M A N A F U *

MANAFU*

5 idei “de import” pentru comercianti

price

Un consultant de marketing mi-a zis candva: “Pentru voi, in Romania, e foarte usor. Va urcati in avion, va dati jos in orice tara din Europa si puteti aduna o multime de idei pe care sa le aplicati apoi cu succes la voi in tara!”. Si cred ca avea mare dreptate. Iata cateva idei intalnite de mine recent:

Puncte de comanda – Americanii, mai ales la New York, adora eficienta. Comanzi intr-o parte sandvisul, iei cafeaua de alaturi si apoi platesti totul. La Au Bon Pain, am intalnit o zona cu cateva ecrane pe care puteai da comanda catre “bucatarie”. Am vazut si la McDonald’s in cateva tari si din ce am auzit, urmeaza sa vedem aceste puncte de comanda si in restaurantele din Romania.

Plateste cat doresti – O gaselnita pentru cei cu mintea deschisa, pe care am vazut-o la Da Estrela Hotel, in Lisabona. Pe meniu, vedeai pretul minim si cel maxim al unui fel de mancare. La final, primeai un creion cu care scriai cat vrei sa platesti intre cele doua preturi. Pentru un local din Centrul Vechi, ideea aceasta ar fi un element de diferentiere si ar genera awareness.

Plateste WiFi-ul cu un download – Am vrut sa ma conectez la Wi-Fi pe aeroportul JFK din New York. Pe una din retelele disponibile, am primit invitatia de a ma conecta gratuit dupa ce descarcam aplicatia de smartphone a Amazon.com. Vodafone ar putea sa ofere aceasta facilitate aplicatiilor pe care le promoveaza sub umbrela sa: Star Taxi, Cinemagia, Auto.ro etc.

Cafenea in magazinul tau – Din pacate, noi nu avem Department Stores sau Flagship Stores in Romania (nu imi vine niciunul in minte), insa la Uniqlo, in New York, am intalnit un Starbucks deschis special pentru clienti, inconjurat de haine, fireste. Mi-ar placea sa vad o cafenea Origo, fie ea doar temporara, intr-un mare magazin sau intr-o zona comerciala. Origo are deja o solutie “mobila”.

Cabina de selfie – Initial am intalnit un photo booth intr-un magazin Superdry, in New York, insa ideea celor de la Aeropostale mi-a placut cel mai mult. Daca faci cumparaturi de 40$, poti folosi cabina gratuit. La Superdry, plateai 3$ si nu trebuia sa cumperi nimic. Ma gandesc ca un brand precum Avon, care are deja experienta Selfie Box, ar putea face “echipa” cu un lant de magazine.

7 comentarii

  1. nwradu says:

    Bune ideile.

    Cred că la partea cu cafeaua magazinele se cam feresc de idee, ca să nu scapi cafeaua pe hainele lor. Sigur ar fi unii care ar bate magazinul cu cafeaua în mână.

    Ceva incipient pe această idee are Tchibo în Promenada, un magazin cu cafea și haine.

  2. La partea cu Vdf & the apps. Asta e valabil doar pentru cei care nu au device-uri (smartphone) cumparate de la ei. Eu ca persoane care am achizitionat smartphone din shop Vdf, primesc cu japca toate aplicatiile de sub umbrela lor la update de soft care vine cu mesajul Improve Stability.

  3. Șerban says:

    Puncte de comandă: mi s-ar părea enervant să merg într-un local și să comand ca într-un „împinge tava”.

    Plătește cât dorești: pe bune? Dă-mi un motiv pentru care românii ar plăti prețul maxim sau orice preț diferit de cel minim.

    WiFi: trebuie să fie gratis, dacă ai pretenții de local care se respectă. Dacă lumea vine la tine doar pentru WiFi (de exemplu ca majoritatea clienților Starbucks), atunci problema nu e WiFi-ul.

    Cabina de selfie: și așa continuăm să udăm semințele prostiei. În plus, cei care vor un selfie, cu siguranță au cumpărat un telefon de câteva mii de lei doar pentru a-și pune selfie-urile pe Facebook. Ah, da! Și mâncarea pe Instagram.

    Cafenea în magazinul tău: au apărut astfel de orori în libării, gen Cărturești. Câte persoane vin acolo pentru a se cultiva și câte pentru a uita cratimele atunci când dau check-in pe Facebook, ca să vadă prietenii că ei ie culți și iese la magazine cu cărți?

  4. Serban, eu am zis mereu ca tu esti prea bun pentru planeta asta!

  5. Șerban says:

    Cu atitudinea asta, deloc proactivă, nu-i de mirare că nu se face nimic din ce ai scris în articol.

  6. […] Idei de import pentru Români. Chestia aia cu “all you can eat” […]

  7. Stefan says:

    Ideea de a plati cat doresti la un restaurant este excelenta .
    Patronii de restuarant au posibilitatea daca restuarantul are angajati noi sau 2 ture de angajati sa vada eficienta lor si calitatea preparatelor gatite.