MANAFU*

Abonamente Evensys

Mai incet cu PR Stunt-ul pe scarile agentiei!

dreamstime_s_35608937

La finalul saptamanii trecute, F64 a informat presa si blogosfera ca excelentul business pe care l-a construit de la zero cu multa munca si daruire va fi vandut unui investitor strain. Astazi, intr-o ambianta de conferinta de presa, actionarii au anuntat ca press release-ul trimis a fost, de fapt, o gluma, ca afacerea F64 a fost cumparata de Mos Craciun. A urmat apoi un moment de impartire a cadourilor Mosului si probabil networking.

Va invit sa ma provocati la un pariu. Ati vazut voi anul acesta o prostie mai mare ca aceasta venind din partea unei companii / agentii? Serios.

In ce manual de “PR Stunts” au citit ei ca e o idee buna sa inseli increderea jurnalistilor si sa le furnizezi informatii false?

Oare agentia de PR a ajuns sa isi bata joc de “comunicatul de presa”? Acesta inseamna ceva, dragilor! Are o valoare, mai ales in chestiuni serioase, si voi ar fi trebuit sa stiti asta cel mai bine.

Daca eram ziarist, daca eram blogger tech, daca scriam despre minunata stire, as fi sanctionat compania si agentia. E de prost gust!

Am preluat informatia de la Tudor Galos, insa am verificat-o in trei surse, cu trei oameni prezenti la eveniment. De aceea, va pot confirma ca astazi F64 si-a batut joc de jurnalism.

©  | Dreamstime.com

42 comentarii

  1. Andrei says:

    A fost felul lor de a atrage atentia asupra campaniei de CSR pe care au demarat-o in perioada asta. E de apreciat ca si-au pus notorietatea la bataie pentru astfel de cauze. As vrea sa vad mai multi care ajuta, indiferent prin ce mijloace.

  2. Andrei, nu mai fuma ce nu trebuie! Serios. Tu crezi ca CSR-ul e o scuza pentru prostia facuta?

  3. Marian S says:

    Eh… unii fac glume proaste, alţii schimbă termenii concursurilor în plină desfăşurare… câinii latră, caravana trece, încă n-a murit nimeni de ruşine.

  4. Bogdan Gagea says:

    Dar daca de fapt chiar aveau un investitor, insa intre timp s-a retras?

  5. Da, Bogdan, aveau. Era Rudolf!

  6. Monoranu says:

    Hai ma ca a fost un hoax misto. Au invatat-o de la vedetele americane care isi anunta moartea pe twitter ca sa mai castige ceva notorietate. Toata lumea se scandalizeaza dupa care se bucura ca vedeta traieste. Pacat ca lui Paul Walker i s-a si intamplat.

  7. Bogdan Gagea says:

    Eu ma gandeam la Mos Nicolae, insa clar au fost obraznici si s-a retras 🙂

  8. […] Frunză verde de lentilă/Popica cade de bilă/Şi bloggerul de necaz/Că cică nu mai are […]

  9. Adrian says:

    Este un studiu de caz excelent, cum munca de ani de zile, de constructie a credibilitatii in jurul brand-ului, poate fi erodata masiv intr-o singura zi. Si mai interesant ca totul vine dintr-o actiune care avea ca obiectiv “o surpriza”, un plus la imaginea brandului.

  10. claudiu says:

    Faptul ca peste cateva zile va fi o conferinta de presa in care se va anunta un investitor nu e stire. Daca nimeni nu ar fi publicat nimic vineri si ar fi asteptat pina astazi conferinta de presa, cu totul alta ar fi fost reactia. Nimeni nu ar fi stiut nimic iar probabil F64 nu ar mai fi fost bagat in seama de cineva vreodata.
    Din punctul meu de vedere jurnalistii au picat in propria capcana a senzationalului iar F64 a profitat de asta chiar frumos.

  11. Dan says:

    De unde se vede treaba ca jurnalistii/bloggerii au uitat sa zambeasca, le place doar rasul sarcastic.

  12. Claudiu, se practica pre-anuntul, ca sa ii zic asa. Anunti ca vei fi preluat si faci cunoscuta suma sau investitorul mai tarziu, din diverse motive. Si inca ceva, media nu a preluat un zvon, a preluat un comunicat.

  13. Da, poti sa glumesti si cu jurnalistii, si cu bloggerii. Sunt oameni OK, de treaba. Dar nu poti sa iti bati joc de meseria lor.

  14. evilpenguin says:

    Hai sa vedem daca inteleg bine. Dar daca cei care scriau despre aceasta “preluare” erau “in on it”, atunci era ok? Daca erau platiti sa promoveze chestia asta, ca toata lumea scrie advertoriale, era ok?

  15. Mirandolina says:

    Intr-adevar, ceva mai putin inspirat, mai rar am vazut….
    Si scrisese si ZF-ul saptamana trecuta despre faptul ca vor fi preluati…. 🙁
    Aiurea rau.
    Pe principiul Petrica si lupul, ar merita intr-adevar sa nu-i mai bage nimeni in seama.

  16. Sorin, ai pus o intrebare buna. Exista activitati de teasing platite. Exista mici artificii prin care poti manipula inainte de reveal, dar tocmai pentru ca e un commitment platit nu iti bati joc de increderea oamenilor asa cum s-a intamplat acum. Sa dai un comunicat oficial si apoi o invitatie la o conferinta de presa serioasa e ceva de prost gust.

  17. Green says:

    La F64 s-a băgat carne în magazin! Am văzut mulți bloggeri supărați (pe bună dreptate).

  18. Marian S says:

    Hai, lăsaţi…
    Reapar “pişcoturile“, trece supărarea.

    Sincer, de pe margine, de la peluza chibiţilor, se vede complet altfel: v-au tras-o!!! 😆

  19. evilpenguin says:

    Din pacate, linia care desparte o gluma buna si una de prost gust este fina si foarte relativa la publicul careia i se adreseaza. Iar F64, in cazul asta particular, se pare ca tocmai a spus un banc porcos la o serata oficiala. 🙂

  20. MorOn says:

    Ce nu trebuie fumat? 🙂

  21. Catalin says:

    @evilpenguin
    Eu cred ca diferenta intre teasing si minciuna nu se reduce la distinctia intre platit-neplatit. Un teasing spune “O sa facem/lansam ceva. Ghici ce?”. Daca dupa surle si trambite (platite/neplatite) raspunsul va fi “Teapa nu faceam/lansam nimic, a fost doar asa o gluma” atunci ala nu e teasing, ci minciuna/gafa/aiureala.

  22. […] la anunţul de azi. Şi nu, nu sunt neapărat binevoitoare. LE: Au mai scris Chinezu, Victor, Manafu, Radu, Zoso. Şi nici lor nu le-a plăcut […]

  23. Andrei Stefan says:

    Would you pussies shut up?! Please…creativ, ideea a fost excelenta…aplicarea ei a fost de cacat…oricum, potoliti-va…nu e ca si cum PRul la noi in tara e inteligent…really…asa ca delicitari alora cu ideea si palme dupa ceafa incompetentilor care au aplicat-o. Si voua ca sunteti plini de pizma….

  24. … creativ?… nu e nimic creativ in a trimite un comunicat de presa fals. se pare ca nu mai intelegem rolul comunicatului … e valabil de la agentia de la PR pana la cel mai nou posesor de cont de Facebook sau Blogspot… e pacat ca sustinem minciuna.

  25. […] massmedia sau blogosferă. Ok, am văzut două tipuri de reacții: cele realiste, precum la Vali, Cristi sau Cetin, dar și unele care au luat anunțul lor ca pe o “glumă”. Ei bine, nu, nu […]

  26. Daniel Jinga says:

    De pe margine, ca si client (actual si viitor), mi se pare foarte amuzant. Titlul mail-ului primit m-a impins sa il deschid si sa il citesc. Am zambit si am citit tot mail-ul. Nu sunt suparat pe ei. Mai mult am ajuns sa citesc si parerea ta, in conditiile in care eu nu citesc acest blog. Concluzia mea:funny, au reusit sa nu pice in derizoriul articolelor cu titluri bombastice. Parerea mea 🙂

  27. razvan says:

    Manafule, de cand, in jurnalism, comunicatul de presa e scutit de verificarea din trei surse? Poate imi scapa mie ceva!

  28. […] ăsta de azi, cu anunțul vânzării F64 către Moș Crăciun (vezi aici, aici, aici, aici, aici și pe te mai miri unde), am observat o chestie: toată lumea se oftică ba că ce nasol pentru […]

  29. […] Manafu, Radu, Dan, Zoso, […]

  30. Ema Grigore says:

    Daca acest “prank” nu a fost placut , ala cu ciocolata ROM in ambalaj american de ce a fost o mare capodopera de publicitate ? E o timpenie de comunicare probabil ca jumtatate din market a inteles asta sau mai exact mesajul subliminal ca sunt de vanzare. Iata ce simplu e. In Romania e riscant sa faci cinism cu brandul propriu pentru ca iti trebuie o doza uriasa de inteligenta si maturitate din partea publicului ceea ce nu e, din pacate pentru noi. Deci oameni de la F64 daca toti aveti bani anagajati-va o companie de PR mai smart si un Brand manager.

  31. […] pe aceasta tema mai puteti citi articole interesante si pe siteul Andrei, al lui Victor, al lui Cristi sau al lui […]

  32. […] mai scris, dacă vreți să citiți romane întregi pe acest subiect: Hoinaru, Chinezu, Manafu, Tudor Galoș, Ruxandra Predescu, Zoso, Refresh, Mihai Ioan, Adevărul, Wall Street, Computer […]

  33. Faza cu F64 a fost o perdea de fum ca să nu se prindă lumea că se pregătește vânzarea eMag. Vina lui Ponta.

  34. […] comunicatul fals emis saptamana trecuta de magazinul de aparatura foto F64 nu este singular. Pe Internet exista […]

  35. […] de această farsă proastă a celor de la F64. Câteva articole faine despre asta găsiți aici, aici, […]

  36. […] cu toții subiectul. Cunoaștem cu toții reacțiile. Presa s-a supărat. Bloggerii s-au supărat. Am ales exemplele Adevărul și Manafu pentru că primul se prezintă ca ziar […]

  37. […] Umbla vorba prin targ ca dupa deja celebrul PR Stunt al F64, din iarna, au fost clienti care au spus unor agentii de PR: “Vrem si noi asa […]

  38. […] cum se apropie finalul de an, o agenţie de PR face o boacănă memorabilă. Anul trecut, a fost situaţia 2Active PR – F64. Zilele acestea, Internetul s-a inflamat după ce agenţia The Spirit a […]

Comentează