MANAFU*

Abonamente Evensys

SOWAT merge în finala Chivas The Venture

România va fi reprezentată de proiectul SOWAT în competiția globală de antreprenoriat cu impact social Chivas The Venture. Mă bucur să văd o idee cu adevărat utilă pentru milioane de oameni.

SOWAT este o companie care își dorește să rezolve problema accesului la apă potabilă oferind o alternativă la lipsa de sisteme fiabile, robuste și ieftine, pentru comunități mici. Stația transportabilă creată de SOWAT poate produce 25-100 metri cubi de apă perfect potabilă în 24 de ore, pornind de la orice sursă de apă dulce, pentru 500 până la 5.000 de persoane. Compania SOWAT a fost fondată de Khaled Al Mezayen la SIbiu și produce stațiile de tratare la Cluj.

Pentru Khaled urmează o experiența unui Accelerator de business în Londra, la Oxford (12-17 martie), şi participarea la pitch-ul final de la Los Angeles (10-14 iulie), locul unde va cunoaște cele mai bune business-uri cu impact social din toată lumea și unde își va prezenta ideea în fața unor experți internaționali în domeniul afacerilor.

Idei bune vin și din România

Am făcut parte și anul acesta din grupul de ambasadori al Chivas The Venture și vă pot spune că am văzut multe idei frumoase venind de la antreprenori din România, chiar dacă în topurile de inovație ne clasăm ca țară pe locurile codașe.

În finala locală a competiţiei The Venture, SOWAT a concurat alături de alte 4 business-uri româneşti cu impact social: MIRA Rehab, Re.Flex, Axosuits și uRAD Monitor. Cei 5 finaliști au trebuit să își demonstreze abilitățile de business în cadrul a 4 probe, coordonate de membrii juriului format din Marius Ghenea, George Buhnici, Cristian China Birta şi Tudor Furir.

La sfârşitul probelor, SOWAT a convins juriul că merită să meargă mai departe şi să reprezinte România în finala internaţională Chivas The Venture. SOWAT va primi un premiu de 5.000 euro pentru titlul de câştigător în etapa locală și șansa de a obţine finanțarea necesară îndeplinirii obiectivelor din fondul de 1 milion $ în etapa globală.

Chivas a mai pus în joc și un premiu de popularitate în valoare de 3000 €, acordat în urma voturilor primite din partea publicului celor de la uRAD Monitor, business care propune un produs inovativ ce măsoară poluarea printr-o tehnologie dezvoltată de la zero, atât la nivel de software, cât și hardware.

Comentează