M A N A F U *

MANAFU*

De ce cred eu in Professional Blogging

shutterstock_89668237

Ma bucur sa vad cum ideile circula de pe un blog pe altul. Oltea a preluat ieri cateva randuri scrise de mine pe acest blog si a creat o mica dezbatere. Sunt de acord cu multe lucruri spuse de ea, insa sunt cateva amendamente care ar trebui luate in considerare atat fata de postul ei, cat si fata de al meu.

Discutia a pornit de la afirmatia mea: La un moment dat, daca vrei sa evoluezi, trebuie sa iesi cumva din aria personal blogging si sa intri in professional blogging. Iata cu ce argumente imi sustin vorbele:

Exemplul global – Nu exista – OK, nu cunosc eu – un blog personal in blogosfera internationala care sa nu fie legat de profesiunea omului din spatele sau. Toate marile bloguri mondiale intra in categoria professional blogging. Foarte putini din bloggerii mari vorbesc despre lucruri personale si daca o fac, abordarea e tot professional.

Exemplul local – Trei din cei mai cunoscuti bloggeri de la noi – Zoso, Chinezu si Arhi – au lansat bloguri profesionale. Chinezu si Arhi au fiecare cate unul in zona sport si in cea politica, Zoso a lansat recent ZeroStiri.ro. Fara sa ii fi intrebat, pot spune cu mana pe inima ca au facut acest pas pentru a ajunge la un next level.

Exemplul personal – Scriu de ceva vreme despre social media pe acest blog si asta mi-a atras clienti si recunoastere. Dar sunt convins ca daca as avea un blog dedicat strict pe social media, as putea castiga si mai mult. Si asta voi face in curand.

Limita interesului – Exista un numar de oameni care sunt interesati de viata noastra. Si ne citesc. Dar numarul lor e limitat. Ca sa fim cititi de si mai multi oameni, trebuie sa fim interesanti fata de asteptarile lor. Professional blogging cam asta face. Atrage noi audiente.

As vrea sa vad cum si alti bloggeri discuta despre temele actuale sau definitorii ale blogosferei. Ne ajuta sa evoluam. Pareri?

FOTO: “COMPUTER KEYBOARD” VIA SHUTTERSTOCK

19 comentarii

  1. Marius Sescu says:

    Eu mă gândesc că poate fi și invers, sunt reprezentanți ai unor firme care vor să facă afaceri cu tine tocmai pentru că datorită blogului au ajuns să îl cunoască mai bine pe omul Manafu. Nu strică din când în când să mai oferi și câteva informații personale pe blog, pe lângă cele profesionale. În fond afacerile se încheie între oameni, nu între companii.

  2. waven says:

    Să nu uităm totuși că blogurile s-au dezvoltat și au căpătat amploarea din zilele noastre în special componentei personale, a tușelor personale impregnante de autori scrierilor lor.
    De acord, cu evoluția și trecerea la următorul nivel chiar și în acest domeniu, dar ce ne facem cu marea majoritate a deținătorilor de blog pentru care pasiunea și plăcerea de a împărtăși sunt singurele motive „care-i mână-n luptă”?

  3. andressa says:

    Da, si eu cred ca pro bloggingul este… un rau necesar. Spun ca e rau pentru ca foarte putini in Romania stiu sa scrie un pro blog de calitate si atunci ajungem sa citim pe o sute de site-uri mii de stiri copiate de pe Internet (de parca noi nu am avea RSS readers!) fara vreo interpretare sau orice alt fel de input. Asa ca eu apreciez blogurile personale din simplul motiv ca sunt singurele care iti aduc un castig urmarindu-le.

  4. afacerile mari se fac intre companii!

  5. ideea e ca in afara blogurile personale aproape ca nu “exista”. acolo sunt la putere blogurile specializate. daca e sa ne uitam la ce se intampla pe pietele mai dezvoltate, putem spune ca si la noi va fi la fel. doar ca la noi nu prea sunt multe bloguri specializate.

  6. Si eu citesc bloguri personale, insa sunt cam 1/3 din ce am in reader.

  7. andressa says:

    Eu cred ca oferta e extrem de limitata in acest moment. Daca nu lucrezi in industria online, ce poti citi din categoria ”pro blog”? Sunt curioasa ce ai in reader 🙂

  8. fashion, muzica, food, design, trends si mult online.

  9. Eu cred si in blogurile de opinie profesionala ca pas catre next level. Eu nu sunt un profesionist in HR dar pot scrie un blog de opinie profesionala asupra acestui domeniu, ca pas intermediar spre professional blogging.
    Ma bucur ca se discuta despre acest subiect si sper ca la urmatoarea editie Webstock Awards sa fie inclusa si categoria “bloguri profesionale”.

  10. andressa says:

    Am inteles. Credeam ca urmaresti mai multe site-uri care livreaza continut relevant pentru munca ta. Daca din interes personal, nu profesional, urmaresti acele bloguri inseamna ca suntem pe aceeasi lungime de unda. Si eu citesc despre ce ma pasioneaza, desi cred ca multe sunt bloguri de nisa dar de-a dreptul personale.

  11. Sigur! Cand mai vii in tara?

  12. Nu stiu sigur inca, te anunt.

  13. waven says:

    Și ne întoarcem la nișare … 🙂

  14. ruxa says:

    bun, in cazul asta, probabil ca sunt undeva spre zona de care vorbesti pentru ca incerc, pe cat se poate, ca ceea ce scriu sa fie comentat din perspectiva comunicarii, fiindca asta fac de ani de zile si cred ca asta e plus valoarea pe care o pot oferi.

    de exemplu acum, cand sunt bloggerul oficial al turneului Cirque du Soleil in Romania, as fi putut face interviu cu oricare dintre artisti sau staff. am ales, insa, interviu cu PR-ul, pentru ca asta ma intereseaza pe mine si pentru ca asta e unghiul lui printre randuri si al meu 🙂

    (asta nu inseamna ca uneori nu postez despre caii verzi de pe peretii personali. dar, chiar si asa, tot s’ar putea sa intreb un sef de herghelie cum isi comunica oferta!) 🙂

  15. maria says:

    Blogurile de nisa sunt mult mai bune si mai cautate decat cele personale.Uneori si un blog personal iti poate aduce un job mai bun

  16. Vasile Marin says:

    Sunt de acord cu ceea ce spui, dar cred ca e foarte util ca bloggerul sa nu se apuce sa scrie direct pe un blog profesional.

    La fel cum ati facut tu, zoso, arhi si altii, ati cladit mai intai un brand din numele vostru.

    In momentul in care numele tau este un brand in online, atunci iti este mult mai usor sa ai succes cu un blog profesional.

  17. @Vasile Marin: succesul unui blog profesional se masoara diferit de cel a unui blog personal. Poti ramane necunoscut pentru 90% din blogosfera daca specialistii din domeniul in care vrei sa te afirmi te recunosc si construiesc relatii profesionale cu tine prin intermediul blogului.

    @Ina: “E locul unde vrei sa pornesti discutii,sa starnesti interesul celorlalti,sa schimbi pareri cu ei..poate chiar sa aflii raspunsuri.Blogul e ceva ce te face unic,ce te diferentiaza de restul multimii…blogosfera e mare,dar unul e blogul tau.”- Se aplica foarte bine si unui blog profesional. E alegerea ta cum vrei sa fie perceput coltul tau de internet. Nu ai niciun motiv sa spui ca un anumit canal de comunicare (blogul) e dedicat numai unui anumit tip de socializare (personala/neprofesionala).

  18. Adi says:

    Cel mai greu e probabil să faci trecerea de la personal la profesional, cu toate ca amandoua cuvintele incep cu P. :))

Comentează