M A N A F U *

MANAFU*

Inovatie in mobile banking

smart-mobile

Urmăresc în general multe lucruri cool și sunt destul de atent la implicațiile pe care le au noile tehnologii și tendințe în domenii tradiționale sau în sectoare care au un impact de masă. Unul dintre aceste domenii este cel bancar, de care sunt apropiat și din poziția de client, și din cea de consultant. Urmăresc deci cum se transformă zona financiară și am ocazia să mă întâlnesc adesea cu oameni care gândesc cu 2-3 pași înaintea pieței, care anticipează tendințele și care pregătesc următoarele servicii.

Trebuie să recunoaștem că băncile, cel puțin în ultimii ani, au îmbrățișat destul de mult tehnologia și ne-au oferit multe facilități. Eu, de exemplu, nu am mai intrat într-o bancă de luni de zile, deși lucrez cu 3 instituții în acest moment. Fac totul online și mobile.

Ieri am avut ocazia să intru în mijlocul grupului de oameni care aduc tehnologiile noi în Raiffeisen Bank. Este echipa din spatele aplicației mobile și a noilor servicii pe care le veți vedea în perioada următoare (despre care nu am voie încă să vorbesc). E o echipă “pestriță”, cu oameni de business, de inovație, de suport IT, din securitate și marketing. Toate aceste capete trebuie să se pună de acord în tot ce fac. Și nu e ușor. Asta o spun eu. Ei păreau foarte relaxați și glumeau unii cu alții.

raiffeisen-bank

Motivul și durata vizitei? Am fost invitat la o discuție cu echipa mai sus amintită despre tendințe, consumatorul de digital banking și noutățile oferite de aplicația mobilă a băncii. A fost o întâlnire de 2 ore cu multe informații interesante despre piață, în general, nu doar despre bancă.

Ce mi s-a părut interesant a fost felul în care echipa adaptează obiceiurile clienților și opțiunile pe care mediul mobile le oferă. Există dorința de a simplifica lucrurile și de a oferi facilități intuitive utilizatorilor. La urma urmei, într-o aplicație trebuie să te descurci ușor și repede. Un exemplu este login-ul prin amprentă disponibil pentru utilizatorii de iPhone. Un alt exemplu este deschiderea unui cont direct din aplicație, fără să fie nevoie să mergi într-o sucursală.

O noutate introdusă în premieră de Raiffeisen în România este widget-ul Smart Mobile pentru sistemele Android și iOS, care permite afișarea soldului și crearea a două șabloane de plată. Poţi să-ţi alimentezi cardul de credit, să îţi achiţi facturi şi chiar să faci schimb valutar direct de pe telefon.Totul e la un simplu swipe distanță, cum arată și noua campanie de comunicare.

Raiffeisen Bank are în România 2 milioane de clienți persoane fizice, între care există 250.000 de utilizatori ai aplicației mobile. Dintre ei, 120.000 de persoane au fost active în aplicație în ultima lună. Cei mai mulți o accesează pentru a consulta soldul, de aici venind și ideea de a crea un widget foarte simplu de folosit.

Câștigă un Mercedes GLA

Cu ocazia lansării noului widget și a îmbunătățirii aplicației, Raiffeisen Bank a lansat un concurs care are ca premii un Mercedes GLA și mai multe iPhone. Trebuie doar să folosești aplicația, să faci tranzacții prin ea. Cum ar fi să câştigi o maşină doar pentru că ţi-ai plătit o factură de pe telefon cu Smart Mobile? Detalii complete aici.

***

Pentru că urmăresc lucruri cool și îmi place Viața fără Cash, am scris aceste rânduri la invitația Raiffeisen Bank.

2 comentarii

  1. Singura banca, dupa stiinta mea, care ofera posibiitatea sa deschizi cont fara sa mergi la filiala este Libra Internet Bank. Sunt client si in plus aplicatia online este mult mai simpla ca altor banci, seamana cu cea de la PayPal. Nu intru in amanunte sa nu para o contra-ofensiva.

    Remarc totusi ca serviciile avansate se intalnesc la casa de marcat, si nu am observat o publicitate agregata a mai multor jucatori, la check-out-ul fizic. fiecare furnizor de servicii de plati, joaca pe felia lui. Ceea ce pana la un punct pare normal, dar….

    Dar Viata fara Cash, evident nu fara bani, este o directie buna. Ca sa fortez limitele conceptului, plata fara cash, este de fapt si un efect al noilor abordari guvernamenatale din ultimele luni.

    Visez la o viata fara cash in relatia cu administratia publica.

  2. […] pentru conţinutul plătit, Emag organizează Black Friday pe 18 noiembrie, Raiffeisen a lansat un widget care arată soldul fără logare, Publicis România e agenţia anului la Golden Drum, 200 de oficii noi pentru PostCollect-ul […]