MANAFU*

Abonamente Evensys

Twitter are acum filtre foto ca pe Instagram. Asa, si?

Twitter si Instagram s-au despartit dupa o lunga si frumoasa prietenie. Nu e prima oara cand mesagerul in 140 de caractere rupe relatii sau “taie macaroana” unor parteneri. Sa ne amintim de serviciile URL shortener, sa ne amintim de cele de image hosting, sa ne amintim de cateva servicii de reclame. Ele si alti colaboratori s-au despartit de Twitter independent de vointa lor. Cel mai mare site de microblogging din lume dorea totul pentru el.

Nu am urmarit cauzele despartirii Twitter de Instagram. Nici nu conteaza in acest moment. Conteaza mai mult sa ne imaginam impactul pe care il va avea parteneriatul dintre Twitter si Aviary, compania care a creat bucata din aplicatie care imita filtrele Instagram. Evident, ar trebui sa ne intrebam: Ce se va intampla cu adevaratul creator al filtrelor colorate?

Instagram va fi bine-mersi. Asa cum si Foursquare a supravietuit dupa ce Facebook a introdus checkin-urile. Ar fi culmea sa isi faca la randul sau propriul Twitter. Ar fi o aroganta maxima!

Ochii ne raman insa pe Twitter. Imaginile de mai sus au fost manipulate prin cele doua aplicatii. Nu vedeti mari diferente, ceea ce e un atu pentru Twitter, nu? Insa “ciripitorul” are cateva mari provocari de depasit. Ii lipseste marea comunitate a creatorilor de imagini frumoase, care s-au strans in jurul Instagram. In numar foarte mare. Filtrele sale sunt disponibile doar in aplicatia mobila. Acelasi lucru e valabil si pentru Instagram, fireste. Insa daca nu gresesc, Twitter e accesat de jumatate dintre utilizatori de pe desktop-uri / laptop-uri. Multi folosesc chiar add-on-uri de browser (Silver Bird, de exemplu) sau chiar aplicatii dedicate (gen TweetDeck). Stiu, viitorul e mobil, dar totusi…

Eu sper sa iasa ceva bun din toata schimbarea aceasta. Nu vad insa sute de milioane de creatori de imagini frumoase pe Twitter. Voi ce credeti?

4 comentarii

  1. Costin says:

    In mare, s-a intamplat ca Instagram (Facebook) a rupt prietenia, din cauza instagram.com (care vrea trafic). Banuiesc ca Twitter stia de ceva vreme treaba asta si a pregatit o frectie mica.

  2. cireasa says:

    dpmdv e gresit target-ul.
    eu intru pe instagram sa ma uit la poze. pe twitter aflu chestii noi. nu ma intereseaza ce mancare pune zoso pe instagram da’ e interesant de urmarit pe twitter. nu ma intereseaza ce zice jessie j pe twitter, dar o verific constant pe instagram.

    2 chestii diferite.

  3. Da, si eu cred ca ai dreptate. Instagram a venit ca si o unealta special pentru iubitorii de imagini frumoase. Sau creatorii acestor imagini. Twitter a venit si doar si-a ”atasat” oarecum aceste filtre. Nu cred ca o sa exceleze foarte mult in treaba asta cu filtrele. Instagram nu poate fi depasit in ceea ce face! Cel putin, nu acum. Cred eu 🙂

  4. Eu o să folosesc în continuare Instagram şi o să apăs pe butonul Twitter de fiecare dată când vreau ca poza să apară şi pe Twitter. Nu cred că-mi vor folosi filtrele pe care tocmai le-au băgat.

Comentează