M A N A F U *

MANAFU*

Romanii se angajeaza prin Facebook. Chiar asa?

recrutare-facebook

Un studiu Adecco aduce o serie de date surprinzătoare, din punctul meu de vedere, despre relația angajaților români cu rețelele sociale în procesul de recrutare. Angajații din România declară, în proporție de 93,5%, că folosesc rețeaua Facebook pentru a trimite CV-uri către potențiali angajatori. Procentul scade la 44% în cazul rețelei LinkedIn.

În cazul formării unei rețele profesionale, Facebook contează pentru 74,9%, în timp ce pentru LinkedIn procentul este de 44,5%.

În plus, 75,3% dintre respondenți au declarat că folosesc Facebook pentru a căuta locuri de muncă în timp ce procentul scade la 43,4% în cazul rețelei LinkedIn. Pentru găsirea unui loc de muncă, românii folosesc mult mai des rețelele sociale în locul altor surse de informare. De exemplu, doar 29,6% din respondenți au declarat că folosesc secțiunea de angajări de pe site-urile companiilor.

Eu mă bucur foarte tare de importanța pe care o au social media în viitoarele cariere ale românilor, însă nu îmi pot explica cum folosesc aceștia Facebook pentru a trimite CV-uri, de exemplu. M-am uitat pe 20 de pagini ale unor companii cu peste 500.000 de Likes si am descoperit că doar una are secțiune de cariere dedicată. KFC are acum un post de casier disponibil. Este part-time și datează de doi ani pe pagină.

Mă gândesc apoi că poate oamenii trimit CV-uri pe pagini ale unor companii mai mici (ca număr de Like-uri), care sunt mai dornice să recruteze pe Facebook, sau că ei se folosesc de serviciul de mesagerie directă pentru a trimite CV-uri. Mă tem însă că nu e chiar așa. Voi ce credeți?

Sursa foto: © Prykhodov | Dreamstime.com

3 comentarii

  1. Andrei Visan says:

    bull*&^%ehm*&^%shit 🙂 stii cum e cu studiile, depinde de cine il comanda, depinde de care-i scopul studiului, sau poate a fost un articol facut prost de Adecco, poate asta ar vrea. Nu stiu daca acum e cazul, dar am mai vazut articole create doar pentru a forma o opinie, sau macar pentru a face un mic “inception” unei idei care daca ar fi implementata, ar face munca unui anume business mai usoara 🙂

  2. Cred ca este o diferenta in a trimite CV-uri, ceea ce se numeste “aplicare spontana”. Nu este egala cu angajarea. Dar ma rog, daca studiul spune ca au rezultat si angajari, asa o fi. Dar ar fiu ciudat. Esti in Facebook pentru tot felul de interese private, Linkedin este pentru profile profesionale. M-a surprins sa aflu de la niste tineri, de curand, ca Linkedin este pentru “firme”, Erau niste studenti si am inteles ca nu stiu cu ce se maninca. Pe buna dreptate, la Linkedin “ajungi” dupa ce ai ce scrie acolo. Entry level cu 0 track record nu transmite nicio valoare.

  3. Alina says:

    My HR Lab a derulat un studiu privind prezenţa recruiterilor pe Facebook, tocmai pentru a afla dacă ar fi deranjaţi candidaţii de o abordare pe această platformă în scopul de a le propune un job. Diferenţa dintre ce cred userii de Facebook legat de o astfel de abordare directă pe această platformă şi ce cred recruiterii despre asta este de la cer la pământ. Aici am sintetizat studiul, alături de un infografic:

    http://www.myhrlab.com/cool-hr-studies/recruiteri-pe-facebook/