MANAFU*

Abonamente Evensys

De ce nu evolueaza designul telefoanelor mobile?

HTC One s-a bucurat de o buna lansare ieri. Ecourile vazute ieri pe bloguri sunt spre “foarte bune”, in ciuda unui mic derapaj local. Are un procesor foarte bun, un ecran cu o rezolutie uimitoare, camera UltraPixel, boxe stereo frontale, iar bateria il poate transforma in bestseller. Arata si bine pe deasupra. Dar nu exceptional.

E timpul, cred, pentru o schimbare in designul telefoanelor. E timpul sa vedem si “altceva” decat variatiuni pe aceeasi forma lansata oarecum de LG Prada si desavarsita apoi de iPhone. Doar Nokia a reusit sa se detaseze un pic cu Lumia 800.

Sony a inceput sa faca telefoane frumoase. Chiar pretinde ca Xperia Z a atins perfectiunea in design. Recunosc, e frumos, dar “mai e mult pana departe”. Vedeti clipul de mai sus.

Intr-un moment in care performantele tehnice nu prea mai “fac diferenta”, in care mici jucarii de marketing atrag atentia cnsumatorului (vezi Siri la iPhone sau Zoe la HTC One), prin ce se mai pot diferentia brand-urile? Prin imbunatatirea bateriilor si un design outstanding, nu? De ce nu evolueaza atunci designul?

Cumea e ca am inceput sa vorbim de telefoane transparente si ecrane flexibile, insa nu ne uitam la ce tinem in mana.

8 comentarii

  1. Claudiu says:

    Dupa parerea mea, evolutia telefoanelor mobile este tinuta in loc de bateriile Li. Atata timp cat un telefon cu un hardware mid-level-> high tine o zi – doua sau chiar mai putin, nu vad de ce unii cauta un design ‘perfect’. Smartphone-ul a devenit un all-in-one. Stiu ca au aparut pilele de combustie ce anuntau sus si tare ca vor inlocui bateria de acum. Totul a ramas la stadiu de prototip. Sau poate sunt alti cititori care sa ma contrazica.

    Zi buna

  2. Adinel says:

    Pentru ca nu toti sunt Hartmut Esslinger – Personal cred ca trolleaza maxim cu ceasul ala la mana avand in vedere zvonurile… Cam atat.

  3. Tiberiu Cazacioc says:

    Modelul ONE al HTC a fost lansat cu o saptamina inainte de Barcelona, la Londra, pentru a scoate in evidenta terminalul fata al competitorilor. HTC este in pierdere de cota de piata. In 2012 nu a vandut decat 5 milioane de exemplare din gama ONE anterioara, lansata anul trecut la WMC. Obiectivul este sa atinga 10 milioane de unitati in 2013.

  4. Bune observatii, Tiberiu. Cred ca le-a iesit miscarea, nu? (In plus, sunt mai multe zboruri directe din lume catre Londra fata de Barcelona. Poti duce mai usor bloggeri si jurnalisti la conferinta).

  5. cotos says:

    Pentru ca s-au grabit toti sa lanseze toate prototipurile pentru anii ce urmau..Acum sunt in pana de idei..Asteptam ceva interesant, dar nu stiu pe cand…

  6. Cristi, s-ar putea ca evolutia designului sa stagneze pentru ca nu mai avem un Steve printre noi. E nevoie de un “nebun” care sa rescrie tot.

  7. ciprian chiripuci says:

    nu ca ipod/zen/samd ar fi evoluat in vreun fel dupa primul val.
    sau procesoarele, in ultimii 10 ani.

    probabil ca o revolutie va mai fi realizabila abia dupa ce scot o solutie fezabila de ecran flexibil. Si salut commentul lui Claudiu…desi nici aceea nu e o imbunatatire radicala si neasteptata, doar una functionala normala. Precum ar fi si o mult asteptata (de catre mine, cel putin) solutie de celule foto-electrice cu randament mult crescut.

    Altfel…ai tot ce ai nevoie pe un smartphone actual…la ce ar mai putea sa lucreze? la o viteza…eventual la niste senzori…altceva…Steve? sa ne apucam de un pic de spiritsm? 🙂 sau, macar…sa cautam prin podul vilei tale, poate descoperim vreun manuscris nefolosit inca? 😀

  8. Bogdan says:

    Nu ştiu ce altă formă poate lua un telefon mobil, faţă de iPhone 5. Designul nu mai poate evolua foarte mult.

Comentează