M A N A F U *

MANAFU*

Cum aducem brandurile pe YouTube?

Ieri, la “Future of Media”, s-a vorbit foarte mult despre conţinutul video şi videoblogging. În aceeaşi zi, am dat un interviu pentru o serie de testimoniale care susţin creaţiile video în România. Astăzi, Mihai a anunţat că a ajuns pe locul II în topul canalelor YouTube din România, moment în care am vrut să spun pe Facebook: “Dacă eşti brand, cred că ar trebui să îl suni pe Zmenta!”. Mai târziu, am văzut la Victor şi Dan Topul Anual YouTube pe România. Redau şi eu clasamentul celor mai vizionate clipuri de către români.

TOP CELE MAI POPULARE CLIPURI PE YOUTUBE (ROMANIA)

1. Nelu&MicutzuCine e Grasuta?
2. #NoapteaTarziu (Cover J Balvin – Tranquila) – SUNT UN COCALAR
3. ZMENTA feat. Lu-K Beats#VALOAREDAIAMARE (Official Video)
4. CreativeMonkeyzArmyS04.Ep16.Examen
5. Britain’s Got TalentPaddy & Nico – Electric Ballroom | Britain’s Got Talent 2014
6. The voice of ItalyThe Voice IT | Serie 2 | Blind 2 | Suor Cristina Scuccia – #TEAMJ-AX
7. CanteceGradinitaIn Padurea Cu Alune – animatie 3D
8. CreativeMonkeyzArmyS04.Ep15.Comic
9. Bianca Adam (Tequila)Flappy Bird – Impossible (PARODIE)
10. Tatia PIlievaFIRST KISS

Mă uit la top şi mă tot întreb cum vor reuşi brandurile locale să aibă succes pe YouTube sau pe orice alt canal video (Trilulilu, Vimeo, Dailymotion). Răspunsul la această întrebare ar putea crea noi oportunităţi atât pentru agenţii şi companii, cât şi pentru bloggeri şi creatorii de conţinut independenţi.

Inserarea reclamelor TV în playlist-urile noastre sau în deschiderea clipurilor va continua şi va fi la fel de enervantă. Poate ne vom obişnui cu spoturile (deşi mi-e greu însă să cred asta) sau poate brandurile vor începe să creeze reclame speciale pentru YouTube. Poate 2015 ne va aduce prima campanie “YouTube Only”.

Asocierea cu videobloggerii de succes se practică deja. Mai puţin decât speram la începutul acestui an, însă probabil e mai bine să nu grăbim lucrurile. Momentele publicitare au nevoie de o pregătire minuţioasă în lumea video. Ar fi păcat să se strice “jucăria” cu pauze publicitare ca la TV.

Ar mai fi crearea de conţinut video pe cheltuiala brandurilor. Nu reclame, ci micro-emisiuni online. Însă mă întorc la topul de mai sus şi la ceea ce are succes la publicul YouTube. Muzica şi umorul vând! A fost la fel şi în 2013, va fi la fel şi în 2015. Deci ce pot face brandurile?

***

Şi pentru cei atenţi la ce se întâmplă la nivel mondial, iată şi clipul YouTube Rewind 2014.

2 comentarii

  1. […] Cristian Manafu: Cum aducem brandurile pe Youtube? […]

  2. Mircea says:

    Parerea mea este ca doar micro-emisiunile ar putea avea succes si efect pe termen mediu si lung daca sunt consecventi. Altfel reclamele vor ramane la fel de zgomotoase si evitate. Utilizatorii nu cred ca ar avea insa de comentat la adresa emisiunilor cu plasare de produse, sunt obisnuiti deja cu emisiunile similare de la televizor.