MANAFU*

Abonamente Evensys

Bloggerii si relatia cu brandurile

money_trap1Stirea despre noile reglementari privind campaniile pe bloguri in US fost preluata si pe o serie de bloguri locale si in media. FTC cere bloggerilor americani sa isi declare colaborarile cu brandurile. Cine nu se va conforma este pasibil de o amenda de 11.000$. Strategist.ro a solicitat unor bloggeri romani cunoscuti raspunsul la intrebarea: “Credeti ca ar fi bine ca bloggerii sa isi declare relatiile cu brandurile / companiile?”.

arhiCetin Ametcea (Arhi)
Nu, nu sunt de acord. Relatiile mele profesionale si financiare ma privesc strict pe mine, pe nimeni altcineva, pana in momentul cand nu imi mai platesc impozitele. Pana atunci, consider ca am libertatea de a-mi conduce businessul asa cum cred de cuviinta.
Sa nu uitam ca in US sunt unele state in care exista urmatoarele legi:

  1. In Texas, porcii care fac sex in apropierea oricarui aeroport, incalca o lege inca in vigoare care-i incrimineaza direct pentru astfel de fapte.
  2. In orasul Alexandria din statul american Minneapolis, exista o hotarare legala care-i interzice oricarui barbat caruia-i miroase gura a peste, sa aiba vreun contact sexual cu o femeie.
  3. In statul Carolina de Nord, este interzis de lege sa injuri in prezenta… mortilor.
  4. Legile statului Ohio pedepsesc cu inchisoarea pe oricine incearca sa imbete un peste.
  5. In statul Florida, daca o femeie nemaritata sare cu parasuta in zilele de Sambata, acesta ajunge invariabil la inchisoare.

Faptul ca o dictatura cum e US impune legi care contravin grav libertatilor omului, nu inseamna ca si noi ar trebui sa le plicam imediat.

buddhaAlexandru Negrea (Buddha)
Am citit si eu despre decizia OPC in US si mi s-a parut putin exagerata. In Romania nu avem uneltele necesare pentru a avea un control atat de strict asupra bloggerilor, dar mi-ar placea sa avem o astfel de lege, atata timp cat aceasta ar veni cu un set complet de reglementari in zona asta de advertising pe bloguri (ma gandesc ca numai asa am putea scapa de bloggerii ce strica piata, practicand niste preturi exprem de mici – dumping).

Daca ar fi o simpla metoda prin care statul sa stie ce si cum castigam noi, in urma colaborarilor cu diferite companii, atunci gasesc legea inutila, sau ii putem spune incorecta, iar eu merg pe premiza win-win. Daca tot vrei sa ne controlezi atat de strict, ofera-ne cel putin un avantaj palpabil pe termen scurt si mediu.

deceDan Stefancu (De Ce)
Problema e veche, a tot aparut recurent sub o forma sau alta in ultimii doi ani prin blogosfera romaneasca. Pe de o parte e cumva mai cinstit pentru cititori sa stie ca bloggerul e angajat intr-o relatie comerciala cu un brand / o companie, pe de alta parte, eficienta comunicarii scade, exista acea frica de reclame, oamenii sunt inundati de reclame si in consecinta cauta sa se feresca de tot ce are caracter comercial.

In aceasi masura, credibilitatea bloggerului poate sa scada, publicand articole care au la baza un oarecare interes material, daca nu vrea sa recunoasca aceast lucru fiind “descoperit” de cititori – vanatorii de advertoriale/articole publicitare/comunicari cu interes comercial pe bloguri.

In principiu nu prea cred in dezvaluirea relatiilor comerciale din spatele articolelor de pe blog pentru simplul motiv ca nu promovez nimic in ceea ce nu cred, deci nu incerc sa-mi “pacalesc” cititorii, chiar daca exista un interes material la mijloc. Mai mult, obisnuiesc sa vorbesc despre produse, companii sau branduri care imi plac si fara sa existe vreun interes la mijloc si o fac in acelasi fel, iar daca as pune o nota foarte clara articolelor “platite” ar suna ciudat/suspect acestea din urma.

3 comentarii

  1. sorin says:

    Sunt deacord cu Alexandru, in ceea ce priveste modul de abordare. Si acum sa revin la ceea ce am mai zis, nu trebuie sa facem copy/pate la ce este in afara. Ne-am intoxicat cu prea mult americanism, gata ajunge. Hai sa fim si noi inteligenti!

    De ce trebuie sa copiem ideile unora din afara, sa aratam cu degetul ala se scarpina in nas si de ce am vrea si noi?

  2. Tudor says:

    Nu e vorba sa copiem ce fac altii, ci sa invatam din greselile altora pentru a nu le repeta si noi.

    Felicitari, Dan Stefancu (De Ce), pentru respectul pe care il ai fata de cititorii tai si nu accepti sa-i minti, indiferent de suma oferita.

    Va mai trece mult timp pana cand vom atrage atentia politicienilor nostri, dar recomand o analiza a codului de conduita IAB 🙂

  3. Garm says:

    Declararea colaborarilor dintre un blogger si o anumita firma tine oarecum de deontologia profesionala. Apreciez punctul de vedere al lui DeCe care dovedeste respect fata de cititor.

    Arhi n-ai de unde sa stii cat de adevarate sunt legile alea si mai ales cat de mult se aplica. Faptul ca le-ai citit in Libertatea sau mai stiu eu pe unde nu inseamna nimic. Oricum sistemul juridic american este la ani lumina distanta de sistemul romanesc, dar asta este o cu totul alta discutie.

    Buddha daca vrei sa scapi de bloggerii care “promoveaza preturi de dumping” incearca sa cresti calitatea continutului si sa iti analizezi corect valoarea. Aici functioneaza perfect legea cererii si a ofertei.

Comentează