MANAFU*

De ce este bine sa ai un CEO activ in social media

Managementul de varf adopta mai greu noile canale de comunicare in scopuri profesionale, dar ar fi momentul sa-si revizuiasca pozitia: utilizatorii finali, cat si angajatii si partenerii de afaceri apreciaza implicarea directa a sefilor pe canalele de social media.

Un studiu al companiei BrandFog arata ca 78% dintre respondenti cred ca implicarea unui CEO in social media are ca rezultat o mai buna comunicare, in timp ce 71% spun ca imbunatateste imaginea brandului si 64% cred ca dovedeste transparenta.

Activitatea unui CEO pe retelele de socializare pare sa influenteze si increderea angajatilor in propria companie. Studiul spune ca 82% dintre angajatii care au raspuns la intrebari au mai multa incredere in companiile unde CEO-ul si managementul superior comunica prin intermediul social media.

Implicarea in social media la nivel inalt creste oportunitatile de afaceri cu respectiva firma. Acelasi studiu spune ca 77% dintre respondenti sunt dispusi sa cumpere de la o companie al carei CEO foloseste social media pentru a defini valorile companiei si principiile de conducere a acesteia. Iar 94% cred ca imaginea brandului este imbunatatita ca rezultat al participarii sefilor in social media.

In ciuda acestor dovezi, sefii nu sunt usor de convins de avantaje. Un studiu Accenture efectuat in randurile marketerilor B2B arata ca 31% dintre ei au fost nevoiti sa faca eforturi de convingere a managementul superior cu privire la eficacitatea social media.

Un al treilea studiu al prioritatilor marketerilor, efectuat de CMO Council, indica faptul ca 60% dintre  senior marketerii din intreaga lume dau prioritate interactiunii si generarii de buzz in social media. De asemenea, o alta problema cu care se confrunta acestia este viteza scazuta de adoptare a noilor tehnologii de internet la nivelul managementului superior.

Un exemplu pozitiv de pe piata locala este CEO-ul Raiffeisen, Steven Van Groningen. Este activ pe blog si are conturi pe Facebook si Twitter. Ca anecdota, am avut anul trecut o problema care nu s-a putut rezolva la nivelul serviciului de relatii cu clientii, asa ca i-am trimis domnului Van Groningen detalii intr-un comentariu pe blog. Am fost contactata ulterior si problema s-a rezolvat. E ceea ce as numi un caz de social media win!

Sursa: emarketer.com
Foto:  stevenvangroningen.eu

Andreea Popa este traducator si blogger free lance. Din aprilie 2012, este si guest blogger pe SocialMediaTraining.ro.

4 comentarii

  1. Alin Vlad says:

    Interesante statistici. Toate campaniile ar trebuie sa realizeze ca Social Media trebuie implementata in toate departamentele si la toate nivelurile: marketing, sales, suport, product management, higher management etc. (si nu doar pentru Marketing, cum se face in Romania)

    Umanizeaza brand-ul si, inevitabil, creste nivelul de incredere, atat pe plan B2C cat si B2B.

  2. andreea says:

    “umanizeaza-ti brandul”. suna f bine! 🙂 o sa te citez 🙂

  3. […] here and here for my two contributions so far and stay tuned for […]

  4. […] putin la fel de mult precum imaginea de angajator poate atrage imaginea managerului general al companiei sau chiar al managerului de departament pentru care se face recrutarea • O parte din platformele […]