MANAFU*

Abonamente Evensys

De ce concursurile cu Like-uri dauneaza grav sanatatii brandului

shutterstock_115093825

“Soc si groaza!”, asa ar titra o presupusa publicatie de social media. “Concursurile cu Like-uri sunt acum permise de Facebook!”. Daca nu ati citit deja despre aparent inexplicabila decizie, gasiti la Alex si Marius rezumatul. Ca sa o spunem si in limbajul Facebook: de acum inainte, nu mai trebuie sa folosesti (nu mai este obligatoriu) o aplicatie pentru a gestiona concursurile in retea.

Ce impact are aceasta schimbare?

Pentru firmele mici, pentru orice persoana cu o pagina pe Facebook, decizia este aparent o “mina de aur”. Mai rau ar fi daca numele mari de pe Facebook s-ar intrece in strans Like-uri. Probabil ca asa se va intampla in cazurile in care sefii de marketing ai companiilor rivale isi incep ziua cu fbMonitor in fata, numarand Like-urile pe care le au in fata concurentului.

Companiile cu capul pe umar au trecut deja peste “goana dupa Like-uri”. Pentru ele importante sunt actiunile reale ale utilizatorilor pe pagina si reactiile pe care le pot starni acestora. Este stiut faptul ca reach-ul posturilor este mai mic pe paginile cu mai multi fani. Puteti testa aici performantele paginii.

Iar daca nu esti un produs de masa, s-ar putea sa fii surprins ca o mare parte din fanii castigati nu iti sunt potentiali clienti. Ba mai mult, activitatea fanilor irelevanti pe pagina ta s-ar putea sa ii indeparteze pe cei relevanti. Oamenii erau deja deranjati de concursurile “ilegale” de Like-uri.

Decizia Facebook e un fals ajutor dat companiilor mici. Acestea au nevoie sa vada cum le cresc Like-uri, asa cum s-a intamplat pe vremea aplicatiilor facute pe banda rulanta de firmele mari. Facebook isi doreste, de fapt, sa vanda advertising, sa determine si aceste mici companii sa cheltuie niste sume de bani in schimbul unor Like-uri in plus.

Foto: Like Symbol via Shutterstock

2 comentarii

  1. Marius Sescu says:

    Într-un fel e logică decizia lor, decât să plece banii către dezvoltatorii de aplicații mai bine permit ei organizarea de concursuri, care vor trebui și ele promovate, deci firmele tot vor plăti ceva către Facebook pentru a promova mesajele legate de concurs.

  2. […] de mine gandul de a incuraja concursurile cu Like-uri. Mi-am spus deja aici parerea mea schimbarea in regulile promotiilor pe Facebook. Insa pentru cei care le utilizeaza, […]

Comentează