MANAFU*

Abonamente Evensys

PR: Tactici de PR?

In prima saptamana a anului cateva agentii de PR din Romania au primit un e-mail de la Cosmina Dorobantu (Google UK) prin care erau anuntate de viitorul pitch al Google in Romania.

Procesul de selectie s-ar desfasura in felul urmator: agentiile contactate trebuie sa trimita o prezentare (de companie) > Google le evalueaza si selecteaza 3 agentii > Google invita agentiile la pitch printr-un anunt ce va avea loc saptamana viitoare.

Aseara Victor a anuntat dosarul Google din Business Magazin, unde puteti citi cateva declaratii ale unor oameni de la Google. Evident ca materialul a generat deja discutii atat in industria de PR, cat si in blogosfera. Bravo, Victor! Felicitari, Bogdan!

Insa as vrea sa lansez aici cateva intrebari care au aparut intr-o discutie avuta cu cineva din PR dupa aparitia articolului respectiv:

  • De ce a aparut articolul inainte de anuntarea shortlist-ului si chiar inainte de rezultatul final al pitch-ului?
  • Cine a avut interes sa apara acest articol acum?
  • A vrut Google sa isi faca PR chiar inainte de a incepe sa faca PR?
  • Sau o agentie (din cele invitate) din exces de zel a vrut sa demonstreze ce poate sa faca negociind exclusivitatea inainte sa fie macar pe shortlist?
  • Ori poate deja se stie castigatorul?

Contul Google nu este unul valoros ca buget, ci ca prezenta in portofoliu, caci nu cred ca ar trebui sa speram la ceva mai mult decat media relations. E destul de important totodata pentru o agentie care vrea sa acapareze cat mai multi clienti din zona tech sau care are deja un portofoliu bun din zona.

Tags:

Fara comentarii

  1. bogdanlebu says:

    cred ca interesul a fost al jurnalistului care l-a publicat. avea ce sa scrie, odata ce a prins zvonu cu pitch-ul. mai era si anuntul de angajare. un articol bun. documentat.

  2. andrei says:

    La prima vedere ar fi doar o scurgere de informatie din partea Gooogle care au declarat BM doar ca piata romaneasca are potential.Ce ma surprinde insa este declaratia purtatorului de cuvant care nu stiu in ce imprejurari a fost facuta si mai ales de ce. Oricum, cartile au fost jucate si ramane doar ca google sa se decida. Pana la urma acest material a aparut inaintea shortlistului, ceea ce imi spune doar ca google a vrut un pic de publicity. O a doua posibiltate de scurgere de informatie este din partea agentiilor care participa la pitch. Iar cineva din agentie este prieten cu nu stiu ce prieten de-al autorului acestui material 🙂 Iar de aici pana la incropirea materialului e cale scurta. Insa nu explica de ce a raspuns Google afirmativ: iarasi un pic de pr pt Google. Acum, ceea ce spuneai si tu: excesul de zel al unei agentii care vrea sa isi arate muschii…nu prea se face ! Oricum dpdv pr-istic nu e mare lucru sa arunci un zvon unui prieten jurnalist :)Deci, concluzia mea: Google si-a facut publicity prin prisma situatiei :), anume, scurgerea de informatii de la una din agentii. Google a reactionat intrucat nu avea de ce sa minta sau sa se exchiveze in aceasta privinta pentru ca ar fi pornit cu stangul in relatia cu presa …

Comentează