M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Cand numele nu face cinste produsului

frapulla-1

Legenda spune că atunci când Chevrolet a lansat celebrul sau model Nova în țările latine, vânzările au fost foarte mici din cauza numelui. Aparent, “Nova” sună precum “no va”, care în spaniolă înseamnă “no go”. Cu alte cuvinte, “nu va merge”. Povestea e o legendă urbană, însă este și unul dintre cele mai întâlnite exemple în școlile de marketing, la clasele de branding și naming.

Istoria ne dă multe alte exemple. În Polonia ar fi existat ciocolată Fart (care se traduce prin noroc în poloneză). În finlandeză, pussi înseamnă pungă, așa că nu o să râdeți prea tare când veți citi “megapussi” sau “jussipussi” pe un ambalaj.

Acestea sunt însă nuanțe locale, care țin de limbă, însă ce ne facem când întâlnim branduri globale, precum Starbucks zilele acestea, care a decis să vina cu o băutură specială, pentru acest Halloween: Frappula? Ce va face Starbucks dacă va trebui să lanseze produsul și în România, vorba Loredanei?

Dacă vă pasionează subiectul greșelilor în branding, vă invit să citiți și acest articol.

Sursa foto: Starbucks Malaezia

8 comentarii

  1. Marius Sescu says:

    O să meargă un trolling fin la Starbucks: Bună seara, vreau și eu două Frappule to go!

  2. Sa lanseze produsul in Botswana. Acolo va avea nume valoros!

  3. […] Dacă lăsați comentarii, să nu fiți uimiți că acestea nu vor apărea imediat pe site. Acel cuvânt le bagă automat în moderare. Sursa: Hollywood Life via Cristi Manafu. […]

  4. cosmin says:

    you get a frappula, and you get a frappula! everyone’s getting a frappula! vorba lui oprah

  5. […] numita frappula. Va aparea doar in SUA si Canada, adica acolo unde Halloween chiar e sarbatoare. Stirea a fost preluata si la noi, lumea regretand ca aceasta bautura nu apare si la noi. Si eu regret acest lucru, insa nu ma pot […]

  6. alex says:

    Dacă citeai comunicatul lor, vedeai ca Frappula nu e și în Europa, parcă era doar în America de Nord și Asia-pacific

  7. alex, parerea mea e ca nu conteaza ca produsul nu e disponibil la noi . conteaza insa ca, in era Internetului, un brand ca Starbucks are expunere globala. iar noi de aici vedem ce fac altii dincolo si comentam. iar comentariile sunt legate de brand, care brand e prezent local. deci cumva conteaza ce face Starbucks in Malaezia.

    cand un brand da o gherla undeva in lume, are efect si pe pietele celelalte. mai mic sau mai mare.

  8. […] de comunicare ale unor mari corporații, situate cam în aceeași zonă: dacă ieri citeam despre Frappula de la Starbucks, azi aflu dincolo de uimire, de la Coca Cola, cum i-au intrat toate bulele în gură doamnei […]