M A N A F U *

MANAFU*

Social Media Fails: Tymbark si Izabella

Tymbark

Sunt câteva lucruri pe lumea asta, pe care brand-urile nu ar trebui să le facă în social media. Chiar în orice mediu. Să nu se implice în politică, de exemplu. Multe companii au chiar reguli stricte în privinţa asta. Să nu vorbească despre religie. Să nu facă mişto de un copil care gafează din inocenţă sau nesupraveghere (din partea părinţilor). Mai concret, în context recent, să nu facă mişto de Izabella.

Trăind euforia momentului, un copywriter part-time, un coleg din firmă sau secretara (urmează să fie elucidat misterul) a creat pentru Tymbark minunăţia de post de mai sus. O încercare stupidă de a capitaliza pe derapajul unui adolescent, care chiar şi după ce şi-a trăit minutele de faimă, tot nu înţelege ce i s-a întâmplat de fapt.

Ştiu că trăim momentul real-time marketing-ului. L-am promovat şi eu încă din momentul în care a apărut. Aduce beneficii de moment, oferă ocazia brand-ului de a intra într-o conversaţie publică, însă toată activarea trebuie să păstreze o doză de responsabilitate. Şi de bun simţ.

8 comentarii

  1. Val Vesa says:

    Bai deci asta e caz real?!?! Dumnezeule, acolo oricine are “publish” access?

  2. spi-oana says:

    OCB rolls https://www.facebook.com/photo.php?fbid=406335582858131&set=gm.706970179421611&type=1 – altii, dar macara sta parca nu e asa amara ca gluma tymbark (dovada ca prea multa pulpa strica)

  3. Salut, Cristi!

    În primul rând, ne pare rău dacă am supărat sau jignit pe cineva. Nu a fost niciun moment intenția noastră să facem asta.

    Am pus postarea fiindcă, din punctul nostru de vedere, nici textul și nici imaginea nu jignesc. E adevărat, postarea a venit într-un moment în care cele mai multe referiri la Izabella erau răutăcioase.
    Strategia noastră de comunicare presupune ca, zilnic, să căutăm și să punem pe Facebook exemple de oameni, evenimente, locuri care ”sunt pulpă” – adică sunt vedeta momentului. Tocmai din acest motiv am reacționat pe această temă.

    Ca o concluzie, da, am intrat pe un subiect controversat și periculos, dar am făcut-o asumat. Pentru că Tymbark cu pulpă vrea să fie un brand curajos, iar pagina de Facebook își propune să discute pe teme de care nu multe branduri se ating. Dar, încă o dată, fără nici cea mai mică intenție de a jigni.

    Mulțumim!
    Echipa Tymbark cu pulpă 🙂

  4. […] uimit reacția destul de dură a lui Cristi Manafu, de altfel un tip foarte echilibrat, m-au uimit refuzurile userilor de pe facebook de a încerca să […]

  5. Bogdan says:

    Tymbark, mai bibe facesi cumva si planuiai de ziua Izabelei un concert cu Pulp aia 🙂

  6. De ce pleaca toata lumea de la premisa ca e doar o eroare copilareasca? Mie-mi pare ceva intentionat. Cineva (nu-mi dau seama cine) a platit-o sa faca asta. Pe ea, pe familia ei. A aparut la Maruta, tot tacamul. Nu-mi pare deloc autentic. Dar deloc!

  7. […] am citit la Manafu un articol în care atrăgea atenția asupra unei postări a paginii Tymbark […]

  8. Razvan says:

    Si mie mi se pare oarecum fortat, cu toate astea nu cred ca este ceva premeditat. In orice caz, Tymbark a simtit momentul si a profitat de el, nu mi se pare ca i-a creat vreo neplacere Izabelei:)