M A N A F U *

MANAFU*

Cum sunt consumatorii cu care brandurile intra in contact in social media?

Un studiu realizat de eResearch a analizat modul in care utilizatorii de retele sociale interactioneaza intre ei si relationeaza cu marcile si principalele comportamente care ii caracterizeaza in utilizarea retelelor sociale. Conform cercetarii, in Romania exista 4 tipologii majore de consumatori de retele sociale.

· Utilizatorii Cuminti (22%) sunt categoria cea mai putin activa. In cercul lor de prieteni virtuali se afla numai persoane bine cunoscute, apropiate si in viata reala. Rolul lor intr-o retea este acela de “gate keepers”, care vad informatia, o recepteaza si rareori o distribuie si altor persoane.

· Consumatorii de Povesti (26%) sunt utilizatori ceva mai activi decat cei Cuminti. In lista lor de contacte sunt apropiati, dar si persoane pe care le-au cunoscut in contexte mai largi, formand un cerc social de 50-100 de prieteni. Devoreaza informatii postate de alti useri, eticheteaza poze si posteaza videoclipuri pe pagina lor de profil. Consumatorul de Povesti este un “seeker” activ de informatie, nu creeaza continut propriu dar va publica un continut creat de marca.

· Cameleonii (29%) sunt activi, destul de numerosi si utilizeaza, de regula, mai multe retele sociale, avand intre 100 si 300 de prieteni virtuali. Pe langa updateurile de profil, adauga si comentarii la diferite topicuri, fac sharing de linkuri sau creaza continut propriu, acceseaza ocazional aplicatii si se autopromoveaza. Cameleonii nu sunt reticenti in a adauga persoane pe care nu le cunosc in lista de contacte.

· Expertii (23%) sunt cea mai activa categorie de utilizatori de retele sociale. In lista acestora vom gasi mai mult de 300 de prieteni in social media. Petrec mult timp in retea: se logheaza de mai multe ori pe zi sau lasa site-ul deschis, ultizeaza des aplicatii, experiementeaza, comunica mult. Creeaza continut propriu si filtreaza continutul pe care ceilalti il distribuie. Din perspectiva marcilor, acestia au potential de a deveni “trend-setters”.

Din punct de vedere socio-demografic, Cameleonii si Expertii sunt mai degraba femei tinere: 56% fata de 44% barbati, cu varste cuprinse intre 21-35 de ani. Utilizatorii reticenti si mai putin activi in retelele sociale, Consumatorii de Povesti si Utilizatorii Cuminti, sunt preponderent femei tinere cu varste intre 16-25 de ani. Consumatori de Povesti sunt si persoanele cu varste adulte, 31-35 de ani, care utilizeaza retelele sociale de putin timp si traverseaza o perioada initiatica.

De retinut: Utilizatorii de retele sociale sunt diferiti, actioneaza, consuma informatie si isi cauta prieteni in modalitati destul de eterogene, avand niveluri de potential diferite pe care brandurile le pot accesa in actiunile lor online.