MANAFU*

Cum poti derula cu succes o campanie pe Instagram


Primul concurs pe Instagram din Romania mi-a oferit cateva informatii interesante pentru viitoarele campanii in acest spatiu. Timpul de desfasurare este foarte important (as merge acum pe cel putin 2 saptamani). La fel, conteaza foarte mult cine sustine lansarea (bloggerii) si cum pastrezi apoi concursul vizibil (Facebook Ads). Si ca in orice campanie / concurs, premiul / miza are importanta sa.

Am numarat in initiativa “Impreuna pe Instagram” peste 290 de imagini, ceea ce inseamna destul de mult pentru un mediu inca neexplorat si necunoscut de foarte multi. Am vazut ca in concursul Foto Union, care se incheie astazi, sunt deja 50 de imagini.

Cum pornesti un concurs pe Instagram?
Dincolo de aceste mici descoperiri, am ajuns sa apreciez foarte mult partea tehnica a concursului. Instagram fiind deocamdata doar o aplicatie mobila, aveam nevoie de o modalitate de filtra / gasi toate inscrierile. De obicei, cerem participantilor sa trimita / incarce un text / o foto / un video, iar apoi facem o colectie din care tragem la sorti castigatorul.

Twitter ne-a invatat insa sa folosim hashtag-ul (#), acel cuvant cheie care se transforma intr-un filtru de cautare. Asadar, mi-a fost cel mai usor (si avand deja exemple din afara si de pe Twitter) sa aleg un hashtag. Am optat pentru #impreuna.

Insa am intampinat provocare. Cum filtrez daca nu am o interfata web si mai ales cum ii las pe participanti si curiosi sa vada inscrierile?

Foloseste un web viewer
Spre norocul meu, exista o serie de servicii pentru vizualizarea imaginilor de pe Instagram (web viewers). Statigr.am si Web.Stagram.com sunt cele mai cunoscute site-uri de gen. Mi-a placut si SearchInstagram.com. Fiecare dintre ele iti ofera posibilitatea de a filtra imaginile dupa cuvinte cheie. Am ales Statigr.am pana la urma. In plus, aici ai la dispozitie un toolkit pentru derularea campaniilor pe Instagram. Eu nu l-am incercat. Nu prea aveam timp.

Foloseste o solutie dedicata
In mai putin de o zi de la lansarea concursului, agentia Vuzum m-a contactat pentru o colaborare. Aveau deja in portofoliu una din cele mai mari campanii pe Instagram din lume, #HMBeckham. In jumatate de zi, au creat o interfata simpla chiar pe site-ul Webstock, filtrand pe hashtag-ul #impreuna si dupa data la care au fost incarcate imaginile.

Foloseste o solutie “la cheie”
VenueSeen se pozitioneaza drept “an all-in-one management and CRM tool to run Instagram campaigns”. Ofera un dashboard prin care campania este gestionata si masurata si o interfata web pentru concurs. Evident, serviciul lor implica niste costuri, care ar trebui negociate direct cu ei.

Pentru ca Instagram este inca la inceput, pentru ca inca experimentam, recomandarea mea este sa mergeti pe varianta web viewer. Insa daca va doriti o campanie cu toate ingredientele, atunci este mai bine sa alegeti o solutie dedicata. Va ajuta sa despistati mai usor si eventuale “blocaje” din filtrare si sa va stabiliti diverse criterii de cautare.

4 comentarii

  1. […] Cum poti derula cu succes o campanie pe Instagram. Problema e că rețeaua e prea nouă pentru a măsura efectiv rezultatele, pentru a spune că ai obținut ceva în urma ei. Dar vei fi un brand în pas cu trendurile. […]

  2. […] brand poți face o campanie de imagine pe Instagram, un concurs pentru creșterea notorietății, dar nu trebuie să ai așteptări prea mari. Dacă vrei ca […]

  3. […] Ca materiale ajutătoare vă dau primul ebook despre Instagram din România, realizat de Katai Robert, cel care a organizat, de altfel, şi prima conferinţă de Instagramology de la noi. De asemenea, un scurt remember despre prima campanie pe Instagram de pe la noi, cu rezultatele aferente. […]