MANAFU*

Abonamente Evensys

Poti sa fii beton pe Facebook si fara poze cu pisici

betonia

Betonia nu ar fi ajuns pe blogul meu daca nu descopeream pagina de Facebook a firmei. Cativa dintre prietenii mei au dat Like paginii, eu am vazut si apoi am intrat de curiozitate…

In acest moment, tind sa recomand tuturor sa isi faca o pagina de Facebook. Din orice domeniu ar fi. Acum dupa ce l-am cunoscut online pe Horia, directorul de vanzari de la Betonia, firma de betoane din Cluj-Napoca. El imi spune ca le face pe toate. E si betonist, si contabila, si om de social media…

“Daca am fi avut discutia despre Facebook in urma cu un an, cu siguranta as fi fost sceptic in privinta rezultatelor. Astazi ma bucur sa pot spune ca am primit multe solicitari si contracte de pe Facebook”, mi-a zis Horia.

“Facebook este bun pentru B2C, dar trebuie sa fii in stare sa comunici, sa vorbesti despre produsele / serviciile pe care le oferi. Eu am exemplul potcovarului – nu e suficient sa potcovesti cai, trebuie sa poti descrie acest proces. Are unghia mica, da cu piciorul. Avem potcoave clasice, argintate, de plastic, cu luciu sau mate, cu amortizor sau fara etc. M-as lauda ca am reusit sa potcovesc un purice”.

 
Horia a lansat pagina Betonia in septembrie 2011. I-a luat aproape un an pana a inceput sa ii dea importanta cu adevarat.

“Scopul prezentei in retea a fost clar unul publicitar, insa ne-a placut si in ideea de a intra in contact cu alti utilizatori si a schimba pareri. O platforma care sa ne permita schimbul ideilor despre beton a fost deci binevenita pentru afacere”.

Continutul este generat in cea mai mare parte de echipa Betonia. In general, Horia publica lucrari executate, teste din atelier si chiar proiecte mai putin profitabile, dar care au menirea de a creste reputatia in piata datorita complexitatii tehnice. Si a imaginatiei.

“Incercam sa fim deschisi si cat mai aproape de clienti. Evident, faptul ca suntem o firma mica ne permite acest lucru. Subiectele trebuie sa aiba priza la public si tin mult de natura umana. Revin la potcovar. Degeaba postezi ca ai potcovit 10.000 de armasari intr-o luna. Lipeste-i unuia corn in frunte si spune ca este singurul inorog pe care l-ai avut pe mana”.

Horia apreciaza ca in jur de 30% dintre cei care viziteaza pagina de Facebook devin fani.

“Primii fani au fost prietenii si colaboratorii directi, iar prin ei i-am atras pe altii. Acum ne viziteaza multi arhitecti si constructori carora incercam sa le raspundem la orice solicitare. Pentru anul acesta, ne-am propus 10.000 de fani si sa avem o postare inedita in fiecare saptamana. Nu e usor, dar este ca in intr-o relatie, trebuie sa fii prezent, altfel uita lumea de tine”.

Betonia este un frumos studiu de caz pe Facebook. Daca mai stiti si altele, astept cu drag orice sugestie.

8 comentarii

  1. Natural says:

    Chiar tare! Au potcovit-o bine in Social Media 🙂 Spor!

  2. Vlad says:

    Plus cei care au dat like paginii datorita articolului… asta va trebui mentionat! 😀 e unul din putinele exemple care fac dintr-un subiect pur tehnic si extrem de plictisitor publicului, un subiect interesant cu tenta asrtistica chiar!

  3. Victoria says:

    Un exemplu frumos este si pravalia Casa cu Gemene https://www.facebook.com/#!/pages/Casa-cu-Gemene/518836871489552

  4. Bogdan says:

    @Vlad e o relatie win-win. Pana nu a postat Horia link-ul de la Manafu pe fb, eu nu stiam de blogul acesta. Eu sunt cu betoanele mai mult.

  5. Bogdan, si cineva care nu reusea sa dea de Horia (pentru business) mi-a cerut mobilul lui dupa ce a vazut postul meu. E win-win-win, as zice!

  6. Ada says:

    Va rog un contact de la betonis

  7. Ada says:

    Betonia , mobil va rog daca puteti

Comentează