MANAFU*

Abonamente Evensys

Interviu de angajare cu omul de PR 2.0

dreamstime_s_29826520

Postul meu despre omul de PR 2.0 s-a bucurat de o primire buna. Asa ca m-am gandit sa duc ideea mai departe.

Stim cu totii ca la interviurile de angajare exista o serie de intrebari standard. Cum ar arata insa un set de intrebari pentru omul de PR 2.0? Eu m-am gandit la cateva, insa as aprecia orice input in comentarii.

Ce smartphone ai? (Ai abilitati tehnice?)
Ce aplicatii ai instalat pe el? (Te consideri o persoana comunicativa?)
De cand ai cont pe Facebook? (Folosesti Internetul?)
Cati followers ai pe Twitter? (Cum si cat de mult interactionezi cu cei din jur?)
Cate surse urmaresti in RSS Reader? (Cum te informezi?)
Cand ai participat ultima oara la un social (media) event? (Esti o persoana sociabila?)

Lista este deschisa.

© Rafal Olechowski | Dreamstime.com

17 comentarii

  1. Mihnea says:

    Ar mai fi important si contul de LinkedIN. Sau asta se presupune ca fiind default?
    Cati oameni din lista de prieteni de pe Facebook/Twitter ii cunosti personal?
    Si desigur hi5: toata lumea are cont pe hi5, dar oare cati recunosc(spune ceva despre sinceritate in functie de raspunsul dat)

  2. Titus says:

    Nu e o intrebare, ci un request: Spune-mi 3 bloguri din tara si 3 bloguri de afara pe care le urmaresti

    apoi – Ai blog? Daca da, despre ce scrii? Daca nu, de ce nu ti-ai facut?

    Momentan astea sunt cele doua idei pe care am vrut sa le adaug. Sunt relevante pentru un PR online, pentru ca acopera partea de bloguri mai mult decat numarul de surse din RSS reader.

  3. mihaitamas says:

    As mai adauga: Ai blog? E de nisa? Cat de des scrii pe el? Exista o comunitate in jurul sau?

  4. bancila says:

    Metode preferate de comunicare? ( Ce canale media foloseste pentru a se face “auzit/auzita” )
    – ma mai gandesc si iti spun –

  5. flaviusv says:

    <>

    Daca pentru omul de PR 2.0 utilizarea internetului inseamna a avea un cont pe facebook (e suficient sa fie un cont sau se cere sa fie un cont activ?) si daca interactivitatea cu cei din jur este data de numarul de followeri (poate si de numarul de tweeturi, de engagement rate :D), va recomand calduros sa nu mai pierdeti timpul la acel interviu 🙂

  6. Haotik says:

    Eu as pune o intrebare la care eu pic tot timpul. Scri corect limba romana?

  7. Mihai says:

    si cam in cat timp estimezi tu ca se vor folosi acest gen de intrebari?

  8. hai, fii si tu mai deschis la minte. daca te intreaba cineva ce scor la engagement ai pe Twitter sau Facebook ce ii zici?

    Evident ca nu conteaza doar cantitatea, dar e un punct de pornire!

  9. flaviusv says:

    hai, fi si tu mai deschis la caterinca 🙂

    Am inteles ca era vorba de omul de PR 2.0, un tipar de hr, nu trebuie sa o iei personal.

    Nu am zis-o cu rautate, ma refeream strict la cele doua intrebari deoarece, si probabil ma insel, nu cred ca statul cu nasul in calculator sau alt device updatand statusul de facebook, adunand friends, followeri si dand tweeturi ar defini o persoana din acele puncte de vedere.

  10. Simona says:

    Ce retele sociale folosesti? – In afara de cele precizate mai sus. Mai mult, elemente practice de targetare – un test eventual.
    Nu e mereu relevant pe ce retele stai daca le folosesti si nu ai invatat nimic din asta.
    Si as adauga intrebarea: “Care crezi ca sunt cele mai mari 3 greseli pe care le pot face sau le fac oamenii de PR 2.0?”

  11. Tiberiu says:

    Reducerea la posesia si abilitatea de a utiliza gadgeturi, nu inseamna ca o persoana intelege ce este comunicarea. Nu intelegi ce este comunicare daca totul este redus la a fi ubicuu/prezent in aplicatiile de socializare.

    In plus suntem si vom fi de-acum incolo, intr-o lume in care mediile diverse si diferite tehnologic, se sustin reciproc. Sa nu uitam ca vorbim de PR 2.0 in conditiile in care o mare parte a populatiei lumii inca mai foloseste din plin media clasice. Sa nu ne imbatam cu apa rece, traim intr-o lume caracterizata de profunde decalaje, mai ales digitale. Nu inseamna ca daca ne scaldam in tehnologii (poate 3% din populatia Romaniei ?) restul se scalda in aceeasi ‘apa’ (apropo, pe un esantion reprezentativ, stim cati romani folosesc Internetul…etc ?)

    Pentru comunicare este important sa cunosti paleta de medii si sa selectezi si combini acele instrumente adecvate scopurilor, pentru anumite audiente.

    Omul de PR 2.0 este omul de PR 1.0 plus ceva update pe tehnologii. Social media aduc foarte putina noutate fata de media clasice. Ele au aproape toate aceleasi functii (teoretizate/descoperite in ultimele decenii): satisfactie, confirmarea unor credinte, conformarea sociala, orientare sociala, informare, supravietuire, educare. Se adauga relationarea, mult mai puternica.

    Deci intrebarea importanta ar fi pentru asa zis om de PR 2.0: Care este bibliografia pe care iti intemeiezi demersul profesional ? Sociologie, stiintele comunicarii, filosofia culturii, teoria organizarii, arte, ceva titluri de lucrari in domeniu ?

    Daca nu esti framantat de multele dileme descoperite de stiintele comunicarii si ai ramas la ‘target’, ‘silver bullet’, ‘expunere’, ’emitator-receptor’, ‘canal’, este bine daca vei gasi pe cineva sa te cumpere.

    Dar nu inseamna ca ai dotarea intelectuala.

    Altfel, multi vor da cu ‘x’ intr-o grila de intrebari precum cele din articolul lui Cristian Manafu, si vor zice: ‘Uauu, sunt om de PR 2.0…Repede sa ma promovez ca atare, ca sa ma angajez’…

  12. Victor says:

    Si toata nebunia asta se desfasoara pe Skype – or is that “so last decennium”
    🙂

  13. fumussRO says:

    @ Tiberiu Perfect adevarat: un bun PR 2.0 este un PR “clasic” (PR 1.0) upgraded – tehnologicsi nu numai! Competentza de comunicator nu depinde de canalele / instrumentele utilizate- chiar daca, in fapt, la intermediarul – ziarist profesionist se adauga ziaristul neprofesionist care este orice utilizator de web 2.0. Cu alte cuvinte un scriitor bun face audienta shi pe segmentul “nuvela” shi pe “roman” shi pe “eseu” ca shi la specia “articol de ziar”. Cu un plus la una ori alta, desigur.

  14. neagrigore says:

    De când până când, contul de facebook dă măsura utilizării internetului?! Am cont pe reddit, se pune?

  15. Razvan says:

    Ai contul de mail personalizat? sa fim seriosi, cine vrea sa aiba angajati care folosesc mailuri de genul “pisicutza0007” sau alte nebunii de genul asta…

  16. florin says:

    Intrebarile propuse (unele) de Manafu nu mi se par a fi cele mai potrivite pentru a identifica daca pretendentul la un post de PR 2.0 are abilitatile si competentele necesare pentru a lucra in acest domeniu. In opinia mea este mult mai important sa-i adrezezi intrebari care sa-i stimuleze gandirea pentru a gasi noi mijloace de comunicare.
    ex:
    1. Cum ai comunica cu un public de de varsta a doua, prin intermediul internetului? (metode, tehnici, mijloace)

  17. […] Interviu de angajare cu omul de PR 2.0 (mai 2010) […]

Comentează