MANAFU*

Abonamente Evensys

Gadgets: Cu ochii pe HTC

Pentru mine HTC a fost o adevarata revelatie. Am descoperit brandul la o ora dupa ce imi comandasem un BlackBerry Curve, in urma cu un an si ceva. Aproape imi parea rau ca nu mi-am luat si eu unul. M-am linistit repede dupa ce am pus mana pe Curve. Era aproape tot ce imi doream in acel moment.

In ultimul an, HTC a avut o evolutie chiar spectaculoasa, tinand cont de awareness-ul scazut al brandului si de nisa mica pe care activa. Vorbim insa de o nisa mica, dar fidela, cel putin asa am simtit eu de fiecare data cand am vorbit aici de acest brand.

Astazi nu mai este un brand aproape anonim si se bucura deja de din ce in ce mai multi fani. Modelele din seriile P si Touch au dat multe satisfactii pasionatilor de terminale sofisticate. Mai mult, HTC Touch Diamond este poate cel mai de temut rival al iPhone.

De altfel, acest model este vedeta brandului, sustinand cresterea vanzarilor si atingand un milion de unitati livrate in numai trei luni de la aparitia sa, fara sa fi fost lansat in US si Japonia. Compania intentioneaza sa ajunga la doua milioane de exemplare livrate pana la sfarsitul anului.

HTC ar putea da marea lovitura pe piata terminalelor mobile cu modelul Dream, primul telefon bazat pe platforma Android de la Google. Lumea gadget-urilor deja fierbe in jurul subiectului, cele mai recente stiri anuntand aprobarea obtinuta pentru comercializarea pe piata americana si o noua data de lansare – 10 noiembrie.

In opinia mea, provocarea cea mai mare pentru brand sta, pe langa awareness-ul inca scazut, in pretul de achizitie a terminalului, mai ales in contextul in care Apple face un push puternic pentru cota de piata scazand pretul iPhone la 200 – 300 de dolari. Daca HTC a ajuns la un milion de Diamond livrate in trei luni, Apple a vandut un milion de iPhone 3 G in 3 zile, iar pretul mic a avut un rol important in aceasta performanta.

Telefoanele HTC nu sunt deloc ieftine, asa cum remarca si un cititor al blogului meu zilele trecute:

“E pura speculatie (si nu sunt specialist in mobile), dar mi-e teama ca gPhone-ul de la HTC nu va fi (mult) mai ieftin decit iPhone-ul 3G. Stiu ca exista la Vodafone un telefon de la HTC care seamana cu cel din clip si care se vindea fara abonament la aprox. €650”.

Alex Popescu

Mi s-a parut interesant comentariul si am vrut sa cercetez putin problema. Nu am verificat cele spuse de Alex, am vrut doar sa ridic o minge la fileu celor de la HTC pe aceasta tema. Asa am ajuns sa ii intreb (aproape) direct despre politica lor de preturi. Mi-a raspuns in mai putin de 24 de ore, Tomasz Lesniak, Area Manager – Eastern Europe la HTC Europe. Recunosc ca nu ma asteptam. Pozitia lor a fost insa foarte detasata:

“HTC ofera consumatorilor solutii multiple si adaptate nevoilor lor, dezvoltand un portofoliu de terminale la un pret care se raporteaza la facilitatile oferite. Terminalele HTC sunt disponibile atat prin operatorii locali, cat si fara abonament”.

Tomasz Lesniak

Apoi mi-a oferit o lista cu preturile pentru terminalele lor de pe piata locala. Cel mai ieftin model al lor porneste de la 1.220 RON, iar cele mai scumpe ajung la 2.775 si 3.340 RON. Diamond pare a avea un pret bun – 1.830 RON. Modelul Touch Pro pe care nu l-am gasit in oferta operatorilor, dar exista la distribuitori – si probabil va fi stramosul lui Dream – e cotat la 2.355 RON. Toate aceste preturi sunt pentru terminale fara cartele / abonament si recomandate de producator.

Am intrat apoi pe site-ul Vodafone, care are in oferta modelul Touch Diamond. Pretul este situat intre 350 si 430 de euro (cu TVA), in functie de abonament. Fara abonament ajunge la 530 de euro.

Atat HTC, cat si alianta HTC – Google ar trebui sa invete de pe urma experientelor de pret avute de Apple cu iPhone (va mai amintiti de scaderea preturilor si de valul de proteste din jurul momentului!?). Apple a reusit insa sa obtina ceva unic – din cate stiu eu – in istoria relatiei operator – producator, sa beneficieze de o parte din veniturile inregistrate per utilizator. Doar BlackBerry mai are un serviciu propriu generator de venituri de pe urma utilizatorilor, abonamentele pentru Push E-mail.

Cred ca pentru multi din cei care formeaza curentul anti iPhone si chiar fani ai Apple, alianta HTC – Google este o veste buna. La urma urmei, ce ar putea iesi dintr-o combinatie in care a intrat cel mai tare brand din online cu cel mai bun producator de smartphones?

Comentează