MANAFU*

Abonamente Evensys

Ce inseamna social media astazi

Astazi am incheiat sezonul de evenimente din 2011 cu doua conferinte despre social media: Social Networks Strategy si Social Media Recruitment Conference, realizat impreuna cu BestJobs. Nu sunt si ultimele evenimente la care particip insa. Maine plec spre Paraul Rece, cu o zi inainte de Biz Social Media Snow Camp, unde voi vorbi din nou companiilor despre subiectul meu preferat. Iar pe 14 decembrie, voi fi si la Social Media Summit Cluj, tot impreuna cu Biz.

Desi se vorbeste mult despre social media, desi domeniul se bucura acum de cele mai multe evenimente si chiar premii (aici mentionez marele castigator din aceasta seara la Internetics: Redescopera Romania), suntem inca foarte la inceput. Mai avem multe de invatat si experimentat. Dar interesul e mai mare ca oricand si asta e o veste foarte buna.

Celor care privesc inca cu scepticism social media, dar si celor care sunt ambasadorii domeniului, le recomand clipul de mai sus.

2 comentarii

  1. Cosmin says:

    Poate ar fi bine sa tragem si niste concluzii asa, mai publice. Incep eu prin a expune ce-am inteles din filmulet:
    – 89% din populatie nu are un cont de Facebook si drept urmare nu se autentifica zilnic
    – teoria nr. lui dunbar functioneaza (130 de prieteni in medie)
    – utlizatorul mediu sta 23 de minute pe zi pe Facebook, timp in care are foarte multe lucruri de vazut, pentru ca…
    – la fiecare minut mai rasar 290.000 de status updates (nu stiu ce inseamna asta pt. utilizatorul mediu, ca ma ia dintr-o cifra average si ma baga intr-o cifra globala)
    – google nr masinilor (global). Wow. Pentru a ilustra dimensiunea ecosistemului pot spune si eu ca sunt mai multe firimituri de paine in parcurile din Bucuresti decat conturi de Facebook. Iti dai seama de dimensiunea lucrurilor? [/irony]
    – de twitter si linkedin nu comentez, aceleasi cifre expuse fara rost
    – ma amuza cumva cifrele gigantice ale Youtube-ului si ma intreb cum vor arata cifrele dintr-un infografic similar facut la anul pe vremea asta, daca trendul se mentine. O sa ajungem sa mai taiem din zero-uri ca sa avem cifre cu care putem lucra, probabil.

    Si acum, concluzii 🙂
    – Inca multe cifre scoase din context din care sincer nu stiu cati oameni de marketing pot trage foloase destepte
    – singura informatie “noua” e ca lumea sta in continuare pe Facebook, si cifrele cresc. Nu stiu insa ce se intampla cu vanzarile.
    – nu cred ca putem vorbi despre o lume a social media. Sau putem in aceiasi masura in care putem vorbi despre o lume a capsatoarelor, acele instrumente fabuloase care aduc doua pagini impreuna 🙂 Cred ca important e ce scrie pe acele pagini…

    In rest, filmuletul de corect executat ca infografic animat.

    Scuze c-am scris asa mult, dar mi se pare ca e si mai mult de vorbit pe tema asta. Mesajul meu e de bun-simt –> social media nu e un panaceu, dar nu-i nici un WC. E un canal. Pentru o campanie conteaza, in ordinea urmatoare: strategia – ideea (creativa) – executia.

    Imi place sa cred ca vorbesc in cunostinta de cauza, dar poate-s necunoscator, caz in care sunt deschis oricaror argumente care sa ma scoata din bezna pre-Facebook (no bullshit).

  2. da, mah, dar capsatoarele alea doar capseaza!

    in rest, poate nu traim in lumea social media INCA, in lumea televiziunii insa suntem de ani buni, caci TV-ul bate tot acum… si la divertisment, si la vanzari… vezi tu, ce ni se intampla acum se intampla mai rapid ca oricand. chiar tu ai spus-o cu zerourile alea!

    eu cred ca cifrele nu au valoare daca nu conduc la ceva sau produc ceva pentru cineva. de exemplu, pe mine nu ma incalzeste cu nimic ca Samsung a depasit Apple la vanzari sau ca Android a batut iOS. Sunt chestii misto, dar pentru mine (cu iOS) nu schimba nimic, nici pentru cei cu Android. “stiati ca” nu mai e fun de multa vreme.

Comentează