MANAFU*

Abonamente Evensys

9 lucruri esentiale despre “Topul agentiilor care lucreaza cu bloggeri”

Pe la inceputurile ascensiunii blogging-ului in Romania, am initiat tot felul de sondaje despre blogosfera. Apoi chiar am facut studii serioase despre social media. In cei peste 8 ani de activitate continua pe blog, am cautat de foarte multe ori – poate mai mult ca oricine – sa promovez comunitatea online. Blogosfera s-a dezvoltat intre timp. Si fiecare a mers pe cont propriu.

Astazi comunitatea creste prin nise, iar bloggerii consacrati sunt deja voci foarte puternice in online. Cu toate acestea, la fel ca acum multi ani, cred ca avem nevoie de mai multe informatii despre blogosfera. Asa am decis sa reiau seria de sondaje pentru promovarea blogging-ului in Romania. Primul a fost dedicat colaborarilor dintre agentii si bloggeri. La el au participat 87 de posesori de bloguri. Iata ce a iesit:

Top-Agentii-in-Blogosfera

Pentru ca vor aparea diverse intrebari, am zis sa ofer cateva lamuriri suplimentare, dupa cum urmeaza:

1) Topul confirma ceea ce s-a vazut in ultimii ani: Golin Harris si The Practice au pariat cel mai mult pe bloggers relations si au investit in diviziile de social media. In fapt, amandoua ar trebui sa fie pe primul loc. Pot spune ca au chiar fani in blogosfera.

2) Oxygen PR si GMP PR s-au adaptat “din mers” tendintelor in media si au mentinut constant legatura cu blogosfera. O mentiune personala aici: Oxygen este una din cele mai consecvente agentii de PR in comunicarea cu bloggerii.

3) McCann a fost o mare surpriza. Explicata de implicarea a trei agentii din grup. Pentru ca de multe ori colaboreaza intre ele, am decis sa le adun pe toate sub McCann Group.

4) Au existat patru tipuri de bloggeri implicati in sondaj: bloggeri cu vechime (cele mai cunoscute nume din blogging), care scriu de peste 6 ani sau au un brand personal puternic; bloggeri din noul val, care scriu de mai putin de 5 ani sau si-au crescut brandul in ultimii ani; bloggeri specializati (in general din zona tech); bloggeri tineri.

5) Un alt criteriu de alegere a respondentilor a tinut de implicarea lor in diverse campanii si evenimente (comerciale, de PR sau de bine). Sunt bloggerii care sunt expusi cel mai mult la comunicarile agentiilor.

6) Nu au fost doar bloggeri din Bucuresti. Am acoperit cateva orase mari. Cred ca putem incerca si un top pe orase, asa cum consider ca e o idee buna realizarea unui clasament al niselor. Acesta a fost doar inceputul. Urmatoarea editie va fi “open”.

7) Unii bloggeri au tinut sa ofere detalii. De la ei am aflat ca apreciaza cel mai mult seriozitatea, profesionalismul si creativitatea. Si awareness-ul e foarte important, mai ales printre bloggerii tineri.

8) Unele agentii lucreaza mai mult cu bloggeri consacrati, altele colaboreaza mai mult cu noul val. Agentiile din Top 5 acopera in acest moment mare parte din blogosfera. Sunt convins ca si pe nise (cel putin pe unele) tot acestea sunt cele mai active.

9) Am muncit mult la acest sondaj. Sper sa il gasiti util. L-am creat pentru a oferi un pic de transparenta in relatia bloggeri – agentii, dar si pentru a lasa loc “de mai bine” in colaborari viitoare. Bloggerii isi pot evalua colaborarile deja avute, agentiile pot analiza astfel ce face concurenta. Eu nu am “votat”. Nu am vrut sa influentez in niciun fel rezultatele.

Sursa foto: ©  | Dreamstime.com

11 comentarii

  1. […] rugămintea nașului Manafu, mi-am exprimat și eu votul pentru agențiile cu care am colaborat cel mai bine în anul 2013, iar […]

  2. […] Blogalinitiative.ro/kooperativa 2.0 este vorba. Și n-o spunem noi, ci Cristian Manafu în cadrul acestei postări. Cum s-a realizat topul agențiilor care lucrează cu bloggeri, găsiți […]

  3. […] a tinut sa faca aceste mentiuni, a repetat si in mailul de anuntare a rezultatelor: “este un top care a luat in considerare […]

  4. […] vrea să citiți și două precizări importante pe care le-a făcut Cristi Manafu față de acest […]

  5. […] Mai multe detalii despre topul în care apare şi Kooperativa 2.0 găsiţi la Manafu. […]

  6. […] numar de 87 de interviuri, realizat de Manafu, bloggerii au raspuns ca sunt incantati de aceste agentii de digital, PR, social media. Acesta nu e […]

  7. […] dau şi topul cu pricina. Pe care tare l-aş vrea continuat, musiu Manafu, să-ţi trăiască năravul! […]

  8. […] tara a aparut si Topul agenţiilor care lucrează cu bloggeri. Il atasez si eu, asa cum a iesit la numaratoarea voturilor, (si) pentru ca am fost printre cei 87 de bloggeri care au […]

  9. […] Cristian Manafu a chestionat un număr de 87 de bloggeri pentru a afla care sunt agențiile cu care au avut o colaborare mai bună. Rezultatul îl puteți vedea mai jos. Este rezultatul părerilor personale a celor 87 care au răspuns. Cred că oferă o imagine destul de apropiată a ceea ce a avut loc anul trecut. Să vedem acum dacă agențiile nemenționate sau cele puțin menționate vor colabora mai mult cu bloggeri în 2014 :D. […]

Comentează