MANAFU*

Premiera: Testez Renault Twizy si te invit sa il testezi si tu!

1

Coboram acum o luna de la Castelo de São Jorge, pe stradutele intortocheate ale Lisabonei, cand am fost depasit de o masinuta electrica. Nu am apucat sa ii fac o poza pe loc, dar am gasit-o parcata doua stradute mai jos. Am urcat apoi imaginea pe Instagram si Facebook si mi-am intrebat prietenii online: “Unde gasesc sa cumpar asa ceva in Bucuresti?”.

“Se numeste Twizy si nu este comercializata in Romania”, am aflat atunci pe Facebook. Poza nu a ramas neobservata. La foarte putin timp, cateva zile, echipa Renault Romania m-a contactat. Twizy urma sa se lanseze oficial si pe piata locala. Din vorba in vorba, am ajuns sa primesc in premiera, la test, un exemplar.

2

Cateva lucruri despre Twizy
In aceasta dimineata, a pornit campania de comunicare in Romania. Deci va pot spune si eu cateva lucruri inainte de test.

Twizy este un cvadriciclu 100 % electric. Are o autonomie de 100 km si se poate bransa la orice priza de 220 V. Bateria se incarca complet in 3 ore si 30 de minute. In Romania, Twizy e disponibil in doua versiuni, pornind de la 7.000 euro (TVA inclus), la care se adauga chiria lunara a bateriei.

3

Cine vrea sa testeze un Twizy?
Cum imi place sa impart tot ce e mai bun cu prietenii online, lansez o invitatie publica pentru cei interesati sa incerce timp de cateva zile un model de la Renault.

Daca doresti sa testezi un Twizy, pune o intrebare despre cvadriciclu in comentarii. Voi alege prin tragere la sorti un castigator saptamana viitoare. Intrebarile vor primi raspunsuri intr-un post viitor pe blog.

UPDATE: Castigatorul unui weekend cu Twizy este Gabriel Oprescu.

81 comentarii

  1. Darius says:

    Nu are geamuri laterale?

    Am vazut in ceva poze ca ar avea ceva plastic/plexic atasabil.

  2. aurel says:

    Care este cea de a doua versiune de echipare?
    Care este viteza maximă pe care o poate atinge Twizy?

  3. Dan says:

    Dacă rămâi fără energie pe drum, undeva prin oraș, poate veni cineva cu o baterie încărcată? Sau trebuie să tragi curent și să aștepți pînă se încarcă?

  4. Tudor says:

    Salut!
    Necesita Permis de conducere categoria B?

  5. Stefan says:

    Ce se intampla daca raman blocat in trafic si mi se termina bateria? Exista baterii externe de rezerva?

  6. mihai says:

    De ce “chiria lunara a bateriei”? Inseamna ca o pot schimba oricand cu una incarcata, ca sa nu mai consum eu curent, nu? 🙂

  7. Diana says:

    Care e viteza maxima pe care o poate atinge?

    Le-am vazut si eu in Barcelona si mi s-au parut fantastice!

  8. Dan Pandrea says:

    Sunt convins ca ai mai condus masini electrice pana acum, insa Twizy e cu siguranta diferit. Spune-mi te rog care este lucrul cu care trebuie sa te obisnuiesti cand conduci un Twizy?

  9. La cum te asortezi cu ea, parca-i un accesoriu vestimentar la cat de mica e :))

  10. Emil Dragota says:

    Are geamuri pe lateral? 🙂

  11. Salut, Pare foarte interesanta jucaria? Este thief free? Necesita inmatriculare? Stiu ca era o limita de km anual… Ce se intampla daca depasesti aceasta limita? Mi-ar placea foarte mult sa ma dau cu jucaria! Mult succes

  12. Spanac says:

    Și dacă eu câștig ce fac? Deoarece n-am carnet. Îmi trebuie așa ceva pentru mașinuța asta? Sau este asemănătoare cu cele pentru care n-ai nevoie de permis (au sub 48 cmc)…

  13. Victoria says:

    Ce viteza maxima atinge acest gandacel pe patru Roti?

  14. adrian says:

    pune-ma pe lista. Ia sa vedem ce poate…

  15. Mariciu says:

    E ciudată senzația să nu auzi deloc motorul, nu? 😀

    Altfel, care este viteza sa maximă?

  16. Marius Sescu says:

    Exista si optiunea de a cumpăra bateria sau nu sunt destul de rezistente in timp si de aceea se inchiriaza bateriile separat?
    Masina pare o alternativa interesanta pt cine se misca doar prin oras.

  17. Blogatu says:

    Cati kilometri rezista bateria la o singura reincarcare?

  18. Anne-Marie says:

    Eu ajung in Bucuresti la inceputul lunii viitoare, deci intrebarea mea e: cat de lung e cablul de alimentare? 🙂

  19. Raluca Spataru says:

    Este ideal in Bucuresti si banuiesc ca are cutie automata.. Dar daca ai un pusti pe care il duci la gradi si cu care imparti bucuriile cotidiene, cum faci? E ok in dreapta soferului?

  20. Geamuri laterale are? Ca din ce vad eu in poze, nu prea ar avea 🙂
    Si da, m-ar tenta sa testez versiunea Twizy de 2 locuri, 13 kW/17 CP

  21. Adrian, trebuie sa pui si o intrebare!

  22. Florin says:

    cat e chiria lunara la baterie si ce durata de viata are aceasta?

  23. Antal says:

    Cum face fata la gropile din Romania?

  24. Victor Dulu says:

    Uite eu am o curiozitate.
    Care este povestea acumulatorului de inchiriat? Ai varianta sa cumperi automobilul si tot odata si bateria?

    Cvadriclul are aer conditionat sau incalzire?
    Care este viteza maxima?
    Ai voie cu el pe autostrazi?

  25. Costin says:

    Cat rezista bateria si unde o incarc?
    Ce gadget-uri are-n bord? Ce gadget-uri i se pot monta? 😀

  26. 1.Exista posibilitatea unei baterii extinse, adica sa am 120-130 km autonomie, pentru ca de la mine de acasa pana la munca sunt fix 64km si ar fi cam complicat sa o incarc la munca.

    2.Ce se intampla daca nu am unde sa o incarc. Vin seara, parcarea e plina o pun intr-o parcare la cateva blocuri distanta, deci nu am cum sa o incarc pentru a doua zi? Are … imi scapa denumirea acuma… generator pe benzina.

    3. Cat de securizata este? Vad ca sunt modele fara geam, din nou problema de la punctul 2. Vin seara o parchez mai departe de blocul meu, e pe sistemul motoscuter (nu o poti pornii fara cheie, volan blocat) sau e ca o masina se incuie, are geamuri, nu vine noaptea o pisica sa doarma in ea?

    4. Care este pretul per km. Adica cat curent consuma la o incarcare + care sunt costurile lunare pentru chiria bateriei.

    5. Cat de usor se schimba bateria, daca inchiriez doua si la munca pun alta incarcata, se inlocuieste usor (sau e o operatiune de service)

    6. Legat tot de punctul 5, exista posibilitatea de a decupla bateria si a o duce in casa sau in firma sa o incarc?

    7. Imi ofera un discount de 1000 de euro (pentru care pot oferii chiar si cateva articole dedicate ei) daca ofer banul pe loc saptamana asta? Bineinteles ca decizia mea depinde de toate raspunsurile de la punctele 1-6. In special securizarea ei si posibilitatea de a incarca bateria in casa.

  27. Bogdan N says:

    De ce trebuie sa platesti 30 euro chirie pt baterie ? Care este rationamentul ?

  28. redecs says:

    Care e treaba cu chiria asta la baterie, care difera in functie de numarul de km? Adica daca “masina” pleaca de la 7000 de euro, de ce nu pot sa mai dau inca 3-4-5 mii de euro si sa primesc o baterie cu x celule / KW/h?
    Ma gandesca ca Renault ofera niste servicii in plus, nu doar ca inchiriezi bateria care e in masina.

  29. Adi Domocos says:

    Interesanta jucaria, dar am mai multe intrebari:

    1. Are geamuri laterale sau la prima ploaie mai serioasa se “spala automat” masinuta si la interior?
    2. Care este limita de viteza?
    3. In afara de locul pentru sofer mai exista un singur loc in spate?
    4. Ti-ai asortat voluntar tricoul cu ….masinuta? 🙂

  30. Antal says:

    Ideea e ca bateriile imbatranesc relativ repede si au o remanenta.
    Asa cum consumul mediu dat in catalog nu se potriveste cu consumul real, la fel si cu durata bateriei.
    Intr-un fel mie imi place ideea inchirierii bateriei, ca asa pot avea pretentia ca bateria sa respecte anumite standarde, iar bateria nu e de aruncat ci de reciclat (eco)
    Sa nu isi imagineze nimeni ca bateria daca scrie in catalaog ca tine 100km, va tine fix atata.
    Ma gandesc ca tine 100km daca conduci in ritm uniform pe o suprafata plana 100km (daca e facut de marketing).
    La trafic, la dealuri, la gropi, la etc. sunt sigur ca vom avea cu totul alta durata, care poate fi semnificativ mai mic. Eu nu m-as mira ca de la Brasov sa nu pot ajunge la Predeal cu o baterie full care tine 100km.

  31. tndb says:

    Ok, am vazut pe youtube ca nu are geamuri laterale.

    Intrebarea mea, cum se poate comercializa o masina fara geamuri laterale?
    banuiesc ca este adresata in principal persoanelor care detin garaje si care lucreaza la firme cu parcari interioare care de asemenea ar elimina si pericolul de a fi deteriorata/furata.

    Sa nu mai zis ca nu poate fi condus pe ploaie.

    E un produs de nisa si as putea paria ca cei care au pus intrebarile aici nu l-ar accepta la mai mult de un test drive scurt avand in vedere ce am scris mai sus + ca vor trebui probabil sa semneze si un contract de mentinere a masinii in aceeasi stare ca la primire.

    Cu alte cuvinte, spor tuturor celor inscrisi, sper sa castigati 😀

  32. tndb says:

    Corectez, termen folosit incorect. Vroiam sa spun cum se marketizeaza?

  33. Florin says:

    Eu sunt fan Tesla ( http://flip.it/xj6vf ).
    Poate cineva de la marketing/Tehnic sa ma converteasca in fan Renault ?

  34. Spanac says:

    Ar fi frumos sa vedem mașinuțele de genul ăsta pe drumurile din țară. Însă, după cum întrreba cineva mai sus, va trece cu brio peste craterele drumurilor?
    De asemenea, să înțeleg că acesta este doar un prototip, sau este versiunea finală?
    Deoarece ar mai fi de făcut câteva chestii în plus. Adică un motoraș pe benzină de vreo 50-100 km (asta dacă nu are deja motor hibrid), geamurile laterale de care zic colegii… Și revin cu întrebarea. Trebuie permis ca s-o pot conduce? Care este viteza ei maximă?

  35. Silvius says:

    Mda .. simpatica tare buburuza dar ma intreb cat de utila este de fapt.
    Interesant de vazut :
    1. Care este autonomia reala in trafic normal de Bucuresti insemnand o viteza medie de 20-30Km/h?
    2. Cu ce dotari vine? Are cel putin AC astfel incat vara sa nu te topesti in trafic? Daca da, cum influenteaza asta autonomia?
    3. Fiind 100% electrica => poluare zero => ar trebui ca si statul sa vina cu o subventie prin care sa incurajeze achizitia acestui tip de masinute. Exista o astfel de facilitate si la noi?
    4. De vazut care sunt costurile de exploatare. Cat curent trage la o incarcare de 3,5 ore? Exista si ceva consumabile care trebuiesc inlocuite periodic ?

    Oricum, lasand la o parte calculele de eficienta, sunt sigur ca Twizy va atrage multe priviri prin Bucuresti.

  36. Mihai says:

    Se poate testa si la Cluj? Ce dimensiuni are( lungime, latime) sunt curios daca mi-ar incapea in garaj langa masina.

  37. Pato Basil says:

    Ok este electrica o incarc si poti sa mergi 100 km…. cata energie electrica consuma pentru fiecare 100km? Este rentabil sa incarci bateria acasa si sa platesti si taxa de chirie?
    Fireste ca e interesant daca lucrezi la vreo institutie si o poti incarca la serviciu pe banii statului sau ai firmei…asta ar fi o economie :)).
    Deci ma intereseaza rentabilitatea economica a utilizarii masinii la acei 100km.

  38. Mihai says:

    Care e treaba cu chiria lunara a bateriei? Si care e viteza maxima?

    Mersi.

  39. Val Vesa says:

    De ce se taxeaza o taxa separata pentru baterie?

  40. Anca I says:

    Cat de safe e sa circuli cu asa ceva in Romania?

  41. Stefan says:

    Fain conceptul. Ma gandesc sa-mi cumpar o astfel de jucarie.

    Intrebare: se si incarca in timpul functionarii?

  42. Adrian says:

    Se va oferi asistenta (macar legala) pentru instalarea unei prize in parcarea din fata blocului? Poate chiar a unui post de incarcare Renault?

  43. Petre says:

    Cat de poluanta este tehnologia de producere a bateriilor pentru astfel de “automobile” ?

  44. Dan says:

    Salut. Pare foarte misto “jucaria”.
    1. Cate locuri are?
    2. Ce autonomie are bateria?
    3. Are geamuri laterale?
    Multumesc.

  45. zoltybogata says:

    Io cred că sunt ca și cărucioarele electrice 😀
    1. Bateriile țin 3-4 ani, depinde cum le folosești, adică să nu le descarci 100% foarte inportant.
    2. Motorul tot mai sună puțin, dar nu atrage atenția.
    3. Autonomia, este încă o problemă chiar și pentru aceste autovehicale 🙁 în timp se vor rezolva.
    4. Autonomie 100 km? nu prea cred, 100 km doar în anumite condiți, depinde de drum, pe drum de țară consumă cel puțin dublu față de șosea, la deal crește consumul 😀
    5. Nu consumă când aștepți la semafor, e super prin București 😀
    Vreau și io un Twizy, dar cu joystick, nu cu volan, se poate? Dacă chiar vreți se poate. Multă sănătate

  46. Domnu Manafu, pot s incep sa raspund la intrebari, ca dupa ce m-am documentat aseara cam stiu sa raspund la majoritatea dintre ele.

    Merge cu maxim 80km la ora.
    Are o autonomie de 120 km.
    Incarcarea maxima e de 115 kg, asta inseamna ca daca eu am 110 si mai am un rucsac de 5kg cu mine, degeaba mai e loc pentru a doua persoana… sau poate nu am inteles eu bine aici.
    Bateriile costa scump si probabil ca nimeni nu e fericit sa cumpere o masina ca sa dea 3-5 mii de euro peste 3-4-5 ani cand se strica, asa 30 euro lunar nici nu se simte.

    Am facut o socoteala in mare, presupunand ca are nevoie de 1Kw/ora la incarcare si naveta Bucuresti-Ploiesti ar costa undeva la 200-300 de lei pe luna (cu tot cu chiria bateriei) deci e foarte rentabil in comparatie cu o masina pe benzina care costa cam 1100 lei pe luna combustibilul.

    Ai voie cu el pe autostrada (cel putin la lege scrie ca orice vehicul care depaseste 50km pe ora are voie) e putin ciudat faptul ca e incadrata ca “bicicleta cu 4 roti” deci nu-s sigur daca ai voie pe autostrada 100%.

    Dar sunt si intrebari la care inca nu stiu raspunsul. 🙂

  47. Tibi Ruczui says:

    Intrebarea mea este urmatoarea:
    Urca din Brasov in Poina Brasov
    cu doua persoane (care cantaresc in total 120kg)?

    PS
    a da….Si o intrebare de rezerva:
    Creeaza dependenta?! 🙂
    Probleme cu parcarea?! 🙂 etc.

  48. Ion says:

    1. Are boxe dă manele?
    2. Are meniu in Romana?
    3. Imi tre permis?

  49. Alin G. says:

    Il vreau. In ce culori sa fabrica? Usa se deschide asa la ambele modele?

  50. petrica says:

    Cand pot sa o testez ?