M A N A F U *

MANAFU*

Masoara impactul social media asupra site-ului tau

mintmetrics

Am inceput sa utilizam tot mai mult social media in comunicare, promovare si relationare, activitati care au ca scop final generarea mai multor vanzari. Citatul “nu esti online, nu existi” este de domeniul trecutului. Acum companiile trebuie sa se gandeasca mai degraba la “nu esti in social media, nu existi”.

In Romania, se poate spune ca Facebook a prins foarte bine, dovada fiind cele peste 5 milioane de conturi active si peste 20.000 de pagini monitorizate de Facebrands. OK, sunt si multe companii cu o prezenta in social media, prin intermediul unui simplu fan page, in multe cazuri abandonat, lipsit de informatiile de baza sau strategii gresite de comunicare.

Azi vorbim despre cei care inteleg importanta social media pentru business-ul lor, cei care au o strategie bine definita si investesc bani in acest canal.

Ce efecte vezi acum in / din social media?
La prima vedere, oricine poate vedea cateva cifre frumoase, care genereaza un grad de multumire. Ma refer la cresterea numarului de fani, numarul de interactiuni per postare (mai ales la pozele misto) si comentariile. Mai departe, in Google Analytics, se poate observa traficul venit din retelele de socializare, comportamentul respectivilor utilizatori (timp in site, numar de pagini vizitate, locatie geografica ), chiar si vanzarile generate de acestia.

In social media ai un control ridicat asupra continutului. Tu alegi ce postezi, cand postezi, pe cine targetezi, ce comentarii mai stergi etc. Trebuie sa stii ca partea cea mai interesanta in social media este actiunea organica a utilizatorilor (din social media) asupra paginii tale web. Pe un site corect optimizat pentru social media (prevazut cu butoanele de social share ), vizitatorii isi pot manifesta sentimentele pozitive fata de un anumit produs sau o informatie. Un Like, Share, Tweet, +1, Pin asupra unei pagini dintr-un site poate insemna extrem de mult din punct de vedere business.

Ok, aceste actiuni din partea vizitatorilor tai te ajuta si in promovare, dar asta e un alt subiect de discutie, am zis ca azi poti afla ce schimbari poti face in strategia ta pe social media.

Ce stii despre efectul social media in pagina ta web ?
Presupun ca ai un site OK din punct de vedere tehnic, cu optiunile de social share, tu si echipa ta periodic mai dati cate un Like, Tweet la un produs nou sau la postarea recenta din blog. De cat timp esti prezent in social media, de cat timp ai implementat optiunile de share pentru fiecare pagina, cand si la ce tip de produse / informatii interactioneaza publicul prin intemediul acestora ?

Stii topul paginilor din site-ul tau cu cel mai mare numar de Like, Share, Tweet, +1, Pin? Poti sa raspunzi la aceste intrebari? Cunoscand aceste informatii, crezi ca-ti poti schimba strategia de promovare in social media?

mintmetrics-2

Vezi interactiunea utilizatorilor din social media cu site-ul tau
Poti raspunde la intrebarile de mai sus cu MintMetrics, aplicatia web care te ajuta sa monitorizezi intr-un mod simplu campaniile tale de social media si marketing organic.

Aplicatia se adreseaza in special magazinelor online, dar si blogurilor si publicatiilor. Monitorizand fiecare produs dintr-un site, afli relativ rapid pe ce canal poti merge cu promovarea lui, poti urmari perioadele de timp in care, asupra produselor respective, au fost mai multe interactiuni.

Legatura pe care o poti face la Google Analytics, te ajuta sa vezi si traficul venit din social media pe link-urile produselor respective, numarul de pagini vizitate si timpul petrecut in site. Pont: analizeaza top 10 produse din site cu cea mai mare interactiune din Facebook, fa un landing page cu acestea si promoveaza-le prin Facebook Ads fanilor tai, dupa care monitorizeaza conversiile.

Blogurile si publicatiile online pot urmari categoriile de subiecte care au generat cel mai mare numar de shares. La fel, monitorizand atent perioadele de interactiune, iti poti schimba strategia de publicare. Analizand istoricul vezi ca in anumite perioade calendaristice lumea este “sensibila” la anumite subiecte, poti folosi aceaste date pentru a-ti creste traficul.

Afla ce face capra vecinului
Pentru ca Internetul este un spatiu liber, iar prin social media acest spatiu devine mult mai transparent, MintMetrics iti permite sa-ti spionezi concurenta.

Ai o nisa competitiva, poti afla cum interactioneaza utilizatorii la aceleasi produse la tine pe site versus site-urile concurentilor. Afla daca trebuie sa faci modificari in site, daca pozele tale sunt destul de atragatoare, descrierile sunt comerciale sau optiunile de social share sunt intr-o pozitie buna.

Pentru ca social media + SEO = love in online, cu MintMetrics poti monitoriza si pozitia cuvintelor cheie in Google, vezi aproximativ cat trafic iti genereaza un cuvant cheie aflat intr-o anumita pozitie si mai poti monitoriza pana la 5 site-uri concurente pentru fiecare cuvant cheie.

Cum functioneaza MintMetrics?
In primul rand, trebuie sa ai un site corect realizat din punct de vedere tehnic. Acest site trebuie sa aiba un sitemap.xml sau un feed cu toate url-urile, lucru care este foarte important si pentru Google, monitorizarea prin Google Analytics si optiunile de social media share corect implementate. Spun corect pentru ca am vazut cazuri in care toate link-urile dintr-un site aveau acelasi numar de shares.

De ce sa folosesti aceasta aplicatie?
Pentru ca trebuie sa masori impactul actiunilor tale din social media asupra site-ului, pentru ca afli in ce directie poti investi mai mult, pentru ca identifici produsele “iubite” de utilizatorii retelelor sociale si pentru ca iti poti spiona concurenta si afla mai multe informatii despre strategia lor intr-un timp relativ scurt. Cere un cont demo si testeaza!

Post scris de Cosmin Daraban, co-fondator si CMO al SilkWEB.