M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Top Social Brands 2015

Toate topurile, listele sau premierile sunt puse mereu sub semnul subiectivității și adesea interpretate fără a fi înțelese. Cred, de aceea, că înainte de a face o analiză pe un clasament, e bine să înțelegem felul în care a fost făcut și ce reflectă el de fapt. Acest lucru este foarte valabil și pentru recent lansatul “€œTop Social Brands 2015“.

În fiecare an, de ceva vreme, revistă Biz realizează un top al brandurilor cu cea mai mare implicare și expunere în social media. Mărcile prezente în ierarhie sunt analizate după câteva criterii, firește.

Am văzut mici reacții care judecau topul fie după campaniile de advertising (ATL), fie “ochiometric” după feeling-ul personal sau chiar propria implicare. E foarte ușor să te bazezi pe ce știi tu. E foarte greu însă să analizezi în ansamblu activitatea mai multor entități, 75 de branduri în acest caz.

Top Social Brands este despre activitatea în social media, nu despre reclama la TV, campanii minune, implicarea în festivalul berii sau în maratoane. Mai precis, este despre implicare și expunere. În traducere, ia în considerare ce au făcut brandurile și cât de bine s-au văzut ele în social media. Este o stradă cu două sensuri: ce au oferit (activitățile lor) și ce au primit (reacțiile publicului și recunoașterea în industria comunicării).

Clasamentul de anul acesta ne arată că anumite branduri au accelerat în social media, o veste bună pentru piață, mai puțin bună probabil pentru brandurile cu vechime în domeniu. Mai multă activitate se traduce în mai multă concurență pentru atenția consumatorului, în final. Mă gândesc că în ediția viitoare vom vedea multe suprize. Oricum, încă de acum se observă avansul luat de branduri precum Coca-Cola, Telekom, Lidl și McDonald’€™s.

Primele două locuri rămân neschimbate deja pentru al treilea an. Vodafone și Samsung continuă să implice cel mai mult în social media și – prin numărul mare de clienți – să aibă o expunere pe măsură.

Layout 1

Nu există un top perfect și chiar dacă ar există, s-ar găsi cineva care să îl pună sub semnul întrebării. În cazul topului Biz, cred că fiecare dintre noi poate crea propriul fel de a aprecia activitatea brandurilor. Până atunci însă, nu ne rămâne decât să încercăm să învățam din ce fac alții, să fim mai vizibili pe platformele sociale și mai ales implicați.

Sursa foto: © Olivier26 | Dreamstime.com