M A N A F U *

MANAFU*

Facebook ia cu o mana si da cu cealalta

facebook

Zilele trecute, am vorbit despre cum schimbările Facebook vor afecta brandurile de rând (aici) şi cum utilizatorii nu preferă marea reţea pentru comunicarea cu companiile (aici). Cu alte cuvinte, Facebook cere mai mulţi bani de la cele mai multe companii, chiar dacă nu mai este atât de “sexy”. Pe de altă parte, favorizează elita – grupul companiilor mari care cheltuie sume importante pe advertising.

AdWeek spune că Facebook a iniţiat recent programul Grapevine, prin care câteva companii au primit acces la un instrument de “ascultare a sentimentelor” utilizatorilor. Această facilitate trece de ţintirea pe criterii demografice şi pe interese şi oferă posibilitatea de a crea campanii în funcţie de starea de spirit şi dorinţele consumatorilor activi pe Facebook.

La un moment dat, cineva se va supăra foarte tare pe Facebook. Poate utilizatorii, poate companiile obişnuite, poate diverse organizaţii de reglementare sau chiar naţiuni. Facebook a schimbat foarte multe reguli ale jocului în ultimii doi ani, accelerând strategia de a lua mai mulţi bani de la companii şi mai multe date de la utilizatori.

Sursa foto: © Bialasiewicz | Dreamstime.com

2 comentarii

  1. Victor Dulu says:

    In calitate de platitor lunar la facebook peste 800 de lei, iti spun ca rezultatele scad. Trebuie sa aiba niste rezultate mai bune chiar si pentru sume mai mici. Mai ales de faptul ca practic, daca nu faci boost post nu ai acces la oameni usor.

    Reach-ul in ultima perioada daca nu este pagina verificata este mic, extrem de mic.

    Facebook, wake-up!

  2. Matei Irinel says:

    Mi se pare o porcarie sa platesti reclama la facebook, mai bine dau 800 lei pe luna pe bannere pe forumuri si site-uri mari sau pe content de calitate , reach-ul este foarte mic, asa mai bine cumpar like-uri face cu 5$ ca tot acolo ajung.