MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum ar putea Coca-Cola sa salveze Twitter in Romania

535390_417687334987246_1600150872_n

Twitter sufera de o boala rara in Romania: imbatraneste, dar nu creste. Si cu toate ca e un mediu simpatic si deseori prietenos, pierde din adepti. Cetin simtea si el acelasi lucru la final de 2012: “Prea puține conturi, prea puține persoane importante îl folosesc, prea puțin feedback, prea puțină interactivitate. Suntem doar o mână de oameni, care ne urmărim unul pe celălalt, cu pauze sezoniere. Prea puțin pentru a avansa cu ceva”.

Twitter in Romania
ZeList Monitor ne arata ca Twitter e in scadere. Daca ne uitam la evolutia indexului RoTwitter, vedem cum a scazut semnificativ in ultimul an. Indexul e o combinatie de date ce tine de utilizatorii activi, numarul de mesaje, retweet-uri etc. Cu exceptia unor emisiuni TV (Romanii au talent) si a unor meciuri de fotbal, putine lucruri mai anima comunitatea. Brandurile nu au mai facut o campanie pe Twitter de nu-mai-stiu-cand.

rotwitter

Twitter in US
Privind la explozia pe care o are Twitter in US, tot incerc sa gasesc o explicatie pentru impactul mic avut la noi. Peste ocean, platforma de microblogging este al doilea canal (dupa televiziune) ca importanta la orice eveniment major, gen Premiile Oscar, Super Bowl, Alegeri etc. De altfel, este si canalul social media care alimenteaza conceptul Social TV. Hashtag-ul e omniprezent in emisiuni si seriale, utilizatorii sunt motivati si “instigati” sa reactioneze. Michelle Obama are doua conturi active. Presedintele Traian Basescu nu a mai “zis” nimic de la votul din decembrie.

Twitter si Coca-Cola
Am vazut astazi noul spot TV Coca-Cola. Ne invita sa intram pe Twitter si sa trimitem un mesaj cu hashtag-ul #haisamanacamimpreuna. Cele mai bune tweet-uri vor fi selectate si incluse in spoturile TV ale brandului difuzate in urmatoarea luna.

Coca-Cola face acum un gest pe care Vodafone l-a facut in urma cu trei ani. Pune intr-un spot TV o retea sociala.Va mai aduceti aminte de spotul Vodafone cu Cerebel in tren? A fost momentul care a adus Facebook in atentia publicului larg si startul cresterii retelei in Romania.

Producatorul de racoritoare poate crea un astfel de moment pentru Twitter acum. I-ar trebui insa cateva vedete. Sunt ca un magnet pe Twitter. Kobe Bryant a strans in 75 de minute peste 100.000 de urmaritori, cand si-a deschis contul. Andi Moisescu, Cabral si Smiley sunt cateva nume tocmai bune.

Va reusi Coca-Cola sa opreasca declinul Twitter si creasca numarul de utilizatori in Romania? Ma abtin de la un raspuns deocamdata. Un brand nu poate avea un asemenea obiectiv, fireste. Dar ar fi nemaipomenit!

25 comentarii

  1. vali says:

    numerele celor 3 vedete nu sunt tocmai bune de dat exemplu. știi și tu de ce.

  2. Cei trei sunt insa foarte buni ca imagine si in offline si in online. Daca nu ei, atunci cine?

  3. Dar ce are Cabral de nu e bun?

  4. […] aseară despre cum nu a prins Twitter în România, plecând de la articolul lui Cristi despre rata de adopție scăzută pentru Twitter și cum ar putea brandurile să ajute serviciul de microblogging să prindă mai bine și la noi […]

  5. […] fapt insa, Coca-Cola deruleaza zilele acestea o campanie pe Twitter. In Romania. Gasiti detalii la Cristi Manafu, precum si un scurt comentariu pe […]

  6. […] la twitter am renunţat de peste 1 an pentru că e de rahat… […]

  7. Tibi says:

    INNA, Guta, astia ar fi buni..

  8. Nu cred ca poate salva ci doar creste volumul si eventual sa aduca ceva oameni noi pe platforma.

  9. […] văzut la Manafu faza cu twitterul care în România este în scădere masivă, în vreme ce în alte părţi […]

  10. cotos says:

    Mie unul de la inceput mi s-a parut ca nu are cum sa reuseasca la noi in tara. Nu cred ca mesajele micro reprezinta cu adevarat onlinerul roman…

  11. Vlad F. says:

    Conceptul de baza al Twitter cred ca se rezuma la: idee, informatie de moment, discutii tematice, promovare decenta si nu in ultimul rand, interactiune.

    Nu sunt multi cei care imbratiseaza un asemenea compromis de imagine personala si de continut primit, cu Facebook la indemana. Asa-i prin zona, se doreste si in aceiasi masura, se cere – imagine.

    Pentru majoritatea, nu sunt suficiente legaturile Twitter cu partenerii de continut, pentru o afisare media mai bogata in Timeline-ul considerat antic, simplist.

    Concept de baza asemanator, Instagram-ul aparent se dezvolta si nu neaparat pentru ca este al Facebook-ului, o face independent chiar daca a rupt parteneriatul de afisare pe Twitter. Curios, lumea s-a obisnuit repede cu conceptul de hastaguri, duse la extrem de cele mai multe ori, sau cu interactivitatea de acolo. Dar, in mare masura pentru ca este vizual, colorat, strident, stralucitor pe alocuri.

    Asta se cauta. Insa directia de dezvoltare Twitter trebuie sa fie cu totul alta, pornind de la un motor de cautare postari/useri mai performant, continuand cu o deschidere mai mare catre follow-back si terminand cu o imbunatatire a calitatii continutului postat, utilizatorul sanatos, castigat de Twitter, trebuie sa aiba sau sa-si dezvolte o afinitate pentru cele 140 de caractere.

  12. Eu abia acum am ajuns la articolul ăsta, dar mai bine mai târziu decât niciodată. Am tot văzut prin Bucureşti afişele cu „#hai să mâncăm împreună” şi ca utilizator de internet n-am înţeles nimic din ele. Nu ştiam dacă #hai are legătură cu Twitter sau cu Instagram şi nici n-am înţeles ce vrea Coca Cola de la mine. Dacă nu mă uit la TV şi nu urmăresc spot-uri pe YouTube, afişul ăla este degeaba.

    Eu cred că Coca-Cola poate creşte Twitter-ul aşa cum a fost în cazul Vodafone şi Facebook, doar că abordarea de-acum nu e cea mai înţeleaptă.

  13. adizzy says:

    eu am cont de twitter din 2007 si cred ca din 2012(sau 2011) am inceput sa scriu 80% in engleza. De ce? pentru ca persoanele care au aceleasi interese ca mine sunt din alte tari si engleza e internationala ..so yeah, twitter in Romania nu e prea iubit – cred ca limitarea de 140 caractere sperie lumea

  14. Mofturescu says:

    Nu cred că ar trebui ajutată vreo rețea socială de un mare brand sau de o vedetă. Facebook a crescut pe altă bază, nu doar pentru că a apărut un chelios ciudat într-o reclamă. Twitter va crește abia atunci când va fi util în România, și nu doar pentru discuții de ocazie.

  15. ihearlights says:

    @Cristian Florea, vrei sa zici ca vodafone a ajutat atat de mult ca facebook sa creasca in RO?

  16. Romanilor le place tot ce este “cool” , iar twitter nu este tocmai cool pentru ca nu are nimic interesant cu Poze , Comentari sau ceva de “agatzat” . Nu cred ca Vecinu de sub mine care asculta manele, ii va place sa scrie de nebun, fara sa vada si o pitzi in poze.. deci nu e cool :))

  17. @ihearlights, eu cred că a ajutat destul de mult. Mi-ar fi plăcut să fi putut măsura cumva chestia asta.

  18. Sorin says:

    Sincer nu ma intereseaza asa de tare soarta Twitter in Romania si se pare ca multi imi impartasesc parerea. Daca un produs sau serviciu nu prinde pe o anumita piata nu tine de datoria “pietei” sa incerce sa resusciteze un anumit produs sau serviciu doar pentru ca in alte tari a prins. Automat intr-un mediu slabit precum Twitter in Romania nimeni nu va investi sa isi faca o campanie pe care o vor accesa foarte putini potentiali clienti. Eu zic sa trece peste prostia asta cu Twitter-ul si sa ne indreptam atentia catre alte lucruri.

  19. […] cel mai cunoscut serviciu de microblogging din lume. Avem deci o istorie impreuna. Si desi eu vad declinul Twitter in Romania, ramane atat pentru mine, cat si pentru multi altii o retea […]

  20. […] temeinică, bazată şi pe informaţiile statistice, după terminarea campaniei. Şi ştiu că şi Manafu va face […]

  21. dli.ro says:

    probabil e o idee buna daca twitter a scazut in randul preferintelor din domeniul social al tutror, mai ales al companiilor. Ar trebui revitalizat si mereu updatat pentru ca astefl nu prea poate fi vorba nici de o competitie cu celelalte mijloace social media.

  22. Iordy says:

    Eu folosesc twitter si imi verific contul de fiecare data.Folosesc si facebook,insa reteaua a devenit din ce in ce mai “bolnava”.Twitter este o retea foarte putin folosita si cam asa ar trebui sa ramana. Cred ca toti ne amintim de Hi5 si nebunia de acolo.Erau cocalari in toate partile cu tot felul de postari.Eu sustin twitter si mi se pare mai sigur decat alte retele de socializare.

  23. […] duce bine deloc. O duce mai rau decat in momentul in care mi-am ridicat eu twittosfera cu postul de aici. Ne arata ZeList Monitor. Priviti evolutia in ultimele 12 […]

  24. […] cel mai cunoscut serviciu de microblogging din lume. Avem deci o istorie impreuna. Si desi eu vad declinul Twitter in Romania, ramane atat pentru mine, cat si pentru multi altii o retea […]

  25. […] duce bine deloc. O duce mai rau decat in momentul in care mi-am ridicat eu twittosfera cu postul de aici. Ne arata ZeList Monitor. Priviti evolutia in ultimele 12 […]

Comentează