MANAFU*

Abonamente Evensys

Un mic pas inainte spre o “televiziune curata”

TMZ, probabil cel mai vizitat site de gossips din US, a pierdut 25 de clienti de publicitate dupa ce a publicat un clip video cu asasinarea unui adolescent. Imaginile brute difuzate au determinat familia victimei sa lanseze o petitie online impotriva TMZ, care a primit peste 200.000 de semnaturi.

In Romania, un moment jenant din istoria televiziuni face, spre neuimirea tuturor, un record de audienta. In acel moment, am crezut ca niciodata nu vom vedea o reactie a publicului asa cum s-a intamplat cu TMZ. Am crezut ca ideea de a sanctiona continutul prost de pe TV e chiar o utopie.

O zi mai tarziu insa, a aparut o lumina la capatul tunelului. CNA a primit peste 100 de sesizari impotriva emisiunii vinovate, iar un advertiser anunta ca isi retrage spoturile din acel interval orar. Exista speranta deci!

Au mai scris despre subiect: Tudor, Zoso, Arhi.

9 comentarii

  1. Bogdan says:

    Pe cind si in Internet o situatia similara? (te-am mai intrebat acum 5 ani. Asa semi-retoric…)

  2. Nu cred ca se poate.

  3. Televiziunea nu va fi niciodată curată. Dar suntem într-un moment de cotitură când, în sfârșit, discuția despre mizeria de la TV ajunge AGRESIV în opinia publică (în main-stream). În 2009 scriam pe blog “Gând despre noroi” imediat după ce am refuzat difuzare unui material TV cu Hi-Q care era de un prost-gust infinit (regizat de Oana Zăvoranu în propria emisiune).
    http://www.floringrozea.com/2009/05/28/gand-despre-noroi/
    Am reușit să interzicem acea filmare și apoi am ocolit atât prezentatoarea cât și emisiunile de genul acela, pentru totdeauna. E drept că lumea ne întreabă “De ce nu mai apăreți la televizor așa des?” dar cred că a meritat, până la urmă.

  4. […] those advertisers, Avon, has decided to pull its ads from Acces Direct is being hailed by some as a a small victory in the battle against bad-taste programming on Romanian […]

  5. supermamica says:

    LA CE NE ASTEPTAM daca promovam non valori? Asta se vinde. De asta se face publicitate acolo, desi nu inteleg cum este posibil a un om cu IQ sub nr. de pantof care gusta acest tip de emisiune sa aiba banii necesari sa cumpere produsele despre care se face reclama. La noi audienta inseamna mai mult decat targetul. Iar daca cineva se retrage, apar apoi reportajele soc despre cum sunt furati clientii unui anumit operator gsm, cum nush ce iaurturi au nu stiu ce bacterii, si cum probabil, AVON produce cancer.

    Intr-o tara civilizata nu castigai popularitate, ci doar dezgust. La noi, mediocritatea a devenit ceva de dorit, majoritatea oamenilor vor sa devina un personaj dezgustator de la TV, simtind ca astfel isi vor ridica “valoarea”.

    Ne era frica inainte ca tindem spre mediocritate (in jos) acum cred a ar fi de de dorit sa ajungem macar mediocri, si nu penibili sau dezgustatori.

    Dupa ce respectivul blogger a fost dat in judecata, acum nu se mai dau nume. Nici online. Vorbim asa in general … sa nu dam nume. Hai sa spunem bancuri si sa bagam in bancuri ceea ce ne doare.

  6. Tiberiu Cazacioc says:

    Adrian Halpert (a semnalat Iulian Comanescu pe twitter) spune lucrurilor pe nume: Antena 1 pierde audienta versus RTV, iar razboiul are un background, televiziunea PNL+PC versus televiziunea PSD. AIci: http://www.reportervirtual.ro/2013/02/badea-catre-rtv-sa-muriti-in-chinuri-care-este-miza-razboiului-dintre-antena-3-si-romania-tv.html

  7. Tiberiu Cazacioc says:

    In ce priveste trinomul TV-audienta-advertiseri, cine rupe cercul vicios al betiei date de audienta cu orice pret ? Este ca in dezbaterea privind armele de foc din America: constrangi comertul sau dai si mai multe pistoale si platesti bodyguarzi ? Pe cine pui presiune; pe furnizorul de continut, pe vanzatorul de detergenti, pe public ? Ioana Avadani spunea azi dimineata la RFI ca si publicul are nevoie de educatie. ActiveWatch a creat cu ani in urma un curs optional de gimnaziu, “Competente in mass media”. Si ? Si mai este ceva, poate cu o saminta de adevar. Dan Negru spunea acum 2 saptamini, cu ocazia lansarii petitiei CNA, ca este vina industriei ca nu ofera un Bernard Pivot sa vanda cultura la TV…Oare ?!!!

  8. cotos says:

    Sper ca acele emisiuni daca tot nu vor fi interzise sa fie mutate pe un alt interval orar. Dupa 12 noaptea sau cv de genul…

Comentează