MANAFU*

Abonamente Evensys

Se apropie ziua in care pachetele de tigari vor fi goale

pachete-tigari-simple

“Ţigările vor fi vândute în pachete simple, începând cu mai 2015”, aşa titra Daily Mail într-un articol din noiembrie 2013. În urmă cu o săptămâna, WSJ, FT şi alte câteva publicaţii anunţau că Marea Britanie plănuieşte implementarea iniţiativei plain packaging în industria tutunului.

Pe scurt, toate pachetele de ţigări vor arată la fel, vor avea aceeaşi culoare, iar logo-ul va folosi acelaşi font pentru toate brand-urile. Practic, o bună parte din ceea ce reprezintă branding-ul în sine se va pierde dacă legea va fi votată înainte de alegerile din luna mai, în UK. Mai mult, Franţa şi-a declarat intenţia, anul trecut, de a trece la plain packaging.

Ideea datează din 2009, când în Nouă Zeelandă a apărut recomandarea pentru pachetele simple. În decembrie 2012, Australia a devenit prima ţară care a adoptat plain packaging-ul, iar culoarea aleasă a fost maro închis.

Tutunul este una dintre cele câteva industrii în care publicitatea este foarte reglementată. De aceea, brandul şi declinările acestuia sunt foarte importante în comunicare, merchandising şi în activările in-store sau Horeca. De altfel, acesta pare a fi şi motivul pentru care se doreşte implementarea măsurii. Pentru limitarea atracţiei. Pe de altă parte, oamenii din industria tutunului vorbesc despre o uniformizare nesănătoasă pentru ceea ce un brand reprezintă, dar mai ales despre felul în care alte business-uri vor fi afectate de măsură.

Voi ce credeţi?

Sursa foto: © Julydfg | Dreamstime.com

7 comentarii

  1. Natural says:

    Daca ar fi toate pachetele ca primul din stanga, ar fi ceva 🙂

  2. Sunt jocuri de putere și bani:
    – Industria tutunului cu profit și venituri relativ mici pentru Stat.
    – Statul, care pierde bani dacă populația are boli, nu produce, și stă în spitale.

    De comparat cu alte industrii:
    – Alimentație nesănătoasă, puternic subvenționată de Stat (zahăr / grăsimi), care aduce venituri către Stat.

    Am citit undeva că tutunul nu ar fi fost legalizat dacă s-ar fi știut de efectele nocive. Când au fost clare, a fost mult prea târziu pentru introducerea în ilegalitate.

    Pe de altă parte, produsele cu zahăr trăiesc bine-mersi.

  3. ionZ says:

    interesant, va creste un pic nivelul de contraband cu “tigari de calitate” ?
    altfel e o idee buna atat timp cat nu vad dinti horror si alte traznai pe pachet, imi pare o ipocrizie sa spui “Je Suise Charlie” dupa atacul terrorist si sa arati asemenea jeguri pe cutiile de tigari.

  4. Valentin Mircea says:

    De acord cu aceasta masura. Tutunul da dependenta si nu exista vreo placere in fumat ci, de fapt, absenta neplacerii date de sevraj (dovedit dpdv medical). Pana la urma este de-a dreptul indecent sa promovezi prin pachete dichisite ceva ce din punct de vedere chimic nu este decat un mix de otravuri care, luate individual, nu pot fi promovate. De ce am face publicitate benzenului sau plumbului din tigara, cand de fapt acestea omoara, pe fumator si pe cei din jur?

  5. zoltybogata says:

    Toate pachete ar trebui să fie ca primul din stânga, unii au sănătate (e cea mai de preț avere) și nu o știu aprecia, cine nu are sănătate, ar ști cum să o aprecieze. Voi cei care fumați, gândiți-vă la aceste cuvinte. Multă sănătate

  6. Andreea says:

    Daca fumatorii s-ar gandi doar la sanatate, industria tutunului ar fi la pamant. Cu toate ca ideea de a se pierde branding-ul e una buna, pentru ca umbla mult la psihicul fumatorului. E posibil ca acesta sa se gandeasca de doua ori inainte, daca nu stie ce brand fumeaza.

  7. Fireman says:

    “Fumatul cauzeaza”…dar contribuie sanatos la bugetele nationale

Comentează