MANAFU*

Cum influenteaza social media sectorul FMCG

Sectorul FMCG a fost traditional printre cele care au adoptat mai tarziu zona digitala. As putea spune acelasi lucru si despre social media. Cel putin la noi pe piata, bunurile de larg consum au intrat mai tarziu “pe Internet” si in socia media. Dar si cand au intrat…

Exista insa o paranteza aici. Facebook. De cand a inceput cursa dupa Like-uri, topul mondial a fost dominat de FMCG: Coca-Cola, Starbucks (desi intra mai degraba la Retail), Oreo, Skittles, RedBull. Daca ne uitam pe plan local, in primii ani de social media, am vazut mai multa activitate in zona tech si auto, apoi in banking si bere (FMCG), iar astazi lideri (pe Facebook, cel putin) sunt Lidl (Retail), Pepsi, Procter & Gamble, McDonald’s, Doncafe, Nivea, Lenor.

Am facut aceasta introducere pentru a aduce in prim plan un studiu foarte interesant din UK despre FMCG si cumparaturi. Vedeti rezultatele in infograficul de mai jos.

Mi s-a parut o cifra mai mult decat imbucuratoare aceea ca 1/4 cumparaturi din FMCG este influentata expunerea din social media. In zona bauturilor non-alcoolice si a produselor pentru copii, procentajul e chiar mai mare (34% si 38%).

2 comentarii

  1. […] vorba de vanzari finale, sunt mai putin performante decat activitati de PPC, SEO, afiliere etc. Pe FMCG spre exemplu social media este top performer spre […]

  2. […] vorba de vanzari finale, sunt mai putin performante decat activitati de PPC, SEO, afiliere etc. Pe FMCG spre exemplu social media este top performer spre […]