MANAFU*

Abonamente Evensys

Cum interactionezi cu bloggerii

dreamstime_s_2744284Relatia cu bloggerii inca este un subiect delicat pentru comunicatori. Unele agentii si oameni din companii, putini de altfel, au prins din tainele acestei relatii, altele si altii inca prospecteaza zona si cauta o abordare potrivita. Cred ca am mai scris pe blog despre acest subiect, insa nu strica niciodata un reminder sau o perspectiva noua.

Adopta ideea unui blogger
Bloggerii au adesea idei pe care vor sa le puna in practica. Vorbim aici de evenimente, campanii sau programe pe termen lung. Agentiile si companiile ar trebui sa fie deschise la aceste idei. Chiar asa, ce companie se incumeta sa lanseze o provocare deschisa bloggerilor: “Veniti cu o idee la noi si noi vom pune una dintre ele in practica!”? Mi-ar placea sa vad asa ceva.
Exemple: (Nominalizati in comentarii daca ati primit sustinerea unei companii pentru o idee!)
Interactiune: 10

Implica bloggerii in campanii
Anul acesta este marcat de numarul cel mai mare de programe si campanii care au implicat bloggerii dincolo de conversatii sponsorizate si bannere online. Implicarea bloggerilor inca din faza de concept, asocierea de imagine si responsabilizarea pentru atingerea unor obiective creeaza o legatura puternica intre cele doua parti, de cele mai multe ori cu urmari fericite in alte campanii si programe.
Exemple: Cinema LG, QT Developers, Ford Focus etc.
Interactiune: 9

Sprijina evenimentele industriei
Daca ne uitam in Top Social Brands si la activitatile companiilor care apar intre primele locuri, vom putea identifica o serie de evenimente sustinute de acestea. Sunt branduri care interactioneaza doar online (comunicari) sau formal (conferinte de presa), castiga insa mai multa simpatie si creeaza legaturi acelea care interactioneaza cu bloggerii la conferinte pe care le sponsorizeaza.
Exemple: Webstock, RoBlogFest, Social Media Summit, Social Media Camp.
Interactiune: 7 – 8

Creeaza evenimente pentru bloggeri
Pentru un feedback direct si o discutie deschisa pe o tema de larg interes ori de nisa, o idee care a functionat si pe care am testat-o personal in cateva randuri este aceea de a organiza un eveniment dedicat. De obicei participa intre 40 si 60 de bloggeri atent invitati pentru a oferi intalnirii si discutiilor o relevanta maxima.
Exemple: Rebranding Dacia, Relansarea Capital.ro, Tehnologie hibrida (Toyota), IE 9 Summer Camp (Microsoft).
Interactiune: 6-7

Invita bloggerii la o discutie
O cale traditionala pentru a pune bazele unei noi relatii este intalnirea fata in fata. Poate avea un pretext anume sau poate fi deschis prezentata ca o “intalnire pentru a ne cunoaste”. Este probabil cea mai dificila abordare, dar nu imposibila.
Exemple: (De cele mai multe ori aceste intalniri nu sunt anuntate public)
Interactiune: 6 – 7

Citeste blogurile lor si interactioneaza pe platformele lor
Poate prima cale de a aborda un blogger sau de a deschide o discutie. Interactiunea prin comentarii sau recomandari in social media e un bun ice-breaker. Atentie mare la continutul comentariilor si frecventa postarii lor. Nimeni nu isi doreste un comentator monosilabic si agasant.
Exemple: Angajatii agentiei Spada Digital sunt prezenti cu comentarii pe o serie de bloguri cunoscute
Interactiune: 3

Stai departe de bloggeri
Cele mai multe companii nu au auzit de social media sau nu le percep drept un canal de comunicare si promovare. Drept urmare, fie nu fac nimic by default, fie le ignora cu buna stiinta. Pierd insa oportunitati noi si lasa concurentei un drum liber. Mai tarziu, interactiunea va fi mai greu de initiat.
Exemple: (Cu cine sa incepem?)
Interactiune: 0

© Wayne Ruston | Dreamstime.com

11 comentarii

  1. Catalin R says:

    Eu te respect foarte mult pe dumneata domnule Manafu; dar hai sa nu-i mai punem pe bloggeri intr-o cutie de cristal cu care sa avem toti grija cum umblam sa nu se sparga, sa nu se zgarie, etc.

    Exista “taine” ale relatiei cu bloggerii la fel cum exista “taine” ale relatiei cu tipografia care-mi face pliantele, sau alt furnizor. Este o chestiune de comunicare si e normal sa abordezi un blogger diferit fata de cum abordezi un redactor de online, sau de print, sau de tv, etc.. Sunt canale diferite pe care comunicarea se face diferit. Dar nu cred ca este corect sa subliniem “tainele” relatiei cu unele dintre ele….

  2. Catalin R says:

    .. mai degraba ar trebui facut un pic de buzz in jurul agentiilor care pot media relatii cu bloggeri..
    Dupa primul paragraf totul este mega-super-extra. Sunt de acord cu tot 🙂

  3. Titus says:

    Am fost cu Paravion la Barcelona si le multumesc si pe aceasta cale pentru sustinere 🙂 Am mai lucrat cu AuroTurism(Snow Explosion 2009-2011) si sper sa deschid o noua colaborare blogosferica pana la sfarsitul anului(mult mai valoroasa, cu un nume mare).

  4. Suntem, pentru că ne simţim bine acolo! Aş mai adăuga “fii deschis la nou” 🙂

  5. incerc sa imi dau seama la ce te referi exact. “nu e corect” inseamna ca e bine sa nu le spun, sa le tin pentru mine?

    nu sunt mari taine si de fapt postul e mai mult despre “unde” decat despre “cum”.

    l-am scris inspirat de intalnirea de la Social Media Camp. sper totusi sa fie util cuiva.

  6. nu stiu daca trebuie, stiu ca la Paraul Rece si aseara bloggerii si agentiile s-au simtit foarte bine impreuna.

  7. Catalin R says:

    Sunt oricand binevenite sfaturi despre cum/unde sa abordezi bloggeri. Mie mi s-a parut ca ridicand relatia cu bloggerii la rangul de mister si/sau taina este un pic exagerat.
    Este un lucru bun ca blogosfera romaneasca incepe sa se contureze. Se creaza niste nise frumoase, comunitati si influenceri. Postul tau este mega util, chiar l-am recomandat unor oameni care au cam dat-o de gard in relationarea cu bloggeri.
    Din punctul meu de vedere nu trebuie sa tii nimic pentru tine. Orice sfat venit de la Manafu este de luat in considerare. 🙂

  8. Catalin R says:

    Foarte frumos. Inseamna ca vom vedea proiecte frumoase pe .ro in curand

  9. […] In afara de intalniri, emailuri, conversatii online sau offline, mai pot fi o multime de modalitati de a interactiona si de a crea legaturi de colaborare cu diversi bloggeri. Scopul acestui text nu este de a vorbi pentru ei sau de a da sfaturi in numele lor! Cele de mai sus vin din experienta noastra profesionala si credem ca sunt lucruri simple si utile de avut in vedere in momentul in care facem pasul inspre comunicarea digitala. Alte exemple pot fi gasite si la Cristi Manafu pe blog (https://www.manafu.ro/2011/07/cum-interactionezi-cu-bloggerii/) […]

  10. […] in momentul in care facem pasul inspre comunicarea digitala. Alte exemple pot fi gasite si la Cristi Manafu pe […]

  11. […] Cum interactionezi cu bloggerii. Lectura obligatorie pentru toti cei care planifica sa vina cu propuneri sau au venit deja, dar fara mari rezultate. […]

Comentează