M A N A F U *

MANAFU*

Digital Marketing Forum

Cum s-ar putea dezvolta Uber in Romania

uber-cluj

Uber se bucură din nou de atenție din partea media la nivel mondial. O dată pentru anunțul făcut acum două săptămâni despre implicarea Toyota în creșterea serviciului de ride-sharing, cu o investiție încă nedeclarată public, dar sigur binevenită. Apoi, prin pregătirea extinderii serviciului către zona rezervărilor de mașini (în genul Black Cab), printr-un proiect pilot, pentru segmentul business, ce va fi implementat din această săptămână în Seattle. Potrivit informațiilor existente, Uber ar oferi posibilitatea rezervării unei mașini cu până la 30 de zile în avans, ceea ce va crea o nouă linie de profit.

În București, Black Cab se bucură de popularitate în zona mașinilor cu șofer, însă alți jucători își caută și ei locul. Recent, am descoperit aplicația Alpha Cab, care promite la rândul său rezervări premium.

Altei idei bune pentru București

Anul acesta, am văzut în aplicație, la New York și Paris, opțiunea UberPool. Am studiat-o puțin pe aeroportul JFK, unde puteai împărți o mașină (car pooling) cu alte persoane care merg în oraș. De mulți ani, taxiurile galbene oferă preț fix (52 $ era în toamnă) per călătorie, de la aeroport până în Manhattan, așa că Uber a preluat acest model, pentru un preț mai mic (35$), dar per loc în mașină.

În București, UberPool ar fi bun nu doar la aeroport, ci și pentru zeci de mii de oameni care trebuie să traverseze jumătate de oraș dacă nu chiar mai mult pentru a ajunge la serviciu și apoi acasă.

La Berlin, am întâlnit UberTaxi, probabil cea mai bună soluție de compromis în confruntarea serviciului de ride-sharing cu taximetria. Taxiurile oficiale – unele dintre ele, firește – au aplicația instalată, o pot activa oricând și prelua pasageri la un tarif similar cu cel avut în mod normal.

Unde se va extinde Uber în România?

Ca orice business în expansiune care trebuie să își facă fericiți investitorii, Uber trebuie să își dezvolte prezența în fiecare țară în care a intrat. Un articol într-o publicație din București indica, în martie, Timișoara, Iași și Cluj ca următoarele orașe pe harta Uber, în 2016. La Cluj deja se agită spiritele în rândul taximetriștilor, unde se pare că Uber face deja training cu șoferii. Un moment bun pentru lansarea pe piața clujeană sau un posibil test poate fi creat în jurul evenimentelor mari Electric Castle și Untold, care atrag mulți Bucureșteni și în general oameni deschiși la servicii online și mobile. Uber s-a asociat deja în Capitală cu multe evenimente, de la conferințe până la manifestări culturale sau culinare.

Crește interesul pentru ride-sharing

Nu doar Uber se bucură de investiții din partea producătorilor auto. Volkswagen a anunțat că va pune 300 milioane $ în start-up-ul Gett, iar General Motors a ales concurentul direct al lui Uber în US, Lyft, pentru care a pus deoparte, în ianuarie, 500 milioane $.

Probabil cea mai neașteptată declarație în domeniul ride-sharing a venit de la Apple, care și-a propus să investească 1 miliard $ în competitorul principal al Uber în China, Didi Chuxing.