numele, nu imi place asocierea cu rata 🙂 ma gandesc ca puteau sa gaseasca alte animale/obiecte mai sugestive pt un motor de cautare.

    Cat despre lungimea/greutatea in pronuntare – se rezolva foarte simplu: DDG.com

    Eu asa as face dupa o perioada, cand brandul are deja notorietate, poti sa il treci in DGG.com

  8. Marcel says:

    Poate fi si o strategie de a iesi in fata, la fel cum cred ca iese in fata si Trilulilu 🙂

  9. Mie Twitter mi se pare foarte ok, duckduckgo este uber dubios. Însă să nu uităm că google s-a numit iniţial BackRub 😀

  10. Pato Basil says:

    retineti pato.ro daca vreti sa va considerati ramani! :-p

  11. Bogdan says:

    Cind am auzit prima oara de duckduckgo.com – acum vreo 2 ani de zile, tipul care imi zicea de el (si vb cu mine in engleza) a trebuit sa mi-l scrie ca sa inteleg cum naiba e domeniul 🙂

  12. Ca si in offline, numele unui proiect este elementul de baza cu care porneste interactiunea. Cu cat este mai atractiv, cu atat devine cunoscut mai repede si mai usor. Iar atractiv poate insemna orice, de la simplu la neasteptat, atat timp cat se diferentiaza in mod inteligent. Aceasta nu inseamna ca toate proiectele bune cad in fata numelor nefericite. Nu se intampla intotdeauna asa. In schimb, cu siguranta managerul de proiect va intreprinde mai multe eforturi de marketing pentru a-si face numele cunoscut si va trebui sa constientizeze ca implementarea unui nume greu de folosit si tinut minte dureaza mult mai mult timp.

Comentează