M A N A F U *

MANAFU*

Cum va plac masinile hibride?

prius

In urma cu mai bine de cinci ani, am co-organizat un eveniment despre beneficiile tehnlogiei hibride. Era o intalnire informala cu multi bloggeri si oamenii de la Toyota Romania. Intr-o zi senina de vara, am vazut mai de aproape cel mai cunoscut autovehicul hibrid din lume, Prius. Si desi am avut ocazia sa il conduc atunci, am amanat momentul pana acum.

Cele mai multe masini hibride nu atrag atentia printr-un design sexy. Au un je ne sais quoi, ies in evidenta si uneori par a fi dintr-un alt “film”. Aceasta “trasatura” place unora si displace altora. Cu toate ca prefer alte forme, m-as putea obisnui cu acest design. Nota Bene: designul exterior e primul lucru pe care il caut la o masina. Stiu, nu merg pe langa ea ca sa o admir, dar totusi….

Cei mai multi oameni aleg Prius pe argumente rationale: are consum mic, ofera fiabilitatea Toyota si protejeaza mediul. Si ca sa fim cinstiti pana la capat, unii cumpara modelul pentru factorul coolness. Indiferent de motivele avute, se pare ca pana anul acesta peste 5 milioane de oameni au ales acest model. Iar cererea creste daca ne gandim a in 2012, la nivel global, Toyota a vandut un milion de autovehicule hibride. Suna bine, nu?

Privind un pic in viitor, ma gandesc serios sa trec la un model hibrid in urmatorii ani. E prea devreme sa alegem masini 100% electrice, desi oferta creste si pe acest segment.

Exista un model Lexus care imi place mult, insa ma atrage acum si Auris Hybrid. Il gasesc mai aproape de gusturile mele in materie de design. Iar daca as vrea ceva deosebit, as alege varianta Prius C(ity).

Pana ma voi decide, raman cu experienta celor 10 zile la volanul ultimei generatii Prius. Sau – cine stie? – poate voi conduce si alte modele. Yaris Hibrid suna iarasi bine. Si daca v-a atras atentia un Prius pana acum, va sfatuesc sa mergeti la un drive test. In cazul acesta, poate mai mult decat in altele, experienta personala e mai importanta decat orice review citit pe Internet. Mai mult, va recomand, inainte de toate, sa vorbiti cu un posesor al modelului.

8 comentarii

  1. Alex Dumitru says:

    Eu conduc un Lexus RX400h din primavara si m-am indragostit de hibrid. Motor mare, integrala, dar consum mic. Transmisia CVT e inca un plus pentru comfort.

  2. Natural says:

    Hai ca-mi dadusi o idee. Mercic!

  3. In principiu sunt mult mai “sanatoase” sa spunem asa. Inca un plus este consumul foarte mic!

  4. Petre says:

    Sunt tare sanatoase mai ales pentru mediu … ca doar tehnologia de fabricare a bateriilor nu polueaza pentru ca foloseste trifoi cu patru foi.

  5. Far Eastern says:

    Salutare.
    Conduc un PRIUS gen II din decembrie 2007.
    Probleme: am schimbat un rulment stanga fata. Si vre-o 5-6 becuri. ATAT. In principiu, la sistemul hibrid nu e cazul sa se umble, iar restul masinii se service-eaza la fel ca orice alta masina.
    Avantaje: cutie de viteze eCVT(CVT electronica)=>confort maxim la drum; spatiu suficient pentru 5 persoane; spatiu suficient pentru bagaje; consum in jur de 4-5% combinat(benzina); comparand cu vehicule conventionale si nivel aproximativ identic de dotari, pretul de achizitie este in aceeasi zona, poate chiar mai mic. Nu presupune taxa de inmatriculare sau echivalent. (Cand am inmatriculat-o a trebuit sa astept o luna pana s-a lamurit politia ca nu trebuie sa fac dovada platii)
    Dezavantaje:… valoare asigurata mare pe CASCO, uzura calculandu-se diferit fata de un autovehicul conventional=> prima de asigurare mai mare. Avantajos, totusi in cazul unei daune totale.
    Piesele de schimb originale sunt destul de scumpe in Ro, insa la nevoie se poate apela la piata SUA, unde este la 1/4, iar adaugand transportul se poate ajunge la 1/2.

  6. Andrei says:

    Am Prius, am 200.000 km cu ea si nu o schimb pentru niciun diesel din lume, superba ca si consum, comfort si fiabilitate, mai trebuie nitica putere, eCVT-ul are prostul obicei sa strice distractia si sa nu puna toti cei 478 Nm ai Gen.2 pe asfalt cum trebuie, dar pot spune ca am traversat si M-ti Tatra cu ea si alte asemenea trasee grele fara sa incing motorul sau bateria.

  7. Mihaela Khan says:

    Buna seara.Cine imi poate confirma daca pot conduce hybrid cu motor mai mare de 2000 desi am permis de conducere sub doi ani.Informatie f utila pentru mine.Multumeesc

  8. Far Eastern says:

    Mihaela
    In legislatia romaneasca nu exista o reglementare legata de vechimea permisului(experienta in condus autovehicule) si capacitatea cilindrica a vehiculului condus. Cu atat mai putin daca e hibrid(foarte multi nici nu cunosc conceptul). Singura conditie de indeplinit este ca permisul sa fie pentru categoria autovehiculului (de)condus.

Comentează