Am citit nu demult in IHT un articol preluat din New York Times despre o noua moda de product placement ce pare sa prinda in America. Compania Marathon Ventures a dezvoltat un sistem proprietar numit Digital Brand Integration (DBI) prin care reuseste sa introduca in filme (in special in seriale TV difuzate in reluare sau pe DVD-uri) produse care la filmari nu au existat in decor, dupa cum se vede in imagine.
In conditiile in care americanii (oamenii de publicitate si marketing) sunt obsedati/ speriati de efectul TIVO asupra telespectatorilor si vanzarilor, sistemul DBI vine ca o salvare.
asta n-ar fi nimic. dar sa faci insertii publicitare, de genul referiri clare la anumite marci, si in literatura? marketingul nu are limite, cateodata
de asta nu am auzit ca ar fi un trend, desi imi aduc aminte ca intr-un volum al lui dan Brown apare mentionata o marca de masina… chiar ma gandeam cand am vazut “cat s-au scos astia!” si “or fi platit ceva pentru product placement?”
eu am vazut pe genricul unui film – ceva nu foarte comercial, plasat in anii 70, deci fara rapperi si hennessy – pozitia de “product placement coordinator”…
Unii au mers chiar mai departe