MANAFU*

Abonamente Evensys

Sa salutam oamenii de comunicare si agentiile cu un vin bun!

vinuri-rewine

Prima mare campanie care a implicat bloggeri, de care îmi aduc eu aminte, a fost în 2008 și a aparținut brand-ului Audi. Tocmai apăruse noul model A4 și agenția Cohn & Jansen a convins clientul să facă un proiect cu 10 bloggeri și oameni din media. Nu a fost chiar prima campanie din blogosferă, însă, în opinia mea, a fost prima care a avut un plan bine pus la punct și o implementare pe măsură. Am felicitat de câteva ori agenția în acel an și am dat exemplul Audi de multe ori de atunci. Chiar și acum fac acest lucru.

Sunt aproape 10 ani de când brandurile au început să folosească blogurile în campaniile lor. 10 ani de când bloggerii și oamenii din companii și agenții colaborează. 10 ani în care mulți cunoscuți (din perioada de creștere a blogosferei) și mai puțin cunoscuți (în ultimii ani) și-au lăsat job-urile și au ales calea antreprenoriatului în blogging. Pentru aceștia din urmă, pasul făcut a fost un act de curaj și nebunie în același timp. Cum să trăiești din blog? Cine a mai pomenit așa ceva?

Postul acesta nu este însă despre bloggeri și blogging. Este despre oamenii care au susținut creșterea domeniului, chiar dacă mulți posesori de blog nu le-au înțeles întotdeauna menirea. Este despre practicianul în comunicare din agențiile de advertising, media, PR și digital. Este despre specialistul în marketing din companii de orice mărime. Fără ei, fără curajul și chiar nebunia lor, blogosfera românească nu ar fi fost astăzi una dintre cele mai dezvoltate scene din Europa.

Ei au convins șefi de brand sau companii să aloce bugete. Ei au asigurat continuitate și chiar o carieră unor bloggeri. Ei au găsit resurse și au deschis uși. Ei au sprijinit creșterea nișelor în blogging.

Un salut din partea Rewine

De cele mai multe ori, vedem pe Facebook, Instagram, Twitter sau pe bloguri imagini cu tot felul de cadouri sau produse oferite ca sampling bloggerilor. E probabil o practică veche de când s-a inventat PR-ul, pe care au cunoscut-o mai întâi jurnaliștii. Mereu vedem astfel de cadouri la influenceri mai mici sau mai mari, dar niciodată nu vedem un semn de apreciere arătat oamenilor din agenții, de exemplu.

De aceea, am răspuns pozitiv invitației Rewine și mi-a plăcut mult ideea unei campanii orientate nu spre bloggeri, ci spre oamenii care fac mereu campanii pe bloguri, către cei din agenții. Am lucrat cu multe companii și agenții de-a lungul timpului, am creat proiecte frumoase împreună și am inovat adesea în comunicare. Le mulțumesc tuturor pentru votul de încredere în cei 9 ani de când colaborăm.

Astăzi am ales să fac cinste cu un vin bun echipei Conversion, unde am întâlnit niște oameni foarte dedicați brandurilor pentru care lucrează, profesioniști și mereu deschiși să susțină blogosfera. Am ales să le ofer câteva sticle de vin speciale de la Rewine, pe care să le deschidă după Black Friday, când vor fi la butoane pentru cel mai mare brand din comerțul online românesc. Cheers, guys!

***

ReWine.ro este un magazin online de vinuri cu personalitate, având o selecție bogată de arome pregătită cu pasiune de către specialiști premiați în domeniu. Blogul Manafu.ro susține campania de comunicare inițiată pe bloguri de Rewine.

Comentează