M A N A F U *

MANAFU*

Cand catalogul IKEA cade in mainile unui critic literar

Unii s-au mirat când au aflat că broșura Kaufland este cea mai citită revistă din România. Mulți însă știu că o dată pe an IKEA scoate cel mai distribuit catalog de brand din România. Cu aproape un milion de exemplare (930.000) tipărite pentru piața locală și cu un total de 220 de milioane de exemplare editate la nivel global, putem fi cu toții de acord că avem în față (eu am catalogul lângă mine, pe o măsuță, în timp ce scriu acest articol) un adevărat fenomen.

Spre comparație, seria 50 Shades of Grey s-a vândut până acum în peste 125 de milioane de exemplare (iunie 2015).

Catalogul IKEA este deci una dintre lecturile preferate ale omenirii. Sau dintre răsfoiri, pentru că – nu-i așa? – îl deschidem mai mult pentru poze și prețuri.

Cineva a avut o idee haioasă. Să pună catalogul 2015/ 2016 în mâinile unui reputat critic literar german. Cu o experiență de peste 20 de ani la Der Spiegel, Hellmuth Karasek face în acest clip video o recenzie a “cărții” IKEA, așa cum procedează cu un volum obișnuit. E foarte savuros!

2 comentarii

  1. Catalogul ca instrument de marketing direct este o creatie foarte veche, si incepe in secolu XIV, din Europa, trece prin America si azi este devenit celebru prin catalogul IKEA. Compania are si meritul de a fi facut un catalog mai adaptat zilelor noastre prin realitate augmentata. Modelul de afaceri al IKEA este interesant pentru ca creierul organizatiei este un ONG cu sediul in Olanda.

    In timpul comunismului folosirea cataloagelor Quelle era una din modalitatile de a comanda marfa din Occident pe diverse rute de comert informal.

    In ce priveste revista Kaufland avem o auditare de tiraj de peste 4 milioane si CPA de 3.350.000. Este o constatare trista si amara ca romanii consuma astfel de informatie, revista Kaufland, in proportie de masa. Iar chestia cu saracia si stomacul inca gol, ca justificare, are si un contra-argument. Este vorba de educatie scazuta in ce priveste calitatea alimentatiei. Pentru ca in realitate sumele de bani incasati de retailul modern ne arata ca romanii platesc din greu mancarea. Alternativ de poate manca putin, diversificat, de calitate si sanatos. Nu parizer.

  2. Pe vremuri era Neckermann, care era o adevata comoara avand in vedere ca obiectele de acolo pareau din alta lume. E greu sa masori numarul de exemplare cand il gasesti atarnat de clanta de la usa. Ma intreb cati il citesc si cati il arunca. Iti spun drept ca eu de vreo 2 ani nu m-am mai uitat pe catalogul IKEA desi banuiesc ca e undeva prin casa.

    Am un catalog de prin 2011 cu obiecte personalizate, uneori ma mai uit pe ala ca model de inspiratie.

    Desi la inceput IKEA parea wow, acum parca e mai mult marketing si mai putin produs. De exemplu am gasit niste birouri micute mai interesante si mai ieftine la Dedeman doar ca erau negre si probabil voi merge tot pe mesele de la IKEA in diferite culori.