MANAFU*

Abonamente Evensys

HR: Interes exista, dar de ce abandonam usor corabia?

Dintr-un mail de la Neogen am aflata ca au fost “peste 64.000 de aplicari la cel mai mare targ de joburi din Romania, organizat de BestJobs” (dupa cum scrie in mesaj).

Suna foarte bine, nu? Dar in acelasi timp aud in jurul meu numai povesti despre abandonuri, neseriozitate si avansari de neinchipuit (mai ieri era junior, acum e marketing manager!) in randul celor ce isi cauta un job.

Magnus Brehmer (IKEA) spunea la Inspire ca pentru tinerii de astazi nu mai este cool enough sa lucrezi la MacDonald’s si nici acei extra money nu mai sunt un magnet. Imi aduc aminte ca in timpul studentiei am avut o colega care lucra la Mac. Era foarte tare! O invidiam cu totii si ii spuneam ce job cool avea.

Nu stiu cati aspiranti la un prim job sau la noi job-uri citesc acest blog, insa sunt curios sa aflu cateva pareri fata de intrebarea din titlu.

UPDATE: Tocmai am citit ca la programul de mentorship dezvoltat de Oricum impreuna cu Cosmote s-au inscris peste 1.100 de tineri. Da, ati citit bine: 1.100. Ceea ce mi se pare uimitor si chiar poate contrazice acest post.

Am participat anul acesta la mai multe intalniri studentesti unde am vorbit, fireste, despre blogging. Am intalnit oameni doritori sa faca ceva, sa invete si sa afle cat mai multe lucruri noi din experienta unor “batrani”. Cred insa ca undeva se rupe filmul asta frumos. Nu stiu unde si de ce, dar sigur exista o problema cu finalizarea.

PROMO: NETCAMP | INTERNET STRATEGIES AND DEVELOPMENTS
CONTEST:
NET START-UP | GIVE LIFE TO YOUR INTERNET IDEAS

Tags:

Fara comentarii

  1. Corwin says:

    Cristi, un lucru este si mai straniu decat lipsa oricarui fel de loialitate si a dorintei de a construi ceva in timp. Daca esti statornic si mergi pe principiul unei cariere construite in timp, ajungi ulterior sa fii privit ciudat de oamenii de HR care s-au obisnuit sa caute acest nou gen de angajat.

  2. Andrei Firoiu says:

    Intr-o societate in care se promoveaza ca modele, oameni imbogatiti peste noapte, in care esti privit cu respect doar daca esti “smeker”, in care totul se rezolva prin pile si cunostinte cum ati vrea sa fie privite adevaratele valori? Cine sa le mai promoveze daca toti sunt prea preocupati sa faca bani muncind cat mai putin?Esti considerat un fraier daca incerci sa conduci cinstit o afacere sau daca incerci sa-ti iei job-ul in serios si sa faci treaba de calitate.

  3. G says:

    “Corabia” = compania? Oamenii evolueaza, simt nevoia de schimbare, informatia ii bombardeaza din toate partile si nu vor sa piarda niciun tren.”Corabia” = managerul? Oamenii se frustreaza usor in posturi demotivante, tind spre dezvoltare, se simt neapreciati.”Corabia” = profesia. Multi sunt cei care au studii intr-o zona si experienta intr-alta, ambele de succes. Viata ii invata ca schimbarea e OK si sunt indrazneti in a incerca si o a treia (zona profesionala).Discutia e larga, nuantele sunt multe, fiecare dintre noi este “un caz”. Nu cred ca exista un declic anume, general-valabil care rupe firul pe care, utopic, il vedem ca fiind continuu.

Comentează