M A N A F U *

MANAFU*

Eficienta si masurare in social media

Cum ar fi ca fiecare brand sa dea un test inainte de a intra in social media? Evident, nu poate impune nimeni acest lucru, dar ar putea fi o practica la libera alegere. Cred ca ar ajuta mult compania. Cel putin pentru a fi constienta de oportunitatile si provocarile platformelor sociale.

Fara un asemenea test, un brand care face acum cunostinta cu social media are multe intrebari importante. Doua dintre ele ar fi: “La ce sunt bune social media?” si “Ce masuram in social media?”.

Cateva raspunsuri gasim in studiul realizat la finalul anului 2011 de catre GMP PR si Cult Market Research,la care au participat 80 de oameni de PR si 18 CEO.

Conform acestora, social media sunt eficiente in cresterea reputatiei si a traficului pe site-ul companiei, in anuntarea noutatilor brandului si obtinerea unei vizibilitati bune in motoarele de cautare.

Pe partea de masurare, primeaza indicatorii cantitativi: numar vizitatori, numar aparitii, numar fani.

Tags:

2 comentarii

  1. Alin Vlad says:

    Da, eterna dilema cantitate vs calitate.

    Din pacate, multi sefi de marketing de PR habar nu au ce sunt urmatoarele:

    – imbunatatirea bounce rate-ului
    – engagement
    – numar de lead-uri noi.

    Nu zic ca numarul de followeri, de exemplu, nu este un kpi valid, dar trebuie sa existe o viziune mai “globala” integrand toate aceste numere, tras concluzii si luat masuri.

  2. Cristina says:

    Mi se pare minunat.

    Esti in industria asta sa vinzi. Brandul vrea sa vanda. Nu sa adune like-uri.
    Si research-ul arata clar cat de useless e de fapt social media. Wow. Existi pe acest panou intergalactic. Scrie mare numele tau. Wow. Bine. Like. Si hide from feed pentru ca pui pisici cafele si flori. Sau creezi continut. Care de cel mai mult e scremut doar sa mai adune niste…like-uri.